Tips voor hoesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:50

fjordjes schreef:
Ik kreeg altijd zo'n puffer bij bronchitis, dat hielp me redelijk, kun je dat niet vragen aan je huisarts? Maar je kan er idd enorm moe van worden.

Die puffer is niet tegen het hoesten maar meer tegen het benauwd worden. Ik heb ze ook nav mijn bronchitis en astma. Ik gebruik ze alleen maar heel zelden.
Puur tegen het hoesten helpen ze niet.

Anoniem

Re: Tips voor hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:59

Noscapect van de drogist. :)

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:12

Idd Neusspray en waterijsje eten om de hoestprikkel even te doorbreken. Deed ik vroeger altijd met mijn zoontje, zaten we midden in de nacht animal channel te kijken, daarna kon hij meestal weer een aantal uur slapen.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 09:10

Weten jullie of ik moet stoppen met codeïne zodra je slijm ophoest? Ik las namelijk dat het alleen voor kriebelhoest te gebruiken is, maar zodra je slijm ophoest is het toch in principe geen kriebelhoest meer?
Ik ga de HAP niet voor dit soort dingetjes bellen namelijk.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 09:20

Ik moest bij het ophoesten van slijm inderdaad stoppen met codeïne. Ik kreeg toen broomhexine voorgeschreven.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:50

Ook al zit je neus niet dicht dan toch neusspray met xylometazine... voor het slapen gaan
probeer het maar eens ;) daarbij waterijsje eten is ook een goede tip voor het slapen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 12:39

Jep, als je slijm ophoest moet je stoppen met de codeïne. Dat slijm moet er namelijk uit, en dat gebeurt door hoesten. De codeïne onderdrukt de hoestprikkel, waardoor het slijm in je longen blijft en dat wil je niet. Je kunt overstappen op een hoestdrank die het slijm dunner maakt zodat je het makkelijker ophoest.