Mirena wanneer definitief eruit na overgang, 50 plus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 13:38

Zucht nog geen duidelijkheid na de echo :+

Uitslag, tsja haar woorden, normaal kun je het duidelijk zien alleen nu niet. Ik vermoed dat hij er nog inzit vanwege deze twee vage witte puntjes. Compleet onduidelijk dus of ie er wel of niet inzit. Ook een witte punt in het midden maar dat zou er niks mee t maken hebben. Liever donderdag ochtend nu dus nog keer proberen bij huisarts dan dan doornaar gyneacoloog. -O- waarom gaat het niet eens normaal bij mij. :')

karuna
Drukke kabouter

Re: Mirena wanneer definitief eruit na overgang, 50 plus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 14:37

Fijn afspraak verzet maar over drie weken. Huisarts in opleiding is op vakantie en ze willen me niet verplaatsen naar een andere arts.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:45

Dit is dus precies de reden dat ik voor dit soort dingen standaard bij mijn gynaecoloog in het ziekenhuis ga... kun je meestal ook gelijk de camera erbij pakken of echo doen...

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:47

Huh, zouden ze een moeilijke spiraal er door een aio uit willen laten halen of begrijp ik je nu verkeerd?

Wat voor echo is er gemaakt, inwendig of uitwendig?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 14:50

Yup -O- die heeft eerste poging ook gedaan en ze vertikken me over te zetten naar andere huisarts. Er lopen drie volledide huisartsen en een in opleiding. Omdat die nog plek had voor eruit halen. Was ik al niet zo blij mee vorige week maar ja ding moet er toch uit. En nu vertikken ze dus bij een "echte" huisarts een afspraak te maken. Deze assistente is een .... de oude van mijn gepensoneerde huisarts zit er ook en dat is een lieverd die meedenkt. Maar ook zij zit klem door starre gedrag van haar collega

Ziekenhuis gebeld die hebben gewoon deze en volgende week plek maar moeten verwijzing hebben. Weer huisarts gebeld en assistente gaat nu overleggen.

Kan eind van dag bellen, hoop gewoon naar zkh te kunnen. Anders drie weken wachten en dan alsnog daarheen moeten

Uitwendige echo, deze locatie kan dat alleen doen. Inwendig is voor ziekenhuis echt.

Ik normaal ook Poes alles tot nu toe gezet in ziekenhuis. Dacht ach eruit halen is kwestie van draadjes trekken en klaar. Niet dus. ;(

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:53

Ha bij mij sowieso niet dus ik ga echt niet langs de huisarts. Kan gelukkig in België ook gewoon. Ik moet ook wel 6 maand wachten hoor!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:02

Met inwendige echo kunnen ze het spiraaltje ws meteen vinden, dat werkt veel handiger. En ik hoop dat ze inzien dat je gewoon naar het ziekenhuis moet. En is het niet zo dat je een (huis)arts in opleiding mag weigeren? Helemaal voor iets wat al gecompliceerd is en waarvan ze dat weten. Normaliter is het idd een fluitje van een cent om te verwijderen, maar als iemand het al geprobeerd heeft, een echo niet duidelijk is, dan is het toch niet logisch om die persoon het nog een keer te laten 'proberen'?
Sterkte!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:05

poes schreef:
Ha bij mij sowieso niet dus ik ga echt niet langs de huisarts. Kan gelukkig in België ook gewoon. Ik moet ook wel 6 maand wachten hoor!

Kan hier ook wel, maar dan heb je meer kosten doordat voor ziekenhuisbehandelingen een Eigen Risico geldt. Maar ik gok dat TO haar ER sowieso wel opmaakt in een jaar, gezien verdere gezondheidsproblemen.. (mijn ER is in januari meestal al opgebruikt)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 15:40

Mijne us al op.. mri gehad en paar onderzoeken verder nog. Anders is ue in februari op door medicatie.
Ik ben ook best chagrijnig door de starre houding van assistent. Pfff

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 15:48

Wat een gesleep met je joh, vind hun stappenplan ook wat vreemd... bij een niet te vinden spiraal verwijzen ze bij ons door naar de gynaecoloog die met een inwendige echo erbij opzoek ernaar gaat en hem eruit haalt. Meestal gewoon de touwtjes die naar binnen verdwenen zijn en een spiraal die er braaf zit, snap niet dat je huisarts gelijk met allerlei horrorverhalen komt, of was dat ook de arts in opleiding?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 16:03

Klopt. Alleen de touwtjes waren meteen om de hoek ook niet zichtbaar.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:17

Jeetje wat een gedoe.. hier waren de touwtjes ook kwijt, toen werd ik naar de gyn doorverwezen, die hem er al uit had voordat ik goed en wel doorhad dat we gestart waren. Die tang zag er naar uit maar ik heb er niets van gevoeld.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:25

Yessy daar hoop ik ook op.

Maar ik belde netjes even voor half 5 (dan sluit de praktijk) nee was nog niks overlegd. Bel maar om 1700 uur, bel ik, antwoordapparaat 8)7 ok. Maar net in de mail een verwijskaart voor de gyneacoloog. *\o/* morgen vroeg meteen bellen voor een afspraak. :j

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:50

Ik werd paar jaar geleden doorverwezen naar de verloskundigeptaktijk voor controle van de Mirena met een inwendige echo.
Voor gynocologie was een wachttijd van zes weken ofzo en bij de verloskundige kon ik binnen een week terecht .
Misschien is dat voor jou ook een optie?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:53

Ziekenhuis kan ik deze of volgende week al terecht. Geen wachtlijst gelukkig had ze al gebeld alleen moest wachten met afspraak op de verwijskaart

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 12:41

Zo morgen om 10.15 bij de gyneacoloog, wilde ook eerst donderdag doen, haar reactie nee dat wil je niet op dezelfde dag hebben. Morgen misschien ook al te krap erop vanwege de last mogelijk? Ik denk dat dat wel lukt, :j

Alleen -O- oei huisarts heeft twee jaar geleden een grote fout gemaakt :oo . %) mirena zit er al in sinds half 2011. En niet eind 2012 dus. En maximaal is 7 jaar. Oh help loop dus kans dat ie is vastgegroeid in slijmvlies. Assistente schrok zich rot,

Maar morgen vroeg weet ik het, zie er nu nog meer tegenop %)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:42

Oeps. :=
Wist je zelf ook niet meer wanneer hij was geplaatst?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 12:45

Niet echt nee, wel een vermoeden maar een enorm chaotische periode daarna gehad overlijden moeder, scheiding met nodige gezeik en stress eromheen. Paps die aantal keren daarna bijna is overleden, dus nee dat is me ontgaan kwa jaar precies.

Huisarts had zei ze twee jaar geleden in systeem nagekeken en me oproep gegeven voor controle. Alleen zij hebben zich dus 1,5 jaar vergist. Ik moest me twee jaar later weer melden. Dat heb ik dus eerder gedaan nu. Gelukkig wel eigenlijk was dat pas eind mei of zo. -O- vrees dat het met huisarts met pensioen en overzetten naar deze praktijk is fout gegaan ergens.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:23

Oeps! Nouja dan weet je in elke geval zeker dat dat ding geen hormonen meer afgeeft :+ Succes morgen, ik duim dat het pijnloos is en dat het secondewerk is voor ze hem eruit hebben!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 14:24

Dat was twee jaar geleden al soort van duidelijk. Beste test of de overgang echt over is kwa menstruatie. En nu bloedtest als extra controle die hetzelfde zegt. Maar ik hoop idd op snel en pijnloos klusje

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:28

Ohhh.. ik wilde eigenlijk hier aanhaken om te vragen of het nog veel zin heeft om op je 47ste een mirena te laten plaatsen...maar ik wordt van de laatste reacties niet heul erg enthousiast :\

Wat een gedoe zeg. Sterkte ermee. Lijkt me uiterst onprettig. Op z’n zachts gezegt.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:32

Ik heb er ook een die er al 8 jaar in zit. Ben nu 53 en eind van de maand gaat hij er uit.

Was zelf door de gynaecoloog bedacht dat ie zo lang mocht blijven zitten, inderdaad ivm de overgang.

Ben erg benieuwd wat er gebeurt! Ik heb niet veel overgangsklachten, af en toe een beetje warm verder niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 14:44

Natasja het loont wel de moeite en desnoods na drie jaar haal je hem eruit. Dat is alleen geplaatst voor overgangsklachten een gebruikelijke periode

Ik ben er aardig soepel doorheen, ook al ben ik pas 50 maar al 10 jaar bezig ondanks mirena, mijn moeder en zus hebben er flinke last van gehad dan wel nu last ook geestelijk. Hier alleen vooral opvliegers gehad en soms wat prikkelbaar maar dat viel eigenlijk wel mee. Zeker gezien de dingen die ik toen ook meemaakte en waar een mens toch al chagerijnig van wordt _-:(
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-02-19 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:46

Hmmm ok. Dank.

Denk er nog even over.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 13:05

Samenvatting :list: :)* %) %) %) -O- %) %) #) *\o/*

Kortom, ik had kennelijk dezelfde gyneacoloog als de vorige keer met verwijderen en plaatsen. :j de man las mijn dossier :list: . Ah ik zie dat ik het de vorige keer ook heb gedaan en ja ik herinner me wel wat voor drama dat was ja toen :)* . -O- verwijderen was idd al een hele klus plaatsen nog erger. Maar gelukkig weet ik nu meteen welke maat instrumenten ik moet pakken.

Na inwendige echo duidelijk dat ie er nog inzat en op de goede plek. Zal details besparen maar opmerkingen als mmm ik moet de opening iets verder oprekken geloof ik, hij geeft niet mee. Even een andere tang pakken. Hij wil echt niet. Sorry mevrouw ik moet u nu even goed flink zeer gaan doen omdat ik in een laatste poging omdat ik wil voorkomen dat ik hem onder een roesje met veel risico op problemen moet gaan verwijderen.

Dan lig je echt ontspannen ook -O- := :oo .maar hij had niks teveel gezegd moet u even pijn gaan doen. #) ik kan me voorstellen hoe een bevalling voelt met inknippen zonder verdoving. Au %) maar hoera hij is er uit. De kramp is niet echt grappig ondanks stevige pijnstilling, rest van de dag advies niet veel doen en pijnstilling blijven nemen.

Hopelijk morgen weer krampvrij.

Maar de conclusie, dit was de huisarts nooit gelukt. Echt niet, door verwijzing te vragen heb ik mezelf flink narigheid bespaard :j