Kost tandarts in het weekend meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Re: Kost tandarts in het weekend meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:59

Mensen ouder dan 12 jaar oud wordt geadviseerd om 1000mg paracetamol per gift te gebruiken. En 3gram per 24 uur is gelukkig nog niet toxisch, het dubbele wel.

Als je adviseert om iedere 4 uur pillen te slikken zonder erbij te vermelden wat en hoeveel vind ik dat niet verstandig. Zoals je nu al kunt merken vat iedereen dat anders op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:18

Klopt, had er even bij moeten zetten 1 pil van 500.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 20:22

Ik slik normaal niets tot weinig pijnstillers maar afgelopen nacht heb ik 800 mg ibuprofen en 1000 mg paracetamol gepakt :Y) niet goed weet ik en ben er ook ziek van geweest.
Rond 6 uur heb ik 500 mg paracetamol gepakt en net voordat ik naar bed ga pak ik 800 mg ibuprofen. Raadde de tandarts aan waar ik morgen heen kan.

Of ik over kan stappen en zoontje kan blijven weet ik eigenlijk niet. Dacht eigenlijk altijd dat kinderen automatisch zaten waar een ouder ook zat? Maar misschien moet ik dat eens na vragen. Normaal zulke situaties ook niet nodig gehad maar hoe dan ook vind ik wel dat een tandarts je gewoon niet kan laten zitten met pijn.. mijn kinderen plaatsen ze ook altijd redelijk snel als ik bel dus vind het heel gek,maar nog nooit met spoed voor hen nodig gehad. Dat is het verschil waarschijnlijk. Toch hebben ze veel voor ons gedaan wbt vertrouwen voor zoontje. Maargoed daar heb ik niks aan natuurlijk.
Denk dat de tandarts van morgen ze ook wel even op hun donder geeft hoor, dag zoiets niet de bedoeling is.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:45

Kiespijn is 1 van de ergste pijnen die ik ooit gevoeld heb. Ik kreeg vrijdags'nachts kiespijn.. geen weet van weekendtandarts en na een weekend niet slapen van de pijn en alle pijnstillers in huis opgegeten te hebben maandagochtend de TA gebeld. Wat een helse pijn zeg bah..

Ik zou zeker kijken of jij zelf over kunt stappen naar de TA van morgen TS :j.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:23

Ik ben zelf tandarts en vind ook dat wanneer jij in vroeg in de ochtend gebeld hebt, jouw eigen tandarts je het liefst dezelfde dag of desnoods de volgende dag moet helpen. Nu is dit wel een beetje een lastige periode, aangezien veel tandartsen nog vakantie hebben of net terug zijn, waardoor het veel drukker is met (pijn)klachten. Afhankelijk van de afspraken tussen de tandartsen in de regio, kan het wel normaal zijn om bij drukte door te verwijzen naar de dienstdoende tandarts.

Bij de spoedtandarts is het alleen in het weekend en in de avond duurder. Dan is er een toeslag van ruim €21,-.

Ik zou de volgende keer gewoon on gesprek gaan met je tandarts. Kan ook de assistente zijn die verkeerd heeft gehandeld.

Succes morgen!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:03

Saskia9 schreef:
Ik slik normaal niets tot weinig pijnstillers maar afgelopen nacht heb ik 800 mg ibuprofen en 1000 mg paracetamol gepakt :Y) niet goed weet ik en ben er ook ziek van geweest.
Rond 6 uur heb ik 500 mg paracetamol gepakt en net voordat ik naar bed ga pak ik 800 mg ibuprofen. Raadde de tandarts aan waar ik morgen heen kan.

Of ik over kan stappen en zoontje kan blijven weet ik eigenlijk niet. Dacht eigenlijk altijd dat kinderen automatisch zaten waar een ouder ook zat? Maar misschien moet ik dat eens na vragen. Normaal zulke situaties ook niet nodig gehad maar hoe dan ook vind ik wel dat een tandarts je gewoon niet kan laten zitten met pijn.. mijn kinderen plaatsen ze ook altijd redelijk snel als ik bel dus vind het heel gek,maar nog nooit met spoed voor hen nodig gehad. Dat is het verschil waarschijnlijk. Toch hebben ze veel voor ons gedaan wbt vertrouwen voor zoontje. Maargoed daar heb ik niks aan natuurlijk.
Denk dat de tandarts van morgen ze ook wel even op hun donder geeft hoor, dag zoiets niet de bedoeling is.

Pcm en ibu kan je beter samen nemen
1000 Mg pcm en 200 Mg ibu.

Dit versterkt elkaar namelijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:07

Ibbel schreef:
Toxische dosis paracetamol is 3 gram. Als je in 24 uur echt iedere 4 uur die 500 mg neemt zit je daar aan, maar ik vermoed dat je die 3 gram in 1x moet innemen om serieuze leverschade te krijgen. En je hebt nog wel ietsje meer nodig om er dood aan te gaan.

Nog afgezien van het feit dat je ook wel eens zult slapen (hopelijk) en dan neem je er ook geen.
Ik heb ook wel eens advies gekregen om een PCM spiegel op te bouwen met elke 4u eentje.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:09

ik ben dus ook bij spoeddienst geweest verging ook3 dagen vd kiespijn moest wortelkanaal behandeling (moet nog afgemaakt) moest het daar wwl eerst zelf betalen maar heb tandverzekering dus krijg het terug. heb nu nog kiespijn moet eigenlijk wedr geen om open temaken en dat ze kunnen spoelen zit nu nog met een noodvulling.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:10

probeer ook over te stappen van tandarts had er een topic van geopend

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:43

Kind en ouder hoeven zeker niet dezelfde tandarts te hebben. Wij zitten met 4 personen bij 4 verschillende tandartsen...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 00:49

Oh echt! Wat goed om te weten m dankjewel, ga ik hier eens achteraan.