Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Percy schreef:Een paarden peesblessure in een been en een mensen peesontsteking in een vinger zijn totaal niet te vergelijken met elkaar. Iets met de tang op het varken.
bigone schreef:Wanneer je met ontstekingen kampt kan een periode een flinke dosis vit D ook nog wel eens helpen. Niet zaligmakend maar zeker ontstekingsremmend.
Percy schreef:Precies, een mens weet dat hij moet ontlasten en met een vinger kan dat ook. Een paard zal toch op het been moeten blijven staan en snapt niet dat een sprint trekken, steigeren of bokken de situatie kan verergeren.
Daarnaast is er in de humane geneeskunde nu eenmaal meer mogelijk aan behandelmethoden.
Lindsey_99 schreef:bigone schreef:Wanneer je met ontstekingen kampt kan een periode een flinke dosis vit D ook nog wel eens helpen. Niet zaligmakend maar zeker ontstekingsremmend.
Duivelsklauw capsules willen ook wel verlichten, zijn ontstekingsremmend.
Bobbeltjes op de pezen hoeven niet perse een springvinger te zijn of artrose, het kan ook Ziekte van Duyuytren zijn (of Ledderhose) en dat is erfelijk over het algemeen. Stamt af van de Noormannen. Mijn man komt uit een groot geslacht stoere Vikingen...en is er al een keer of wat aan geopereerd...
Jackytje schreef:Dus ik moet maar naar Bokt luisteren in plaats van 3 dokters?
Citaat:En peperduur valt wel mee.. de mutualiteit in België vergoedt bijna alles.
Citaat:Ik denk aan de toekomst. Ik heb liever niet dat dit nog terugkomt omdat dit mij later in mijn werk ook nog zou kunnen belemmeren. Stoppen met de zaken die het kunnen veroorzaken is trouwens ook makkelijker gezegd dan gedaan.. dan moet ik maar gelijk stoppen met paarden houden.
Citaat:Of rust werkelijk zou helpen betwijfel ik overigens. In de periode dat het rustiger is - nu dus - was het vaak erger dan toen ik hard aan het studeren was voor mijn examens. Dus wat is wijsheid?