Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:Ik heb er nog even over nagedacht, maar ik snap niet dat je moeder niet zelf ook even het doosje heet gecheckt? Hoe oud is ze? Ik slik zelf ook diverse medicijnen en dat is toch iets wat ik altijd even doe!
Het vorenstaande even los van het feit dat er ook een voorlichtingsverplichting bij de apotheek en arts hoort en dat we niet kunnen checken wat daar is gezegd (Ik vraag me ook af hoe ze dat hier doen, nu alle medicatie, behalve een eerste uitgifte, uit een afhaalautomaat komt)
genja schreef:Ook in de elektronisch recepten is toch best vaak onduidelijkheid. Artsen schrijven er de gekste dingen bij of schrijven verkeerde doseringen voor. Hang regelmatig met een arts aan de telefoon omdat het recept niet overeenkomt met wat de klant begrepen heeft.
Denk dat het in dit geval ook ergens mis is gegaan in de communicatie. Belangrijk om dit wel te melden bij de apotheek. Zij kunnen dit onderling (en evt met huisarts) oppakken voor de toekomst.
Overigens bestaan de tabletten wel in 12mcg (of 12,5), alleen komen deze vanuit een centrale bereidingsapotheek.
rabbeltje schreef:Ik werk zelf ook in een apotheek. Fouten kunnen gemaakt worden. We proberen het te voorkomen, maar ook wij blijven mensen. Ik denk dat er hier in de driehoeks communicatie het een en ander is misgegaan.
Wij horen dit soort dingen graag. We maken er melding van in ons fouten, klachten en complimenten registratie systeem en nemen dit mee in de werkbespreking. Juist om er de volgende keer nog beter op te letten.
Fijn dat de apotheek waar je moeder komt het ook zo goed heeft opgepakt. Ik hoop dat je moeder snel stabiliseert qua waardes en dat ze zich weer beter gaat voelen. Sterkte!
Isabel schreef:Maar is er dan gezegd dat je moeder de nieuwe tabletten samen met de oude moest slikken???
Kan me dat echt niet voorstellen..
TinkerTreas schreef:Hier pas geleden nog gehad dat een recept niet duidelijk was. Eerst had de apotheek de huisarts gebeld, hoe het nu precies zat.
Maar daarna is het alsnog verkeerd gegaan, waardoor ik een tijdje een te hoge dosering heb geslikt.
Geen idee waar de fout uiteindelijk lag, of de apotheek het niet goed heeft uitgelegd of dat ik het niet goed heb begrepen.
Gelukkig ging het in mijn geval om vitamine d, dus dat kan niet zoveel kwaad als je daar een tijdje meer van slikt.
Maar overal kunnen fouten gemaakt worden.
Normaal ben ik zelf trouwens ook erg alert op de medicatie die ik meekrijg. Maar nu was het recept veranderd na overleg met de huisarts en apotheek, omdat de huisarts iets had voorgeschreven wat niet meer vergoed wordt.
Met mijn antidepressiva weet ik precies wat ik moet hebben, dus dat valt mij ook gelijk op als het niet klopt. En ik weet hoe beroerd ik ervan kan worden, dus als het veranderd hou ik het ook in de gaten.
ilsexxx schreef:Isabel schreef:Maar is er dan gezegd dat je moeder de nieuwe tabletten samen met de oude moest slikken???
Kan me dat echt niet voorstellen..
Nog verheldering bij mijn moeder gevraagd: de dokter zei 12,5 mcg erbij. Ze ging dus naar de apotheek en die zei we hebben geen 12,5, alleen 12. Zei m’n moeder oke doe dat dan maar. Er is dus nooit een 112 gezegd. Ze zei ook nog dat ze thuis de overige 100 had. Lijkt me dan dat het wel duidelijk was haha
Mando schreef:Fouten kunnen gemaakt worden.
Zit ook een stukje verantwoording bij jezelf.
Ik slik thyrax en als ik ophoog of zak kijk ik eerst of dat kan en goed gaat.
Als je ha zegt je krijgt er 12 bij dus je gaat naar 112 dan moet je zelf ook wel checken of je inderdaad 112 slik.
Het is niet netjes van de apotheek maar kan gebeuren.
Goed dat ze het gemeld heeft.
Volgende keer dus alerter zijn.