Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Petrichor schreef:Oke ik heb dit topic geopend maar ben best wel wat belangrijke details vergeten. Ik heb namelijk een hele zware vorm van hypermobiliteit. Toen ik nog geen pijn had kon ik uren in spagaat blijven zitten. Elke keer als ik ergens nieuw kom verbazen mensen zich over het feit hoe 'lenig' ik ben.
netjuh6 schreef:Kijk eens naar hypermobiliteit.
Stef_Diva schreef:Klinkt hier ook bekend... na lang zoeken bleek ik een flink vitamine D tekort te hebben. Mensen denken vaak alleen aan vermoeidheid, maar zeker spierklachtem waren bij mij zeeeeer duidelijk aanwezig.
Misschien daar eens op prikken? Ik slik nu 2000iu bij per dag, doe dat op advies 2-3 maanden en proberen daarna of mijn lichaam het weer oppakt. Steeds in stoten het lichaam oppeppen. En sinds ik het slik, merk ik nu na 4/5 weken dat de vreemde spierpijnen al veeeel minder zijn!
A3a1 schreef:Ik wil je niet bang maken maar longkanker heeft ook vaak deze klachten.
Of het zit tussen je oren en is het belangrijk dat je gaat leren ontspannen, mijn vrouw heeft een traject gedaan vanuit haar werk bij de Gezonde Zaak.
Wat een verandering, na jaren kon ze weer ontspannen, kwamen er emoties uit die zich op hadden gehoopt.
Bij haar was na een stressperiode de knop aan blijven staan.
Maar pijn, een ongeluk, een longontsteking, het kan allemaal ervoor zorgen dat je opeens kopje onder gaat.
Tanya schreef:Je zegt dat het je zorgen baart, maar waarom? Ben je bang dat er iets ergs aan de hand is? Ik denk dat hier het punt ook zit... in principe is spierpijn natuurlijk helemaal niet erg, maar het is de betekenis die je er zelf aan geeft. En daarmee maak je het denk ik erger.
xLes schreef:Ben je al op genetische aandoeningen getest? En op tekorten in het bloed?
Ik heb het syndroom van Marfan en gelijkaardige klachten. Sommige veel minder, sommige heftiger. Ben helaas geen dag pijnvrij meer, maar er zijn dingen die voor mij verlichtend werken.