Ik zit er doorheen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 18:37

Als je niet naar de kliniek gaat kunnen ze je zeker niet helpen met alle gevolgen van dien.
Kun je beter een poging wagen. Word je iig beter in de gaten gehouden dan thuis.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 18:39

123Shadow123 schreef:
Ik snap dat de kliniek niet leuk hoeft te zijn, maar als ze zelf al aangeven dat ze niet weten of ze me kunnen helpen?

Snap ik, dat is lastig. Dan kun je denken 'als zij het niet weten, waarom zou ik het dan doen' of ' zij weten het niet, maar ik pak die kans en ga ervoor'.
De enige die jou kan helpen bij jezelf; door jezelf kansen te geven, te laten helpen, te laten opnemen.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 18:39

123Shadow123 schreef:
We zijn even langs de huisarts gereden. Die was verbaasd me te zien. Hij gaat erachter aan, vindt het niet kunnen dat ze me naar huis hebben gestuurd.

Ik snap dat de kliniek niet leuk hoeft te zijn, maar als ze zelf al aangeven dat ze niet weten of ze me kunnen helpen?

Die mirtazapine ga ik even onthouden! Ik word morgen toch nog gebeld door huisarts.

Ik geef niet over. (Even afkloppen, al jaren niet meer)

Edit; uurtje geleden alprazolam genomen en ik heb zowaar zin in kipnuggets dus we gaan even naar de mac xD

Als hij de naam mirtazapine niet kent, herkent hij de naam remeron misschien wel. Dat is de oude naam!

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 18:41

De kliniek heeft een testweek, die wil ik wel proberen. Maar ondertussen kijken we wel verder. 2maanden wachten is namelijk erg lang ;(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 18:43

Ms kan de HA overleggen om er toch een sonde te laten plaatsen? Dan kan je lichaam iig een beetje bijkomen en kost het jou nog geen moeite. Als je lichaam wat aangesterkt is kan je weer leren eten, maar dan kan het op langzamer tempo omdat je lichaam dan ook al gevoed wordt met sondevoeding.
Ik zou trouwens ook je lichamelijke inspanning tot een minimum beperken om verder afvallen zoveel mogelijk te voorkomen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 18:45

Ts ik hoop dat ze smaken! :D

Heel knap hoe je dit aanpakt, je hebt nu verschillende nieuwe invalshoeken van bokkers gekregen dus daar ga ik niks aan toevoegen. Ik ga gewoon voor je duimen dat die huisarts erachteraan gaat maar ook dat jij zelf de kracht krijgt om te gaan eten. :(:)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 18:50

2 maanden wachten is lang, maar het is wel een kans die je met open armen moet aannemen.

Kan je wel gewoon drinken ?
Of puddingachtig materiaal verdragen ?
Dan is astronautenvoeding mischien een idee ?

Ik hoop in ieder geval dat je ha je wel kan helpen. En liefst zo snel mogelijk zodat je kan werken aan de oorzaak. Wat nu gewoon niet gaat.
En probeer te genieten van je nuggets ;)

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 18:54

De testweek wil ik ook wel proberen, maar er moet wel wat gebeuren in de tussentijd. Moet wel zeggen dat het fijn is om adviezen etc te krijgen en ook via pb :)

Drinken lukt wel. Al gehoord dat ik aquarius moest gaan drinken omdat dit ongeveer hetzelfde is als ORS

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:00

Hee TS,

Wat heftig en wat vervelend dat jij niet de hulp krijgt die je nodig hebt! Ga vooral lekker kipnuggets eten nu! Misschien heb je ook nog wel zin in een milkshake, lekker pakken!

verootjoo schreef:
Ms kan de HA overleggen om er toch een sonde te laten plaatsen? Dan kan je lichaam iig een beetje bijkomen en kost het jou nog geen moeite. Als je lichaam wat aangesterkt is kan je weer leren eten, maar dan kan het op langzamer tempo omdat je lichaam dan ook al gevoed wordt met sondevoeding.
Ik zou trouwens ook je lichamelijke inspanning tot een minimum beperken om verder afvallen zoveel mogelijk te voorkomen.

Ik snap dat de keuze voor een sonde misschien de juiste lijkt. Maar aangezien de artsen TS niet eens op willen nemen en de kliniek kennelijk ook nog niet een spoedgeval zien, verwacht ik niet dat die er in gaan komen. Sondes stellen ze altijd zo lang mogelijk uit, want het veroorzaakt een soort van trauma. Plus, TS is kennelijk nog in staat om kipnuggets te eten, waardoor is het nog minder waarschijnlijk vindt dat ze dat een sonde zou krijgen.

TS, ik zou inderdaad ook kijken naar van die pakjes astronautenvoeding met lekker veel kcal. Alles wat je wil eten kan je goed gebruiken en hopelijk gaat daardoor ook de misselijkheid wat weg! Probeer dan niet meteen veel te veel te eten, want dan wordt je weer misselijk omdat je kleine maag weer veel te vol zit. Probeer het op te bouwen!

Je kunt het!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:40

TS, kun je met de alprazopam wel eten, ben je er minder misselijk door? Hoe vaak neem je die?

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 19:49

Dan kan ik inderdaad wat eten en minder misselijk. Hoeveel ik er neem hangt af van de dag

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:10

123Shadow123 schreef:
De testweek wil ik ook wel proberen, maar er moet wel wat gebeuren in de tussentijd. Moet wel zeggen dat het fijn is om adviezen etc te krijgen en ook via pb :)

Drinken lukt wel. Al gehoord dat ik aquarius moest gaan drinken omdat dit ongeveer hetzelfde is als ORS

Haal dan die pakjes drinkvoeding van de apotheek.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:17

Een depressie kan ook zorgen voor misselijkheid/geen eetlust. Ik herken het namelijk, heb een paar keer een depressie meegemaakt en ik kon amper iets naar binnen krijgen. Kilo’s vlogen er af en ik werd graatmager.

Door medicatie (antidepressiva) ben ik er weer bovenop gekomen, heb je ook begeleiding van een psychiater gezien je zelfmoordgedachtes?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:28

bigone schreef:
123Shadow123 schreef:

Haal dan die pakjes drinkvoeding van de apotheek.

Ik meen dat er hier bij de apotheek een bordje bij hangt dat je ze alleen op recept kunt krijgen, maar dat recept kan de huisarts wrs wel afgeven of anders de diëtiste. Met name de chocolade-variant is goed te drinken. Je kan ook kijken of je ze op een machtiging via bijvoorbeeld sorgente kunt bestellen, die hebben ook flesjes op sapbasis ipv op zuivelbasis en bv puddingachtige dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:28

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:42

Wellicht is astronautenvoeding een optie voor je om de nodige calorieën binnen te krijgen. Ik heb dit vroeger ook moeten gebruiken omdat ik maar bleef afvallen. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Ik hoop dat je er weer bovenop komt! Geloof in jezelf.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:48

Ik herken het ook, heb hetzelfde al twee keer meegemaakt. Twee jaar geleden en nu.

Ik was ook continu vreselijk misselijk, niet kunnen eten, ook emetofoob trouwens. Gruwelijk. Ik verrek liever van de pijn dan die misselijkheid. Door Temesta (ook een pammetje) werd het een paar uur beter, verder was het een hel.
De arts herkende het als een depressie en is met antidepressiva gestart. Dat gaf na een paar dagen al een groot verschil en na 2 weken voelde ik me weer top.

Deze zomer gestopt met de pillen omdat ik vond dat ik ze niet meer nodig had en ik was er veel van aangekomen dus gestopt en op dieet. Ging 4 maanden goed, daarna van de ene op de andere dag weer kotsmisselijk. Kon niks meer, enkel ellendig op de bank liggen. Na een maand terug AD, andere soort geprobeerd maar die sloeg niet aan. Nu terug die van ervoor. 2 weken mee bezig en ik voel me zoveel beter, soms nog wel last van mijn maag maar dat is prima te handelen, zal ook nog beteren als ik ingesteld ben op de pillen.
Ik heb wel een verleden van deressiviteit, deels ook door een beperkende chronische ziekte. Vrees dat de AD voor mij dus blijvend zullen zijn. Maar als het bij jou door problemen thuis komt, kan het een zet in de goede richting zijn (in combi met therapie) en kan je ermee stoppen als alles weer goed is.

Ik zeg niet dat het dit is, maar je zou het eens kunnen overleggen met je arts. Eetkliniek gaat bij dergelijke problemen niet helpen. Ik vind je gewicht wel zeer zorgelijk, dus zou toch proberen zoveel mogelijk binnen te krijgen ondertussen, vast of vloeibaar. Ik heb mijn gewicht onder controle kunnen houden met veel chocomel (vind ik erg lekker dus dat ging er nog wel in), nu ik me beter voel, eet en drink ik weer gezond.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 20:54

Als drinken wel lukt, heb je dan al vloeibare voeding geprobeerd? Fresubin Energy is echt niet vies, sommige smaken zijn zelfs heel lekker. Als je een mixpakket neemt kan je gedurende de dag afwisselen qua smaak en er zit alles in wat je dringend nodig hebt. Geen duurzame oplossing voor je probleem maar voor de tussentijd wel een manier om het afvallen te stoppen en misschien weer wat aan te komen. Je kan het door je huisarts laten voorschrijven of ook zonder recept kopen bij de apotheek of online.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:04

eekhoornerik schreef:
Een depressie kan ook zorgen voor misselijkheid/geen eetlust. Ik herken het namelijk, heb een paar keer een depressie meegemaakt en ik kon amper iets naar binnen krijgen. Kilo’s vlogen er af en ik werd graatmager.

Door medicatie (antidepressiva) ben ik er weer bovenop gekomen, heb je ook begeleiding van een psychiater gezien je zelfmoordgedachtes?

Klopt, dit jaar meegemaakt met mijn vader. Volgens hem kon hij ook gewoon niet eten, moest overgeven (wat in onze ogen niet echt zo was), had het gevoel dat er iets in zijn keel/slokdarm zat. Toen de antidepressiva aansloeg was het opeens over, heeft nu nergens meer last van.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:13

Ja ik moest ook vaak overgeven inderdaad. Een erge depressie kent soms ook veel angst en spanning, ik kwam met een spuugbakje aan bij eerste afspraak bij psychiater...

Moest hij overigens wel een beetje om lachen :)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:32

Platliggen. Niet een uur maar langere tijd, bv een dag platliggen tot je voelt dat weer wat beter gaat. Geen telefoon, geen tv, helemaal niks. Het klinkt als dat je systeem aangeeft het niet meer bij te kunnen houden, soort 'zeeziekte' dus, een noodtoestand van je systeem zeer waarschijnlijk nu dat er 'teveel ontwricht is' nu.
Verder water met verse gember of gemberpoeder. Tegen de misselijkheid. Is de misselijkheid geen bijwerking van je medicijn? En als de sodemieter naar de diëtist!!! Klinieken prima, onthou een ding meid, je moet het uiteindelijk toch zelf doen in het leven. Luister naar je eigen stem. Concentreer je op gezondheid , gezond eten, rustige wandeling bij spanningen thuis. Zorg dat je een eigen plek krijgt waar je rust hebt. Yoga/meditatie/sport/hobby en goede voeding kunnen je echt verder helpen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:35

Smoothies of sapjes lukken ook niet?
Ik wil je even veel sterkte wensen. Fijn dat je zin hebt in iets eten! Laat ze smaken, en luister naar waar je zin in hebt want op dit punt is alles wat je binnen krijgt goed. Al eet je 4 dagen alleen maar droge broodjes of alleen maar nuggets.

Je bent al goed bezig denk ik, ik zou als ik jou was ook niet tot februari wachten. Heel veel succes, dikke knuffel.

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 13:51

eekhoornerik schreef:

Psychiater heb ik inderdaad al gezien.
Ik heb wat bijvoeding gekregen van de dietist, zijn van die flesjes.
Antidepresssiva ga ik wel vragen. Kan bij de huisarts denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:02

Toen mijn dochtertje ondergewicht had kreeg ze bij alles fantomalt bij. Dat zijn vooral smaakloze calorieën die door het eten (en volgens mij ook door drinken?) kunnen. Dus als je wel hapjes vla/ appelmoes binnen kunt krijgen kan je ze met fantomalt extra calorierijk maken waardoor je toch wat makkelijker zult aankomen en een gezond gewicht ook wat makkelijker te bereiken is.
Wij moesten het door elke maaltijd doen, dus ook door rijst, aardappelpuree, sausjes, wat dan ook.

Bij een gezond gewicht horen heel veel voordelen, maar dat hoef ik vast niet uit te leggen.
Je verhaal doet me heel erg denken aan een documantaire die ik nog niet zolang geleden gekeken heb. Via PB kan ik je wel een link doorsturen. Gezien hij bij een eetstoornis ook triggerend kan werken plaats ik hem hier niet. Ik begrijp dat jij geen eetstoornis hebt, maar wellicht kan je er wel tips uithalen?

Hoe is het met de kipnuggets afgelopen? Heb je ze op kunnen eten en zijn ze ook binnen gebleven?

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 14:13

Volgens mij mag alleen een psychiater bepaalde medicijnen voorschrijven. Maar volgens mij kan dat ook in overleg met de huisarts. Hoe dat precies zit weet ik niet zeker.