ajesca123 schreef:Pff je hebt al een lange weg afgelegd zeg, ik hoop dat het verwijderen van de schroeven het laatste setje gaat zijn.
Bij mijn jonge merrie is vorig jaar ook een schroef gezet. Toen ik vroeg wanneer de schroef er weer uit mocht werd gezegd dat hij ook gewoon kon blijven zitten want normaal heb je daar geen last van.
Nou ze bleef er wel duidelijk last van houden met ontstekingen tot gevolg. Uiteindelijk in overleg toch besloten hem er na een tijdje weer uit te halen. Gelukkig had de schroef zijn werk al goed gedaan maar de pijnlijkheid en ontstekingen verdwenen ook vlot na het verwijderen!
Kan dus wel degelijk dat je reactie geeft op de schroeven inderdaad.
Ik hoop idd dat het hierna ietsje beter gaat maar ik mag niet teveel hopen van de artsen... Haha
Axivoca123 schreef:Oh wauw, wat een ellende! Hopelijk heb je nadat die 2 schroeven eruit zijn veel minder pijn! Heb zelf ook een hardnekkige schroef gehad waarvan de artsen zeiden dat die geen kwaad kon. Veel succes en sterkte!!
Stom is dat he, dat ze zeggen je kan er geen pijn aan hebben, nou dus wel!
karuna schreef:Pfff enkels en hun narigheid. Die wonden zijn echt lelijk.
Mijn enkelbrace trouwens is fijn. Moet hem strikken en kan zelf strakte bepalen. Fijn er dan tape en beter voor het vel. Ik heb deze
https://www.podobrace.nl/shop/product/m ... gIdyvD_BwEHopelijk helpt het in pijn als schroeven eruitgaan. Duimen om snelle genezing dan
Die brace vond ik niet fijn zitten, te lomp zeg maar. En drukte vervelend tegen litteken aan. Heb deze genomen:
https://www.all4fysio.nl/thuasne-ligast ... MYQAvD_BwE
Opzich werkt die heel fijn maar er zit een deel soort siliconen in aan achterzijde en als ik ze langer om heb dan een paar uur reageert mijn huid daarop met blaren en lelijke plekken. Ik gebruik 'm dus alleen als ik echt niet anders kan. Intapen werkt voor mij heel fijn en mijn huid kan daar gelukkig goed tegen. Inmiddels kan mijn vriendin ook intapen dus op vakanties doen we dat gewoon.
Morganlefay: Wat een plaatwerk ook zeg! Ik hoop idd ook echt dat het gewoon ietsie beter gaat als al het ijzer eruit is!
Furrow schreef:Ik kan altijd siliconenpleister aanraden. Want het ziet er ook als een dik litteken uit. Mag erop als het genezen is.
Wat een pech heb je gehad seg! Goed dat het eindelijk op het einde is! Je hebt een lange weg doorgegaan!
Ga ik onthouden! Werkt dat hetzelfde als Bio-Oil? Dat heb ik wel een tijdje gebruikt maar deed niet zo super veel. Misschien ook niet lang genoeg gebruikt maar op gegeven moment ben ik daar dan klaar mee als ik niet echt iets zie
genja schreef:Zou er woensdag toch even op hameren dat je langer antibiotica krijgt. Bij ons kn het ziekenhuis krijgen Alle mensen bij de inleiding preventief antibiotica via infuus. En af hangende van de operatie evt daarna ook nog .
Mensen met een infectie in het verleden n het operatie gebied krijgen vaak langer antibiotica. Meestal 3 giften in 24 uur.
Waarschijnlijk was het een infectie met staphylococcus aureus dat is bacterie die meeste mensen bij zich hebben op huid en neus.
Tegenwoordig krijg je bij operaties waar materiaal het lichaam in gaat van te voren een neuszalf met antibiotica (bactroban) en ontsmettende doekjes met chloorhexidine. Evt zou je zelf hibiscrub of unicura zeep zo blok kunnen halen . En dan avond van te voren en ochtend zelf mee douchen.
Ik heb het wel aangegeven bij de intake, dat ik vorige keer infectie heb gehad, AB gehad heb en bij de correctie operatie direct AB heb gehad om weer infectie te voorkomen. Maar weet eigenlijk niet of ze dat nou ook daadwerkelijk gaan doen nu.. Heb het iig wel aangegeven dat ik dat zelf fijn zou vinden!
Ik heb ook niet super veel vel meer over op mijn enkel dus nog een keer zo'n geintje gaat nog lastiger maken worden. Dat is ook een reden waarom ze het liever hadden laten zitten allemaal. Maar ja, deze pijn is ook niet alles dus wil er gewoon vanaf!
Hibiscrub kan ik wel doen, dat hebben we op het werk, kan ik wel wat meenemen en dinsdag avond even mee douchen idd! Daar kan ik ook gewoon tegen want daar werk ik ook veel mee.
Unicura kan ik zelf niet zo goed tegen, daar reageer ik juist op.
juval schreef:ik heb je vorige topics wel gezien, wat een langdurige ellende moet jij meemaken zeg. Heel veel succes komende woensdag! hoop dat het veel gaat schelen met de pijn. sterkte!
Dankje! Ik hoop inderdaad dat het nu eens ietsje beter gaat vanaf woensdag!
Cowgirl schreef:Wat een drama maar ook wat ene frustraties dat er elke keer maar weer gezegd word dat ze er niks meer aan kunnen doen terwijl er in principe toch lichaams vreemd materiaal in je lijf zit.
Daar weet ik alles van en kreeg het van de week nog eens te horen en ik had nog maar half mijn verhaal gedaan
En ik weet ook dat er ergens nog iets moet zijn om het te verbeteren. Bij mij gaat het om mijn rug.
Nou veel sterkte en ik hoop dat dit de oplossing/verbetering is die je zo graag wilt.
Ja ze blijven dan gewoon zeggen dat ik er geen pijn aan kan hebben en dat ze wrs gewoon een zenuw hebben beschadigt tijdens 1 vd 3 operaties. Als ze dat maar vaak genoeg zeggen ga je dat ook geloven. Want het litteken doet gewoon zeer.
Maar het is dus niet het litteken, het zijn echt die 2 schroeven daaronder die zo'n pijn doen. Nu weet ik dat..
Als er precies op de schroeven gedrukt wordt dan ga ik door de grond van de pijn.... Echt, dan ben ik direct weer terug bij de pijn van het zetten en slaat mijn hele been weer vast en spannen spieren zich aan. Zelfs nu ik stil zit en dit tik voel ik mijn enkel. Stom dat je lichaam dat ook zo kan doen, je laten denken dat er al wat aan de hand is omdat je er ooit zoveel pijn hebt gevoeld.. Drama..
Wat vervelend dat ze dat bij jou ook zeggen! Gewoon erop staan dat het eruit gaat. Heb ik dus na 5 jaar ook gedaan en nu gaat het er dus toch uit.
Toen ze het eerste gedeelte eruit hadden gehaald (best veel incl die plaat) ging het daarna ook zoveel beter! Ik had echt last van al dat ijzer... Je zag ook echt die plaat en schroeven zitten onder de huid.
Hopelijk gaat het bij jou ook gewoon beter! Vervelend dat ze je verhaal ook niet aanhoren! Is een second opinion niet iets? Dat heb ik ook gedaan en daar werd we geluisterd 
Hevonen:
Ow bah zeg! Klinkt ook heel naar! Enkel vast zetten is bij de allerlaatste optie maar zo slecht is het nog niet. Nu niet iig. Heb er vaak genoeg last van (eigenlijk altijd) maar niet ondraaglijk dus wil m zeker nog niet vast hebben...
Van die schroeven kan je dus wel echt last hebben!! Gewoon erop staan dat ze eruit gaan! Dat kan eigenlijk bijna altijd wel en bij mij is het ook echt een brandend gevoel. In de winter veel last want koud.. In de zomer staan ze soms letterlijk in de fik. Dan reageert het echt op de hitte buiten en gaan die schroeven meedoen....
Maar bij jou klinkt het allemaal nog erger! Wat heb jij gedaan dan?
Ik ga idd ook even kijken of ze het niet ervoor kunnen doen en niet over hetzelfde lijntje heen. Mooi is het toch al niet dus wat dat betreft hoeft dat voor mij niet. Gewoon het makkelijkst pakken.. Hopelijk doen ze dat ook maar ik blijf gewoon wakker dus kan het gewoon voor de OK nog even vragen en overleggen.