Wie heeft de tip tegen doorlekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vleddertje1

Re: Wie heeft de tip tegen doorlekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:33

Hier werkte een luier van maat groter, niet te strakke romper en de luier omdraaien ( dus achterkant voor) bij buikslaper goed...niet altijd maar wel veel minder...

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 08:49

Belmera schreef:
Ik probeer voor de nacht straks

Kraamverband is voor bloed niet voor urine. Daar heb je incontinentie matjes/broekjes/pads voor.

Ts ik denk dat minder drinken geven niet de oplossing is. Je dochter heeft vocht nodig om alles gezond te laten werken. Ik zou het zoeken in een ander merk luiers. Sommige hebben net een andere pasvorm of betere opvang kwaliteit.

Overdag krijgt ze ook genoeg drinken. We reguleren het alleen 's avonds wat. Ze heeft 's avonds wel wat meer dorst maar dan krijgt ze kleinere beetjes.

Ik kreeg ergens de tip om kotex te gebruiken, vandaar. Maar zal ook eens gaan kijken naar Tena.[/quote]

Heb je de link van keshia geopend? Daar staan veel tips in, sommigen zijn hier al genoemd. Er staat ook in dat maandverband en dergelijke geen goede tip is, dat gaat broeien door t plastic laagje.
Ik heb ook een doorlekker, af en toe en ik ga de romper losser doen, of grotere maat.[/quote]

Daarom ook kotex omdat daar geen plastic laagje op zit. Had ik ook na mijn bevalling als tip gekregen ipv kraamverband.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:52

Hier ook altijd dat probleem gehad met onze zoon.

Maatje grotere luier en geen Pyamabroekje aan met elastiek. Daarnaast, zodra hij door had hoe het potje werkte zette we hem voor het naar bed gaan op het potje. Dat was al 1 plas minder.

Matras pak ik in met een extra handdoek en een topper

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:57

En voor het slapen even op het potje zetten?

Dat deed ik bij de jongste en toen had ik minder vaak ongelukjes.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:05

Mijn zoon heeft dit een maand lang elke dag gedaan. Heel veel geprobeerd, niks werkte.. en opeens was het weer voorbij. Bij de meeste kindjes is dit echt een periode gebonden probleem. Dus met een beetje mazzel is het voorbij voordat je een oplossing hebt gevonden

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 09:15

Leandra schreef:
Vannacht had ik haar nog een maatje groter aangedaan, deze heeft geen banen. En ze was nog niet doorgelekt.

Voila, je kan het aangebroken pak terug brengen. Alleen zal je zelf even moeten proberen welke luiers fijn zijn. Mijne kregen uitslag van kruidvat luiers, dus het is toch even uitproberen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:16

Hier hadden we hetzelfde verhaal. Altijd doorlekken. Maatje groter was te ruim bij de benen waardoor ze daar dan weer bij door lekte. We kregen de tip een luier achterstevoren aandoen, over de gewone luier. Sluit hij bij het buikje namelijk extra hoog (dat is het ruggedeelte) en was het in elk geval niet een hele natte buik. De broekjes waren wel nog eens nat, maar hier werden ze minder snel wakker van.
Sommige kinderen houden hun plas lang op, dat was hier ook zo. En als ze dan plassen, is het zoveel dat de luier dat eigenlijk niet goed aan kon.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:33

Heb je de luiers van de Lidl wel eens geprobeerd? Ik zweer erbij. Van andere merken kregen mijn beide kinderen uitslag, vooral van kruidvat luiers, maar die van de lidl zijn heel fijn.
Ze hebben ook luierbroekjes. Ik zou eens een broekje over de gewone luier gaan proberen. 2 laagjes dus.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:39

Laten plassen op het potje/de wc en evt nog een keer als jij naar bed toe gaat. Ze hoeft niet gelijk zindelijk te worden, maar dit scheelt al wel veel in de luier.
En idd, grotere luiers willen ook nog goed helpen. Die nemen meer vocht op natuurlijk! Ik schakelde vrij snel over naar grotere luiers.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:40

Ik herken het probleem.. Onze dochter was elke nacht nat. Van alles geprobeerd en uiteindelijk kwamen we uit bij de Lidl luier en totaal geen doorlek-praktijken meer. Soms proberen we weer 's nachts een Kruidvat luier, maar dan is het altijd weer raak. Dus wij zweren ook bij de Lidl luiers!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:52

Ik weet niet wat voor wonder kinderen sommige hebben maar eentje van 1.5 jaar al op een potje laten plassen vind IK er erg vroeg bij..
Fijn als t kan.
Denk dat je meer hebt op dit moment aan de tips over de 2e luier achterstevoren. Ik heb een jongen die dit probleem gelukkig niet heeft maar ik zou ook een 2e luier eroverheen uitproberen. Fijn dat er moeders zijn met de ervaring om die luier dan andersom te doen. Succes

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 22:54

Wat een vervelend probleem! Lijkt me echt heel rot. :(

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 01:26

Het potje vindt ze echt niet leuk. Ik laat haar er wel elke avond even opzitten naar ze heeft er nog niets op gedaan. Mijn oudste dochter plaste op deze leeftijd al wel op het potje.

Lidl luiers ga ik eens naar kijken.
Iemand opperde ook bumblies maar daar krijgt ze al heel snel uitslag van.