Ik moest ook veel noten eten, t liefst ongezout maar ik lustte ze natuurlijk alleen maar gezout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPareltje schreef:Magrathea schreef:Stremsel is ook gewoon vies![]()
Bij aankomen is het handig om veel kleine porties te eten. Dus bijvoorbeeld een boterham als 11-uurtje en een kopje soep om 4u. Als je niet wilt ontbijten hoeft dat niet. Ik word echt misselijk als ik binnen een uur na het opstaan ontbijt, dus ik neem 's ochtends alleen een kop thee en neem extra boterhammetjes mee die ik dan opeet in de trein ofzo. Of als ik thuis ben dan ontbijt ik gewoon laat. Misschien minder ideaal en ik vind het ook best onhandig maarja, die misselijkheid zet je ook niet zomaar uit![]()
Om aan te komen zijn dingen met eiwitten erg belangrijk. Brood met pindakaas of hummus bijvoorbeeld (die laatste is er in kei veel smaakjes, zit er sowieso een bij die je lekker vind), eventueel wat groenten erbij op brood zoals komkommer of sla. Koekjes tussendoor, of mueslirepen (wel als het even kan zonder erg veel suiker anders zit je daar weer mee). En lekker veel fruit eten! Lust je noten? Da's ook een goeie om aan te komen.
Dankjewel! Hier kan ik zeker mee aan de slag gaanPindakaas heb ik nog nooit gegeten, zoals ik eerder zei heb ik altijd zoetbeleg gegeten dus zal een aanpassing worden maar als het helpt doe ik het graag!
Mueslirepen is inderdaad ook een hele goede om mee te gaan beginnrn. Weet ne toevallig mueslirepen die niet zoveel suiker bevatten en evengoed lekker zijn?
Qua noten heb ik wel graag de crashewnoten maar wel de gezouten variant haha.zijn er nog andere notenmixen die lekker wezen?
xPareltje schreef:Qua noten heb ik wel graag de crashewnoten maar wel de gezouten variant haha.zijn er nog andere notenmixen die lekker wezen?
Brainless schreef:xPareltje schreef:Toetjes neem ik eigenlijk niet. Drinkyoghurt nam ik voorheen wel maar natuurlijk zit ook hier dierlijke stremsel in..maar ik vind het wel lekker maar alleen hoe krijg ik dit naar binnen zonder hieraan te denken
Er gaat geen (dierlijk)stremsel in yoghurt.
Yoghurt wordt gemaakt door melkzuurbacteriën toe te voegen aan melk.
Die zorgen ervoor dat de melk indikt en "verzuurd".
Magrathea schreef:Stremsel is ook gewoon vies![]()
Bij aankomen is het handig om veel kleine porties te eten. Dus bijvoorbeeld een boterham als 11-uurtje en een kopje soep om 4u. Als je niet wilt ontbijten hoeft dat niet. Ik word echt misselijk als ik binnen een uur na het opstaan ontbijt, dus ik neem 's ochtends alleen een kop thee en neem extra boterhammetjes mee die ik dan opeet in de trein ofzo. Of als ik thuis ben dan ontbijt ik gewoon laat. Misschien minder ideaal en ik vind het ook best onhandig maarja, die misselijkheid zet je ook niet zomaar uit![]()
Om aan te komen zijn dingen met eiwitten erg belangrijk. Brood met pindakaas of hummus bijvoorbeeld (die laatste is er in kei veel smaakjes, zit er sowieso een bij die je lekker vind), eventueel wat groenten erbij op brood zoals komkommer of sla. Koekjes tussendoor, of mueslirepen (wel als het even kan zonder erg veel suiker anders zit je daar weer mee). En lekker veel fruit eten! Lust je noten? Da's ook een goeie om aan te komen.
xPareltje schreef:Brainless schreef:Er gaat geen (dierlijk)stremsel in yoghurt.
Yoghurt wordt gemaakt door melkzuurbacteriën toe te voegen aan melk.
Die zorgen ervoor dat de melk indikt en "verzuurd".
Oh dus in geen enkele yoghurt is dierlijk stremsel gebruikt? Ik heb nu gezien dat in babybell ook geen dierlijk zit dus dat eens proberen heb ik evengoed kaas binnen
xPareltje schreef:Ik heb alle tips eens goed doorgelezen en er zijn er zeker bij die ik super graag wil proberen. Ik heb ze ook even doorgenomen met mijn ouders maar helaas geloven ze er niks van dat ik dit wil proberen.. Ze vinden het zelfs compleet onzin dat ik geen kaas meer wil / durf te eten.. ik weet niet meer wat ik met mijn leven moet aanvangen.. :'(
Magrathea schreef:xPareltje schreef:Ik heb alle tips eens goed doorgelezen en er zijn er zeker bij die ik super graag wil proberen. Ik heb ze ook even doorgenomen met mijn ouders maar helaas geloven ze er niks van dat ik dit wil proberen.. Ze vinden het zelfs compleet onzin dat ik geen kaas meer wil / durf te eten.. ik weet niet meer wat ik met mijn leven moet aanvangen.. :'(
Nou ja zeg, gaan ze je dwingen om kaas te eten dan?
Ik snap dat er in jouw geval misschien ook andere dingen spelen maar vind het nogal overtrokken klinken eerlijk gezegdHet is niet alsof kaas noodzakelijk is om gezond te leven
Wipher schreef:Om hoeveel gewicht gaat het, wat je aan wilt komen?
Je eetpatroon klinkt wel wat eenzijidg, maar ik maak me meer zorgen om je angst voor bepaalde structuren of voedingsmiddelen. Vanaf de pc is dat natuurlijk moeilijk inschatten, maar dit klinkt wel als iets waar je wat begeleiding bij zou kunnen gebruiken. Zeker als ik zo de reactie van je ouders hoor. Heb je hier steun bij van iemand?
Wipher schreef:Ook met een vegetarisch of veganistisch eetpatroon kun je goed en gezond eten, en toch aankomen. Ik zie dat je dan flink ondergewicht hebt.
Je schrijft dat je begeleiding hebt gehad. Je bedoelt dan een dietist denk ik? Voor dit soort problemen kan psychologische ondersteuning ook heel fijn zijn. Ik ken therapeuten die werken met soortgelijke angsten. Samen oefenen en steeds een beetje uitbreiden. Heb je dit soort ondersteuning ook wel eens gehad?
Citaat:Ik zou nog ongeveer 10 kilo moeten bijkomen om mijn goede bmi te behalen. Artsen hebben al gezegd dat ik nooit een 'dikkie' zal worden. Ik heb begeleiding gehad in het verleden maar zonder resultaat elke keer. Ik wil heel graag alles eten maar gewoon de gedachten dat er dieren geslacht worden en op welke wijze het in voedsel verwerkt wordt houd me tegen om te eten