Opties om niet meer ongesteld te zijn, zonder hormonen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:06

Baarmoeder eruit halen wordt niet snel gedaan zonder medische noodzaak, dus met alleen pijn en geen overmatig bloedverlies kun je dat vergeten. Daarnaast is de kans op een verzakking veel te groot.

Bij novasure blijft de baarmoeder gewoon zitten. Combineer je dit met sterilisatie dan ben je in 1 keer van alle ellende af. Alles gebeurt onder narcose, alleen de dagen na de ingreep wat pijnlijk, maar met pijnstillers goed onder controle te houden.
Laatst bijgewerkt door Taucha op 06-01-19 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

j_nine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:07

Petrichor schreef:
Eierstokken/baarmoeder verwijderen heb ik serieus aangedacht. Echter vind ik dit een beetje eng omdat je dan direct in de overgang bent.

+het feit dat ze dit echt niet zomaar doen.

Ik had heel veel bloedverlies...teveel...veels te veel.
Medisch gezien moest ik echt van de hormonen af....ook op aanraden van de arts.
Maar gezien ik zoveel bloed verloor (2 volle weken,elk half uur op het toilet)-nee....is geen grap -O-
Wilde en weigerde ik van de pil af te gaan.

Baarmoederslijmvlies laten weg branden was bij mij een optie.
Maar dat zag ik echt niet zitten.

Baarmoeder verwijderen was voor mij de enige optie.
In het ziekenhuis waren ze hier niet unaniem over en werd ik overgedragen naar utrecht.
Het heeft veel voeten in de aarde gehad en een brief van de behandelende arts (MDL) om groen licht te krijgen voor een operatie.

TS, ik weet niet hoe oud je bent......ik was destijds 36
Wil alleen zeggen dat je tegenwoordig echt een goede reden moet hebben voor deze operatie.
Want ze doen hem echt niet zomaar.

En de gyn in utrecht was al even meedogenloos….
Medisch gezien kon en mocht ik geen kinderen meer krijgen, en dan nog vertelde zij dat wanneer onze dochter iets zou overkomen ik mss wel weer een kind wilde.
Ik kon d'r wel wurgen op dat moment {:)-:(

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:08

Ik ga binnenkort voor een novasure behandeling.
Hormonen kan ik niet tegen.
En idd is baarmoeder of eierstokken verwijderen niet iets wat ze zomaar doen. In het 1e geval ga je ook in de overgang.

De novasure heeft 1 maarrrrrr, je moet geen kinderwens meer hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:11

Vealosz schreef:
Je hebt ook pillen zonder hormonen. :j

Oh ja genoeg, paracetamol bijvoorbeeld. :')
Maar zonder hormonen hebben ze geen invloed op de menstruatie of de vruchtbaarheid.

Petrichor

Re: Opties om niet meer ongesteld te zijn, zonder hormonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 22:16

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Carazette pil? Dit soort heb ik nog nooit geprobeerd namelijk.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:18

Ik ga eens even mee volgen en uitzoeken. Hier geen kinderwens. Maar wel veel klachten en sinds ik mijn rug gebroken heb gehad is het nog meer ellende.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:20

cp112 schreef:
En idd is baarmoeder of eierstokken verwijderen niet iets wat ze zomaar doen. In het 1e geval ga je ook in de overgang.

Dit kan vermoedelijk alleen met medische indicatie vermoed ik?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:21

Ylana schreef:
cp112 schreef:

Dit kan vermoedelijk alleen met medische indicatie vermoed ik?

Nee hoor, die heb ik ook niet.

KimD

Petrichor schreef:
loesje4600 schreef:
Denk dat er dan weinig overblijft, je kan evt jezelf laten steriliseren dan heb je geen hormonen en menstruatie meer maar is wel meteen weer het andere uiterste..

Wat spreekt je niet aan aan een spiraaltje? Je hebt bijvoorbeeld ook een staafje in je arm of een ring wat je kan plaatsen maar hier zitten allemaal nog wel steeds een bepaald hoeveelheid hormonen in.

Ik weet voor 99% zeker dat ik die ga voelen. De Nuvaring en tampons voel ik ook, terwijl ze echt goed zitten.

Een spiraal zit véél hoger, die voel je niet, als je dat wel doet zit die niet goed.

Ik heb inmiddels mijn derde spiraal, de tweede voelde ik zitten, met een reden, de derde dag viel hij eruit.

Een nieuwe laten zetten bij iemand met verstand, probleem opgelost.

Spiraal is echt heel fijn.

Rytir

Petrichor schreef:
loesje4600 schreef:
Denk dat er dan weinig overblijft, je kan evt jezelf laten steriliseren dan heb je geen hormonen en menstruatie meer maar is wel meteen weer het andere uiterste..

Wat spreekt je niet aan aan een spiraaltje? Je hebt bijvoorbeeld ook een staafje in je arm of een ring wat je kan plaatsen maar hier zitten allemaal nog wel steeds een bepaald hoeveelheid hormonen in.

Ik weet voor 99% zeker dat ik die ga voelen. De Nuvaring en tampons voel ik ook, terwijl ze echt goed zitten.

Dat voel ik ook gewoon altijd. En mijn spiraaltje heb ik ook zeker 5/6 maanden gevoeld en bloedinkjes gehad. Daarna niks meer, ja af en toe spotting maar meer niet. Kleine tijdsinvestering maar langdurig profijt! Ik heb de mirena dus hormonen maar hiermee niet de klachten zoals de pil of nog ergere horror; prikpil.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:23

Je kunt ook een spiraal zonder hormonen laten zetten, als je dat prettiger vind.

SinneJ

Petrichor schreef:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Carazette pil? Dit soort heb ik nog nooit geprobeerd namelijk.

Ik heb er ervaring mee :) ik doe het er al 2 jaar erg goed op, ik heb anders ook erg veel last van maandstonden namelijk en snel bloedarmoede. Mijn ervaring is dat het het beste werkt als je ze echt heel erg stipt op hetzelfde uur neemt elke dag, op die manier heb ik ook geen tussentijdse bloedingen.

Als je nog wat wil weten, hoor ik het wel!

Summerdreams

Suzanne F. schreef:
Vealosz schreef:
Je hebt ook pillen zonder hormonen. :j

Oh ja genoeg, paracetamol bijvoorbeeld. :')
Maar zonder hormonen hebben ze geen invloed op de menstruatie of de vruchtbaarheid.

Haha precies :’)
Ik denk dat vealosz de mini pil bedoelt. Zonder oestrogeen is dat geloof ik. Heb ik ook gekregen maar ook dat vond ik stemming-veranderend. Vlak werd ik er van.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:24

Implanon?

Wel met hormonen, maar veel mensen zijn erna of niet ongesteld of bijna niet...
Er is overignes een gedeelte wat ongesteld wordt, maar goed wellicht het proberen waard? Ik heb hem sinds oktober en na een eerste x periode gehad te hebben, niet meer geweest :j

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:24

cp112 schreef:
Nee hoor, die heb ik ook niet.

Dan gaan we eens de huisarts contacteren! :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:25

Ik heb zelf een spiraaltje, en voel hem zelf helemaal niet zitten! Tampons voelde ik ook nog wel eens, voornamelijk het touwtje wou mij nog wel eens irriteren, maar een spiraaltje zit natuurlijk op een hele andere plek dan zowel tampons en de nuvaring, dus waarom denk je dat je hem sowieso zal voelen? Bij de pil had ik het idee dat ik mij wat afgevlakter voelde en mijn libido vrij laag was, met Mirena heb ik hier geen last van. Plus sinds ik hem heb niet meer ongesteld geworden, mijn menstruatie was namelijk ook altijd vrij heftig en pijnlijk!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:26

KimD schreef:
Je kunt ook een spiraal zonder hormonen laten zetten, als je dat prettiger vind.

Bij een heftige menstruatie zou ik dat niet zo snel doen. Het koperspiraal staat er juist bekend om de menstruatie klachten te verergeren, en van wat ik in mijn omgeving gezien heb is dat ook echt zo!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:28

Petrichor schreef:
loesje4600 schreef:

Het spiraaltje wordt op een hele andere plek gezet dan waar de uncaring en tampons rondhangen: die zit namelijk in je baarmoeder. Tegenwoordig hebben ze hele goede, kleine hormoonspiralen. Dan heb je nog steeds hormonen, maar wel een héél stuk minder. Voor veel mensen die psychisch niet goed tegen de pil kunnen een oplossing. De enige oplossing zonder enige hormonen is inderdaad het verwijderen van de baarmoeder, maar dat schijnt erg lastig gedaan te worden door artsen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:28

Ik weet niet hoe oud je bent maar je baarmoeder gaan ze niet zomaar verwijderen.
Hoewel in met mijn gynaecoloog in heel goed overleg tot de conclusie ben gekomen dat het voor mij de enige optie was.
Ik was 36 jaar en had van wijze bij spreke het jaren eerder moeten doen.

Kun je je niet door je HA laten door verwijzen en kijken wat voor jou de mogelijkheden zijn.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 22:29

Is de mini pil nou wel of niet minder betrouwbaar dan de gewone pil?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:30

muntdrop schreef:
KimD schreef:

Bij een heftige menstruatie zou ik dat niet zo snel doen. Het koperspiraal staat er juist bekend om de menstruatie klachten te verergeren, en van wat ik in mijn omgeving gezien heb is dat ook echt zo!

Wat gek, die ervaringen hoor ik juist helemaal niet. Vriendin zet ze op dagelijkse basis en krijgt alleen maar positieve feedback op een enkeling na. Deze spiraal wordt ook steeds vaker geadviseerd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:34

Petrichor schreef:

Je moet hem heel secuur nemen, dus niet de 12 uur speling die je met de meeste pillen hebt. Ik werd er heel down van.
Cerazette is ook wel de borstvoedingspil omdat je hem mag combineren met bv. Je hoort best vaak dat iemand dan toch door de pil zwanger is, maar ik weet niet of dat komt omdat ze er relatief slordig mee omgaan.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 06-01-19 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:34

Petrichor schreef:

Cerazette is heel erg betrouwbaar, maar vanwege het uitblijven van maandstonden doe ik toch af en toe een test. Je kan bv met diarree ofzo wel eens zonder het te weten minder beschermd zijn en aangezien je geen bloedingen krijgt, voel ik me daar toch niet helemaal veilig bij.

Toch is deze nog heel erg veilig zelfs als je een dagje vergeet ze te nemen en de veiligheidsmarge is 12u, dus ik denk dat ze op dat vlak niet slecht scoort.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:36

Gek, ik heb juist het advies gekregen niet met speling te nemen omdat hij zo licht is.
Heb hem maar kort gebruikt.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:38

KimD schreef:
muntdrop schreef:

Wat gek, die ervaringen hoor ik juist helemaal niet. Vriendin zet ze op dagelijkse basis en krijgt alleen maar positieve feedback op een enkeling na. Deze spiraal wordt ook steeds vaker geadviseerd.

Als je een gewone menstruatie hebt zal het vast een fijn middel zijn! Ook geen hormonen dus dat is een extra plus. Maar met het koperspiraal wordt je dus wel gewoon elke maand ongesteld, en dat is nou niet wat de ts wilt :)