Witchcraft schreef:och vrouwke toch wat naarEn ik kan je de hand schudden met deze gedachten en de paniekaanvallen die volgen. Wel om iets heeeeel anders, maar ook bij een leven wezentje. Om een hondje. Ik vind het geweldig om hem bij me te hebben maar als ik er ineens aan denk: oliebol straks gaat hij blaffen als ik niet thuis ben, dan hebben de buren vast last. Of: wat nou als ik naar het ziekenhuis moet, waar moet hij dan heen, wie verzorgt hem? En dan komt de paniek letterlijk door mijn aderen stromen, of je vanbinnen in brand staat en dan wil ik het liefst alles uit mijn handen laten flikkeren, al mijn dieren herplaatsen zodat de paniek weggaat dat ik niet goed voor ze kan zorgen.
Ik zit hier dus ook al een hele tijd mee, wel al een jaar of 8. Ik had er een topic over geschreven twee dagen geleden, maar toch weer gelijk verwijderd. Bang dat ik veroordeeld zou worden.
Wat ben ik blij (dit klinkt echt raar en niet leuk naar jou toe) dat je dit topic geopend hebt. Ik begrijp je zo ontzettend goed. En ik raad je dan ook zeker aan om hier hulp bij te krijgen. Als je iemand deel kan laten uitmaken van jou angst, het erover kan hebben en diegene jou angst (die eigenlijk niet reëel is) kan ontkrachten, dan voelt dit als een enorme opluchting. Soms duurt die opluchting minder lang dan gehoopt, maar het helpt telkens een klein beetje meer om je zelfvertrouwen weer terug te krijgen.
Ik hoop dat je er snel weer bovenop komt, geniet van je mannetje.
Dit is een grapje hoop ik?
Anoniem, onzekerheid als verse mama is niet vreemd. Bij jou is het allemaal niet goed verlopen maar je bent er voor je baby, Dat is al wat telt. Hulp inroepen kan trouwens nooit kwaad.