Veel zweten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:22

Tanya schreef:
purny schreef:
Ben je al eens naar de huisarts geweest voor een verwijzing voor een dermatoloog?
Zelf zweette ik ook altijd heel veel. Net zoals jij. Kon spuiten wat ik wou en had alles geprobeerd. Toen ben ik naar de dermatoloog geweest en die heeft bij mij hyperhydrosis geconstateerd.
Oplossing en behandeling is botox.

Is het niet zo dat je dan op andere plekken meer gaat zweten? Dat het dan stopt bij je oksels maar bv meer wordt op je rug of handen?

Bij mij niet. Bij mij zijn het ook puur de klieren in mijn oksels die overmatig transpireren.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:15

Ik heb als puber ook Odorex extra Dry gebruikt. Even opletten met scheren, maar het zweten stopte.
Nu kom ik gewoon met Dove de dag door.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 07:25

purny schreef:
Ben je al eens naar de huisarts geweest voor een verwijzing voor een dermatoloog?
Zelf zweette ik ook altijd heel veel. Net zoals jij. Kon spuiten wat ik wou en had alles geprobeerd. Toen ben ik naar de dermatoloog geweest en die heeft bij mij hyperhydrosis geconstateerd.

Dit heb ik ook gehad. Hielp goed inderdaad.
Maar het wordt niet meer vergoed.
Tenzij medische indicatie.
Maar dan moet je dus door het zweten blaasjes of rode irritatie plekken krijgen. Volgens mijn dermatoloog

Tieneke

Re: Veel zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 07:31

TS, kijk ook naar de stof van je kleding, draag vooral katoen en linnen. In synthetische stoffen zweet je ook meer.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:09

Odaban gebruiken. Super spul! Niet gebruiken net na het scheren, daar krijg je spijt van := .
Dan kun je gewoon je eigen deo ook gebruiken :)
Spul werkt na gebruik ongeveer 4 dagen. Het is vrij duur, maar je doet erg lang met een flesje. Ik zo'n half jaar :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:43

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:14

daantjuhhh schreef:
purny schreef:

Dit heb ik ook gehad. Hielp goed inderdaad.
Maar het wordt niet meer vergoed.
Tenzij medische indicatie.
Maar dan moet je dus door het zweten blaasjes of rode irritatie plekken krijgen. Volgens mijn dermatoloog

Laatst ben ik weer geweest. Ze doen tegenwoordig een jodium zetmeel test. Tot nu toe krijg ik het nog vergoed gelukkig

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:27

MyChoice schreef:
Helpt Nuud alleen tegen geur, of stopt het ook het overmatig zweten?

Bij mij heeft het ook geholpen tegen overmatig zweten, maar volgens mij staat het niet als zijnde garantie aangegeven op het product zoals dat wel is aangegeven mbt tegengaan van de geur.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:33

Hier ook vroeger veel last van natte oksels. Syneo 5 vond ik te heftig. Daarna rexona maximum Protection gebruikt en dat werkte erg goed, alleen vond ik de geur na een tijd niet meer zo lekker. Toen overstapt naar Dove maximum protection en die werkt tot nu toe heel fijn. Ik zweet dan nog enkel als ik bijv. sport en dat vind ik wel fijn.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:36

Odorex inderdaad en letten op je materiaalkeuze voor kleding. Ik droeg altijd veel vestjes met een topje daaronder. Dat hield als het ware de oksel vrij.

Bij mij was ook dat niet meer afdoende en ben ik aan de botox gegaan. Laat nu iedere 10-12 maanden behandelen en het is me iedere cent waard

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:14

_Roxanne schreef:
Odorex inderdaad en letten op je materiaalkeuze voor kleding. Ik droeg altijd veel vestjes met een topje daaronder. Dat hield als het ware de oksel vrij.

Bij mij was ook dat niet meer afdoende en ben ik aan de botox gegaan. Laat nu iedere 10-12 maanden behandelen en het is me iedere cent waard

De prikken zijn een hel maar het is het waard. Heb er zelfs een jaar geen last van gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:23

Botox... Ik vind de prikjes echt minimaal zeer doen, heb er heel lang en veel plezier van.
Ik ga elke 4 a 5 maanden voor beide oksels, bij mij wordt het gewoon nog vergoed.

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:32

De mensen die zeggen odorex te gebruiken, gebruiken jullie dan de spray of depper?
Ik ben aan het overwegen om een van die aan te schaffen namelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:34

Syneo5 werkte bij mij beter dan Odorex trouwens, voor ik botox had.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:34

Depper.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:48

Bij mij werkt syneo en odorex extra dry allebei super. Daarvoor nooit wat gevonden wat werkte. Sinds die tijd zweet ik niet meer! Moet het ongeveer 1 x in de 4 dagen op doen voor dat je naar bed gaat. Anders werkt het niet bij mij, denk dat dat het alleen werkt als je daarna rust ofzo.

Ik gebruik de spray, ideaal.

RedKiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:24

Wat al meerdere mensen zeggen, let op materiaal keuze bij je kleding. Bij synthetische stoffen gaat het sneller stinken, maar het verdampt ook sneller. Let er ook op dat je kleding niet te strak zit, daarvan krijg je het warm en ga je ook meer zweten.
Ik was ook zo'n zwetende puber (wordt minder rond je 20ste, maar blijft altijd wel een beetje), en wat heeft geholpen voor mijn gevoel was veel sporten, dan zweette ik het er lekker uit en was het daarna altijd minder. Mijn moeder was wel helemaal into natuurlijke materialen en ik moest dus steeds katoen aan, verschrikkelijk omdat katoen nat blijft en niet snel droogt.
Ik draag tegenwoordig vaak een mix van natuurlijke en synthetische vezels overdag (zorg voor kleding die goed ademt of veel laagjes zodat je het niet snel te warm hebt), en voor sporten uitsluitend synthetisch en zeker ook technische stoffen die gemaakt zijn om het zweet snel af te voeren en te laten verdampen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:58

Syneo en Odorex werkte bij mij als puber helaas ook niet. Heb er echt tot mijn 24e last van gehad := Ik gebruikte altijd deze pads in mijn shirt: https://www.kruidvat.nl/1-2-dry-okselpads/p/3288580
Die plak je erin waardoor je geen zweetplekken ziet. En ik droeg altijd een hemdje onder een tshirt zodat je geen zweet van mijn rug zag in mijn t shirt. :)

Nu ik wat ouder ben geworden, werkt gelukkig alleen wat deo prima.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:10

Frummels had je wel de extra dry dan? Of gewoon de deo? De deo werkte ook niet maar de spray van extra dry is speciaal spul en geen deo.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:28

amado7 schreef:
Frummels had je wel de extra dry dan? Of gewoon de deo? De deo werkte ook niet maar de spray van extra dry is speciaal spul en geen deo.

Ik heb alles geprobeerd. Zelfs botox onder mijn oksels maar het zweette er na een maand dwars doorheen :n
Ik heb alle odorex geprobeerd, de spray, de dep versie, alles..

Uiteindelijk ben ik er soort van overheen gegroeid denk ik?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:31

Frummels schreef:
amado7 schreef:

Ik heb alles geprobeerd. Zelfs botox onder mijn oksels maar het zweette er na een maand dwars doorheen :n
Ik heb alle odorex geprobeerd, de spray, de dep versie, alles..

Uiteindelijk ben ik er soort van overheen gegroeid denk ik?

Botox helpt bij mij wel. Ik zweet dan nog wel. Maar een stuk minder.
Alle andere middeltjes werken niet.
Ook niet speciale deo. Of middeltjes voorgeschreven door de dermatoloog.

Ik groei er denk ik ook niet overheen. Ben nu 34 jaar. Wellicht als ik in de overgang kom dat er dan wat verandert

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:58

Ik heb zelf ook al erg lang last van overmatig zweten (oksels, handen en voeten). Deo hielp wel voor de oksels, maar natuurlijk niet erg handig voor handen en voeten. Ik ben 2 jaar geleden ermee naar de HA gestapt en die heeft me toen doorverwezen naar de dermatoloog. Hij stelde vrij snel de diagnose hyperhidrosis. Ik kon toen kiezen uit medicatie, botox of niks doen.
Uiteindelijk ben ik voor medicatie gegaan, glycopyronnium pillen. En ik heb sindsdien geen last meer van zweten. Er kleven helaas wel wat nadelen aan (droge mond, warmte niet kwijt kunnen met warm weer en soms obstipatie in het begin), maar het heeft mijn leven een stuk aangenamer gemaakt. De medicatie wordt gewoon vergoed, maar moet wel mn eigen risico betalen uiteraard.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:23

Ik heb ook altijd veel gezweet. Shirtjes na een half jaar weg kunnen gooien omdat de stank er niet meer uit ging. Altijd rekening houden met wat voor kleding wel en niet kon. Nu gebruik ik eens per week odaban, en kurkdroog! Zelfs bij flink sporten of stress kurkdroog. Je moet echt maar 1 spray per oksel doen. Het breidt zich uit door je hele oksel. Ik had de eerste keer veel te veel gespoten waardoor ik letterlijk brandplekken kreeg. Inmiddels prikt het nog heel iets, maar de voordelen zijn zo groot dat ik dat voor lief neem.