Scheenbeenvliesontsteking, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Scheenbeenvliesontsteking, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:41

Succes ermee, hopelijk helpt het bij jou beter dan bij mij ;)
Weet je ook hoe het bij jou ontstaan is?

@superlotje : dat was dan inderdaad niet zo'n handige zet. Maar je wandelde dan ook wel al langer gok ik zo? Nooit eerder last gehad?

Die oefening kan ik mij geen voorstelling van maken, sorry. Zak je dan nog verder door als je al die hoek van 90 graden hebt? Of begin je weer opnieuw, afwisselend met je tenen en gewoon?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:42

Wellicht overbelasting in combinatie met mijn platvoeten...

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:02

Je vindt hem hier als heel lift [***], dan heb je er een beeld bij.
Het is een dynamische oefening waarbij alleen je benen bewegen,je rug beweegt niet langs de muur. Ik vind het een soort van gewichtheffen met je voeten.
Rustig aan opbouwen en pas beginnen als je scheenbeen wat Tot rust is gekomen. Ik bouw meestal op te drie test van 10 tot 15 heffingen.
https://www.prevention.com/fitness/a20489859/wall-sit-variations/
Overigens zijn er online nog meer goede oefeningen te vinden. Simpel een stukje op je tenen en een stukje op je hakken lopen is ook een goede.

Ik ben wel een ervaren wandelaar inderdaad, maar kende deze blessure tot dan toe alleen van anderen en ook echt als reden om uit te vallen. Had me nog wel laten checken door een arts, maar van hem mocht ik door. Dus dan doe ik dat en ga ik door de pijn heen. :')

Je hebt me wel aan het denken gezet met je topic. Ben vanaf vandaag weer mijn zomerse sneakers gaan dragen ipv mijn winterse laarzen omdat het in die periode beter ging. Wie weet geeft dat nog verbetering.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:34

Ik heb het een jaar of 3 geleden, rond mn 17e volgens mij, gehad. Ik wandelde heel veel. Bepaalde momenten heel veel pijn en andere momenten minder. Echter is het bij mij wel vanzelf over gegaan. Heeft wel wéken tot maanden geduurd. Ik ben toen gestopt met wandelen. Het is nog steeds een gevoelige plek maar sinds een kwart jaar ben ik het wandelen weer voorzichtig aan het oppakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:17

Even kleine update .. Intussen is het een dubbelzijdige ontsteking geworden :roll:
Diclofenac en wat ik allemaal doe maakt het blijkbaar niet beter, dus nu even verandering en nu 10 dagen echt rusten. Hopelijk gaat het na volgende week dan alweer wat beter (weg zal het niet zijn, maar alles beter dan nu ben ik al tevreden mee).