Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Petrichor schreef:Eierstokken/baarmoeder verwijderen heb ik serieus aangedacht. Echter vind ik dit een beetje eng omdat je dan direct in de overgang bent.
cp112 schreef:Ik ga binnenkort voor een novasure behandeling.
Hormonen kan ik niet tegen.
En idd is baarmoeder of eierstokken verwijderen niet iets wat ze zomaar doen. In het 1e geval ga je ook in de overgang.
De novasure heeft 1 maarrrrrr, je moet geen kinderwens meer hebben.
Ylana schreef:cp112 schreef:Ik ga binnenkort voor een novasure behandeling.
Hormonen kan ik niet tegen.
En idd is baarmoeder of eierstokken verwijderen niet iets wat ze zomaar doen. In het 1e geval ga je ook in de overgang.
De novasure heeft 1 maarrrrrr, je moet geen kinderwens meer hebben.
Dit kan vermoedelijk alleen met medische indicatie vermoed ik?
Petrichor schreef:loesje4600 schreef:Denk dat er dan weinig overblijft, je kan evt jezelf laten steriliseren dan heb je geen hormonen en menstruatie meer maar is wel meteen weer het andere uiterste..
Wat spreekt je niet aan aan een spiraaltje? Je hebt bijvoorbeeld ook een staafje in je arm of een ring wat je kan plaatsen maar hier zitten allemaal nog wel steeds een bepaald hoeveelheid hormonen in.
Ik weet voor 99% zeker dat ik die ga voelen. De Nuvaring en tampons voel ik ook, terwijl ze echt goed zitten.
Petrichor schreef:loesje4600 schreef:Denk dat er dan weinig overblijft, je kan evt jezelf laten steriliseren dan heb je geen hormonen en menstruatie meer maar is wel meteen weer het andere uiterste..
Wat spreekt je niet aan aan een spiraaltje? Je hebt bijvoorbeeld ook een staafje in je arm of een ring wat je kan plaatsen maar hier zitten allemaal nog wel steeds een bepaald hoeveelheid hormonen in.
Ik weet voor 99% zeker dat ik die ga voelen. De Nuvaring en tampons voel ik ook, terwijl ze echt goed zitten.
Petrichor schreef:Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Carazette pil? Dit soort heb ik nog nooit geprobeerd namelijk.
Suzanne F. schreef:Vealosz schreef:Je hebt ook pillen zonder hormonen.
Oh ja genoeg, paracetamol bijvoorbeeld.![]()
Maar zonder hormonen hebben ze geen invloed op de menstruatie of de vruchtbaarheid.
muntdrop schreef:KimD schreef:Je kunt ook een spiraal zonder hormonen laten zetten, als je dat prettiger vind.
Bij een heftige menstruatie zou ik dat niet zo snel doen. Het koperspiraal staat er juist bekend om de menstruatie klachten te verergeren, en van wat ik in mijn omgeving gezien heb is dat ook echt zo!
Petrichor schreef:Is de mini pil nou wel of niet minder betrouwbaar dan de gewone pil?
Petrichor schreef:Is de mini pil nou wel of niet minder betrouwbaar dan de gewone pil?
KimD schreef:muntdrop schreef:Bij een heftige menstruatie zou ik dat niet zo snel doen. Het koperspiraal staat er juist bekend om de menstruatie klachten te verergeren, en van wat ik in mijn omgeving gezien heb is dat ook echt zo!
Wat gek, die ervaringen hoor ik juist helemaal niet. Vriendin zet ze op dagelijkse basis en krijgt alleen maar positieve feedback op een enkeling na. Deze spiraal wordt ook steeds vaker geadviseerd.