Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Vandaag kon ik naar de internist voor een CT scan. Ik eenmaal daar en WEER alle vragen moeten beantwoorden. Zegt ze: volgende week kan ik je inplannen.![]()
![]()
Ik zei dat ik dat niet pikte omdat ik telkens zoveel pijn had. Ik moest het maar met mijn diclofenac pilletjes doen.....toen is moederlief kwaad geworden en heeft ze alsnog een CT scan in kunnen plannen per direct. Contrast vloeistof via infuus en binnen 10 minuten klaar. Helaas totaal niks op te vinden.
gomir schreef:Je ziet inderdaad weleens breuken die op en af herniëren, maar daar is dit het verhaal niet naar. En de scan is acuut gemaakt ivm de hevige pijn. Dus er waren zeker klachten op dat moment.Citaat:Vandaag kon ik naar de internist voor een CT scan. Ik eenmaal daar en WEER alle vragen moeten beantwoorden. Zegt ze: volgende week kan ik je inplannen.![]()
![]()
Ik zei dat ik dat niet pikte omdat ik telkens zoveel pijn had. Ik moest het maar met mijn diclofenac pilletjes doen.....toen is moederlief kwaad geworden en heeft ze alsnog een CT scan in kunnen plannen per direct. Contrast vloeistof via infuus en binnen 10 minuten klaar. Helaas totaal niks op te vinden.
gomir schreef:Slokdarmspasme zie je niet op CT (en ook maar zelden tijdens gastroscopie), maar klassiek zou je dan een krampende/knijpende pijn achter het borstbeen verwachten die eventueel uitstraalt richting de kaken en heel soms naar de rug. Mensen met slokdarmkramp kwamen nog weleens binnen voor de cardioloog, zakje ulcogant (maagzuur-neutralizer) erin en klachten weg![]()
Dan zou je alleen verwachten dat het in aanvallen komt en niet zoals bij TS al dagenlang continu aanwezig is en blijft. Zou van een internist ook wel verwachten dat ze zo'n diagnose er op het verhaal wel uitvissen (en dan ook de stralingsbelasting van de scan achterwege hadden gelaten).
ivy_power89 schreef:Ts, ik herken alles in jouw verhaal.
Ik ben enkele weken geleden met een ambulance afgevoerd en 24 uur opgenomen geweest. Door gestuurd naar een MDL arts en na een scopie van mn maag bleek ik een middenrifbreuk te hebben.
Ik zit nog vol in het vervolg traject.
ivy_power89 schreef:Nou vriendin heeft ambulance gebeld omdat ik onder het autorijden niet lekker werd.
Pijn in maagstreek, onder mn borstbeen met uitstraling naar mn rug. Continue aanwezig, af en toe met ernstige steken en constant misselijk.
Witchcraft schreef:De 18e weer terug geweest naar de internist. Mijn leverwaarden zijn een stuk lager geworden dus dat is goed. Mijn ijzer is juist weer veel te hoog.
De pijn is nog steeds niet helemaal weg. Maar het is te doen op sommige dagen na. Momenteel heb ik wel weer last. Het is nog net te doen. En het begint ook uit te stralen naar mijn linkerkant....
Heb de 18e WEER bloed moeten geven en dit wordt naar Maastricht gestuurd voor klinisch onderzoek. Eind januari terug een afspraak.