Slaap supplementen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Slaap supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:12

"Ik maak mijn eigen melatonine", dwz voldoende L-Tryptofaan (eventueel 5-htp, maar als je voldoende vitamine B complex in t lijf hebt is dat verder alleen een dure vorm van L-Tryptofaan), plus een slaapkamer die echt goed donker is.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:51

Weet niet of je nog andere medicatie slikt? Want sommige medicatie kan niet samen met sommige (kruiden)supplementen.

Ik doe lavendelolie op mijn kussen en neem van te voren een magnesium voetenbad. Ook lees ik nog een paar bladzijdes in bed voor het slapen, dan worden mijn ogen vanzelf moe.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:54

Lavendel olie op je voeten (grote teen) smeren.
Lavendel olie achter op je schedelrand in je nek smeren
Lavendel olie in een verdamper en naast je bed zetten tijdens het slapen.
Lavendel olie op je kussen
Lavendel olie inhaleren.

Lavendel dus :)* :j

Nu is er een goed merk in de aanbieding bij de Paardendrogist.

Magnesiumcitraat voor het slapen gaan.
En toch; rustig worden.

Sterkte ermee!
Laatst bijgewerkt door Roos_M op 18-01-19 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:56

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:36

dondeyne schreef:
Ik heb geen duidelijk adviezen rondom supplementen, maar wil wel graag aangeven (zoals eerder ook besproken in andere topics) dat het echt een fabel is dat melatonine geen kwaad kan, ‘omdat het een lichaamseigen stof is’. Het is betrokken bij zoveel processen dat we geen flauw idee hebben wat we allemaal beïnvloeden door het bij te nemen. Daarbij houdt bijna niemand zich aan de voorschriften (2.5mg, liever minder dan meer, minimaal 4 uur van tevoren innemen). Magnesium is onschuldiger maar ook minder sterk, maar het helpt mij persoonlijk wel om te ontspannen.

Dit dus inderdaad.
Ik loop momenteel bij een slaapkliniek en daar werd ook aangegeven dat het negatieve effect van melatonine echt door veel mensen wordt onderschat en dat lukraak slikken echt geen goed plan is.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:03

ik deed lavendelolie (verdunt met water) op mn slapen, en kon daardoor rustiger slapen. had veel last van dromen en wakker worden, dus niet goed kunnen doorslapen. het hielp zelfs iets bij inslapen op vakantie (wat ik nooit kan, dus eerste nachten altijd wakker :')

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:13

CBd olie... ik rook het nu ( om te testen voor Mn moeder die een niet roker is) de druppels werkte bij mij niet, maar ik slaap nu al 2 nachten echt heel prima. En het is voor niet rokers ook te doen aangezien je het verder niet voelt op de longen en er geen schadelijke stoffen inzitten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 21:02

Ik heb verder geen andere medicatie dus daar hoef ik gelukkig geen rekening mee te houden.

Lavendel vind ik heerlijk. :j Ik heb daar ook nog olie van staan dus dat ga ik ook proberen

Ik heb voor nu Nachtrust Complex van Holland&Barrett met de volgende samenstelling:
Haver: 100mg
Hop extract: 100mg
Citroenmelisse extract: 300mg
Passiebloem extract: 200mg
Valeriaanextract: 200mg

Melatonine ben ik toch een beetje huiverig voor om te gebruiken.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:09

In stressvolle periodes heb ik wel eens Neuraphyt gebruikt. Helpt niet gelijk de eerste avonden, maar na 3-4 dagen merkte ik echt positief verschil.
Is ook op basis van kruiden.

Edit: ik zie dat die slecht/niet meer leverbaar is. Sorry!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:39

Ik meld me ook. Dmv medicatie die slaapproblemen geven heb ik op advies van de huisarts melatonine 3mg gekregen. Ga vanavond het eerste pilletje nemen. Ben benieuwd