Shampoo's vliegen me om de oren.. maar waar blijft de beste?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:48

Mijn kapster zei eens, de beste shampoo is 1 die je afwisselt. Ofwel, niet steeds dezelfde :)
Jij hebt zo te lezen meerdere die bevallen, alleen na een tijd niet meer. Wissel die eens af, heb je dat al geprobeerd?

Tevens jeuk had ik vroeger ook, als ik mijn haar te lang niet waste, of juist te veel

Flux

Re: Shampoo's vliegen me om de oren.. maar waar blijft de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:50

Nature box.

Absoluut, raad het iedereen aan. Nog nooit zo zacht en glanzend haar gehad en is ook sulfaat en parabenen vrij. De Apricot versie vind ik erg lekker, in combinatie met de conditioner! :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:51

Van die zeep om je haar mee te wassen werkte bij mij voor geen meter, helaas. Vond het wel jammer, want werden door iemand zelf gemaakt met ingredienten die je overal om huis vindt zeg maar.

Nu gebruik ik sinds een tijdje deze
Afbeelding
Dit bevalt mij echt super, mijn haar heeft echt volume, maar is niet droog. De huid ook niet en mijn haar wordt niet meer snel vet :)

Helaas niet bij de drogist te krijgen volgens mij.

Ceetje_bokt

Probeer eens de Petal fresh met tea tree. Te koop bij het Kruidvat en is heel erg mild. Deze met tea tree is speciaal voor een geïrriteerde hoofdhuid. Ruikt lekker fris naar munt.
Enne deze is cg-proof, want ik volg die methode ;)

Steenbok12

ik gebruik dr organic, te koop bij de tuinen. Als het goed is, zijn deze zowel sulfaatvrij, zeepvrij, sicliconenvrij en alcoholvrij zijn
Ik gebruikte vroeger ook andrelon e.d.
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... o-60083618

Er is vaak een actie, net als nu voor 2e voor 1 euro. Dan vind ik ze goed betaalbaar. Ik gebruik het nu een jaar en ben erg tevreden over mijn haar ivg tot eerdere shampoo´s.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:52

Ik ben fan van dr. Organic.
Wou dat ik die shampoo veel eerder had ontdekt!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:52

Probeer eens een conditioner erbij.
Je zou ook je haar helemaal niet meer kunnen wassen :Y)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 17:54

Henrieke: Ik heb Syoss even opgezocht maar helaas zowel siliconen als sulfaten die mijn haar absoluut niet goed doen :(. Zo jammer altijd!
Claudia: Ontzettend fijn en bedankt voor je tip :D
Tivoli: Ik heb helaas niet de luxe om een kapper te hebben inclusief shampoolijn.. Gewoon iemand die het thuis voor mij knipt maar wel de goede voor mijn haar hihi. Mijn vorige kapper had Matrix(om even terug te vallen op Lucifertje) en dat ruikt heerlijk maar ik zie door de bomen het bos niet meer bij die link. Wat is nou shampoo? :p

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:56

roxiie schreef:

Jij ook fan! gebruik je ook de conditioner en het masker? Heb jij nog voorkeur voor verschillende types. Ik gebruik nu voornamelijk de tea tree. maar er zijn er zoveel.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:28

Hoop shampoos komen voorbij maar ik mis wat info... Hoe vaak was je je haar? Heb je lang of kort haar, en hoe draag je je haar meestel (los,vast etc)
Ook dit heeft namelijk invloed :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:39

Petal fresh. Ik heb de rosemary mint. Volledig natuurlijk dacht ik, geen toevoegingen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:40

lovehaffie schreef:
Hoop shampoos komen voorbij maar ik mis wat info... Hoe vaak was je je haar? Heb je lang of kort haar, en hoe draag je je haar meestel (los,vast etc)
Ook dit heeft namelijk invloed :o

Goed punt! Ik was om de drie dagen. Dus als ik maandagochtend mijn haar was dan donderdagochtend weer. Eerste dag vaak in een vlecht, de dagen erna (half) los of in een staart.

Nature box dus :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:01

ChantalSmook schreef:
roxiie schreef:

Jij ook fan! gebruik je ook de conditioner en het masker? Heb jij nog voorkeur voor verschillende types. Ik gebruik nu voornamelijk de tea tree. maar er zijn er zoveel.

Ik merk dat de tea tree het beste werkt voor mij icm mijn haar en mijn hoofdhuid. Vind deze alleen wel het minst lekker ruiken :+
Conditionor (ook tea tree) gebruik ik soms, maar vaker niet dan wel en masker nog nooit gebruikt.

De cocunut oil is qua geur mijn favoriet (en krijg er ook meer volume door) maar als ik die te lang achter elkaar gebruik krijg ik toch weer irritatie aan de hoofdhuid.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:04

Misschien zou je ook een tijd kunnen proberen om alleen met conditioner te wassen en de shampoo helemaal achterwege te laten? Mij bevalt dit tot nu toe nog het beste, ook via CG overigens.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:11

Flux schreef:
Nature box.

Absoluut, raad het iedereen aan. Nog nooit zo zacht en glanzend haar gehad en is ook sulfaat en parabenen vrij. De Apricot versie vind ik erg lekker, in combinatie met de conditioner! :)

Ik heb ook van nature box. Inderdaad heel fijn, en niet eens duur en gewoon te koop bij Kruidvat.
Ik heb de avocado versie, die is ook heel lekker :P

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:35

Heeft lang geduurd, voor dat ik wat had gevonden wat me beviel. Heb ook een enorm droge hoofdhuid die enorm snel vet wordt. Heb het kunnen oplossen met de shampoo van satinique voor droge hoofdhuid en vervolgens het wassen minderen en geen andere producten in mijn haren smeren. Momenteel red ik het om 1x in de week mijn haren te wassen waar ze de 6e dag vet beginnen te worden. Geen mousse of andere zooi erin smeren. Zo min mogelijk de föhn, stijltang en krultang gebruiken en af en toe een haarmaskertje voor een extra boost van hetzelfde merk. Is alleen niet in de reguliere winkel te krijgen.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:44

Ik heb een shampoo van Maria Nila ( de 'heal' lijn) op aanraden van mijn kapper. Voor mij is deze tot nu toe (iets meer dan een jaar) ideaal gebleken. Nergens meer last van, sulfaten/parbenen/rotzooi vrij, vegan, en cruelty free. Mijn haar doet het zoveel beter dan vroeger. Bijna geen gespleten punten meer, veel minder vet. Ik doe er ook heel lang mee omdat ik maar een klein beetje hoef te gebruiken. Schuimt niet, maar dat is alleen maar goed, die rotzooi is wat het doet schuimen. Moet wel zeggen dat ik maar 1 keer per week mijn haar was, maar ook toen ik het er nog vaker mee waste deed het mijn haar alleen maar goed. Is alleen wel prijzig, maar ik heb bijna een jaar gedaan met 1 fles dus voor mij is het het waard.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:49

Ik zou mijn huisarts er eens naar laten kijken, het klinkt als exceem of allergie, dus al die verschillende shampoos kunnen wel eens averechts werken.
Mocht je daar niks in vinden, zou ik naar een natuurwinkel gaan en een shampoo zoeken op aloe vera basis en met zo min mogelijk zooi.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:57

Ik heb (had) hetzelfde probleem, verschillende shampoos gebruikt die tijdelijk wel hielpen maar uiteindelijk toch weer voor jeuk zorgden en nu gebruik ik al zeker vijf jaar Rehab van Lush. Ben niet altijd volledig klachtenvrij maar 90% van de tijd wel, en de jeuk is nooit meer zo erg als destijds. En ja, het is geen goedkope shampoo en niet overal verkrijgbaar, maar ik doe bijna 1,5 jaar met zo'n grote fles en dan valt het naar verhouding best wel weer mee. Andere Lush shampoos kreeg ik trouwens wel last van, zelfs die zwarte waar veel mensen helemaal lyrisch over zijn. Ik zou liever een solid shampoo gebruiken maar ja.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:01

Ik heb shampoo van la Biostetique, de Lipokerine B die is voor een droge en gevoelige hoofdhuid.
Weet niet precies of er sulfaten enzo in zitten maar ik moet zeggen dat mijn jeuk gewoon weg is sinds ik deze gebruik.
Deze ook op aanraden van mijn kapper.

Vriendin van me is zo een beetje allergisch aan alles en koopt gewone shampoo en gooit daar een paar paracetamol in verdund met water. In een bakje oplossen in een druppeltje water en dan door de shampoo mengen.
Nooit geprobeerd maar voor haar werkt het. Schijnt dat er in paracetamol een product zit welke ook in de dure merken haarshampoo wordt gebruikt.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:04

Een herkenbaar probleem, ik gebruik nu ook petal fresh shampoo met mint en rosemary. Dat bevalt prima, ik verdraag ook geen haarlak of schuim, dat is misschien ook iets om aan te denken. Succes bij je zoektocht!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:07

Ik gebruik de shampoo en conditioner van Aussie. Koop steeds verschillende om af te wisselen. Heb nog nooit zo fijn haar gehad.
Vaak heeft kruidvat wel aanbiedingen en dan is het niet zo duur.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:08

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:12

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/be ... eging.html : shampoo's zonder sulfaten.

Ik was zelf met Maria Nila shampoo en conditioner ( hierboven ook al een keer genoemd ). Bij mij gaf petal fresh dus super droog haar, bijna touw. Ik heb die fles nog staan, samen met een bijna volle fles van Natura siberica, als iemand ze wil ...... tegen verzendkosten mag je ze hebben.
Laatst bijgewerkt door Maris op 20-12-18 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:12

Kijk eens bij Zarqua Sensitive every day. Helemaal zonder irriterende stoffen of parfum. Mijn haar reageert er enorm goed op.