pijn, maar niemand weet raad!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:24

Dat heb ik ook weleens gehad. Flink en vaak gal overgeven kan soms zorgen voor minder pijn in mijn geval. Helaas de laatste keren niet bij een aanval. Of dat dan weer te maken heeft met het verwijderen van de galblaas?
Heb je al eens iets ingenomen zoals rennies? Kan bij zoiets als maagzuur ook wat verlichten..

Thestral

Re: pijn, maar niemand weet raad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 20:41

Ja die heb ik in het begin ingenomen toen ik nog geen maagbeschermers had. Echter hielpen deze niet meer, een uurtje en dan was het weer net zo erg. Vandaar dat ik nu elke dag 40mg Pantoprazol moet nemen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:44

Waar het me aan doet denken is een situatie waarbij er sprake is van een middenrifbreuk en de maag in plaats van in de buikholte in (gedeeltelijk) de borstholte komt te liggen. Ik weet niet of dit zulke hevige pijn kan geven, maar ik zou me er iets bij voor kunnen stellen omdat je aangaf dat de pijn weggezakt was maar later toch weer opkwam en dan aanhoudt en omdat je bekend bent met hevige maagzuurproblemen wat ook vaak voorkomt door een middenrifbreuk.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:49

Maar dat zou je moeten zien op een CT-scan Alwiene.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:50

gomir schreef:
Maar dat zou je moeten zien op een CT-scan Alwiene.

Dat is waar, tenminste als de pijn dus nog aanwezig is op het moment van de ct, want ik meen dat de maag ook weer terug op zijn plek kan schieten. Maar je hebt inderdaad gelijk.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:54

Je ziet inderdaad weleens breuken die op en af herniëren, maar daar is dit het verhaal niet naar. En de scan is acuut gemaakt ivm de hevige pijn. Dus er waren zeker klachten op dat moment.

Citaat:
Vandaag kon ik naar de internist voor een CT scan. Ik eenmaal daar en WEER alle vragen moeten beantwoorden. Zegt ze: volgende week kan ik je inplannen. 8)7 8)7 8)7 Ik zei dat ik dat niet pikte omdat ik telkens zoveel pijn had. Ik moest het maar met mijn diclofenac pilletjes doen.....toen is moederlief kwaad geworden en heeft ze alsnog een CT scan in kunnen plannen per direct. Contrast vloeistof via infuus en binnen 10 minuten klaar. Helaas totaal niks op te vinden.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:57

gomir schreef:
Je ziet inderdaad weleens breuken die op en af herniëren, maar daar is dit het verhaal niet naar. En de scan is acuut gemaakt ivm de hevige pijn. Dus er waren zeker klachten op dat moment.

Citaat:
Vandaag kon ik naar de internist voor een CT scan. Ik eenmaal daar en WEER alle vragen moeten beantwoorden. Zegt ze: volgende week kan ik je inplannen. 8)7 8)7 8)7 Ik zei dat ik dat niet pikte omdat ik telkens zoveel pijn had. Ik moest het maar met mijn diclofenac pilletjes doen.....toen is moederlief kwaad geworden en heeft ze alsnog een CT scan in kunnen plannen per direct. Contrast vloeistof via infuus en binnen 10 minuten klaar. Helaas totaal niks op te vinden.

Ja dat realiseerde ik me ook, daarom eindigde ik ook met je hebt gelijk. Je schijnt te weten waar je het over hebt, heb jij enig idee of een 'gewone slokdarmkramp' zo uit kan pakken en of je dat ook had moeten kunnen zien dan? Dat is het enige andere nl. wat op dit moment in mij op kwam. Ik blijf graag volgen ben benieuwd of er een oorzaak bekend raakt en TS ik hoop dat je snel van je klachten af bent want pijn is heel naar maar pijn waarvan ze niet weten waar het van komt is helemaal rot natuurlijk.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:03

Slokdarmspasme zie je niet op CT (en ook maar zelden tijdens gastroscopie), maar klassiek zou je dan een krampende/knijpende pijn achter het borstbeen verwachten die eventueel uitstraalt richting de kaken en heel soms naar de rug. Mensen met slokdarmkramp kwamen nog weleens binnen voor de cardioloog, zakje ulcogant (maagzuur-neutralizer) erin en klachten weg ;)
Dan zou je alleen verwachten dat het in aanvallen komt en niet zoals bij TS al dagenlang continu aanwezig is en blijft. Zou van een internist ook wel verwachten dat ze zo'n diagnose er op het verhaal wel uitvissen (en dan ook de stralingsbelasting van de scan achterwege hadden gelaten).

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 21:33

Alwiene, dankje voor het meedenken, maar alles op de scan was prima. De maag zag je mooi liggen, ik was nuchter dus hij was klein.

gomir: hoe kun je slokdarmspasme het beste ontdekken?

Ik heb na de morfine spuit gelukkig niet meer zo een erge aanval van pijn gehad. Maar voel nog steeds dezelfde pijn in een mindere frequentie, het is nog steeds niet te doen. Maar nadat ik dus zoveel gal heb overgegeven is het aanzienlijk rustiger geworden in mijn lijf. Misselijkheid is daarna wel weg gegaan. Maargoed de pijn blijft wel op dezelfde plek.

Ik heb een mooi lijstje gemaakt met vragen voor de internist, dankzij jullie, dus die gaat zeker mee! Dank is groot!!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:39

gomir schreef:
Slokdarmspasme zie je niet op CT (en ook maar zelden tijdens gastroscopie), maar klassiek zou je dan een krampende/knijpende pijn achter het borstbeen verwachten die eventueel uitstraalt richting de kaken en heel soms naar de rug. Mensen met slokdarmkramp kwamen nog weleens binnen voor de cardioloog, zakje ulcogant (maagzuur-neutralizer) erin en klachten weg ;)
Dan zou je alleen verwachten dat het in aanvallen komt en niet zoals bij TS al dagenlang continu aanwezig is en blijft. Zou van een internist ook wel verwachten dat ze zo'n diagnose er op het verhaal wel uitvissen (en dan ook de stralingsbelasting van de scan achterwege hadden gelaten).

Ja ook daar heb je weer gelijk in, dat het voor de hand liggend zou zijn dat de internist dat er wel meteen uit zou halen, maar toch je hoort gekkere verhalen helaas. Dat van die aanvallen dacht ik ook, maar wist ik niet 100% zeker, dus dank voor het bevestigen daarvan. Het was vooral vanwege de bestaande maagzuurklachten en ook de uitstralende pijn naar de rug dat ik daaraan dacht. Maar ik ben alleen heel erg medisch geïnteresserd niet geschoold en dit soort dingen kan ik alleen maar weer van leren. Bedankt voor je uitleg!

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 21:45

Geeft niks Alwiene, ik houdt jullie op de hoogte.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:55

Ts, ik herken alles in jouw verhaal.
Ik ben enkele weken geleden met een ambulance afgevoerd en 24 uur opgenomen geweest. Door gestuurd naar een MDL arts en na een scopie van mn maag bleek ik een middenrifbreuk te hebben.
Ik zit nog vol in het vervolg traject.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 23:03

ivy_power89 schreef:
Ts, ik herken alles in jouw verhaal.
Ik ben enkele weken geleden met een ambulance afgevoerd en 24 uur opgenomen geweest. Door gestuurd naar een MDL arts en na een scopie van mn maag bleek ik een middenrifbreuk te hebben.
Ik zit nog vol in het vervolg traject.

Hoe beschrijf jij de pijn die je had? Hopelijk herstel je snel!

Pff hier hadden ze ook beter een ambu laten komen. Het was een hel in de auto met soms het bewustzijn bijna verliezen van de pijn. Maar blijkbaar zijn ze hier niet zo snel in dat soort dingen. Als hier allemaal niks mee gedaan wordt verder straks, dan ga ik toch uitkijken of ik kan uitwijken naar Gent. Dat ligt hier vlak bij.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:16

Nou vriendin heeft ambulance gebeld omdat ik onder het autorijden niet lekker werd.

Pijn in maagstreek, onder mn borstbeen met uitstraling naar mn rug. Continue aanwezig, af en toe met ernstige steken en constant misselijk.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 14:17

ivy_power89 schreef:
Nou vriendin heeft ambulance gebeld omdat ik onder het autorijden niet lekker werd.

Pijn in maagstreek, onder mn borstbeen met uitstraling naar mn rug. Continue aanwezig, af en toe met ernstige steken en constant misselijk.

Oke vandaar. Ja dat klinkt me hetzelfde in de oren. Dat het er ook opeens was.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 00:23

De 18e weer terug geweest naar de internist. Mijn leverwaarden zijn een stuk lager geworden dus dat is goed. Mijn ijzer is juist weer veel te hoog.
De pijn is nog steeds niet helemaal weg. Maar het is te doen op sommige dagen na. Momenteel heb ik wel weer last. Het is nog net te doen. En het begint ook uit te stralen naar mijn linkerkant....

Heb de 18e WEER bloed moeten geven en dit wordt naar Maastricht gestuurd voor klinisch onderzoek. Eind januari terug een afspraak. :(

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 00:36

Je kan toch nog last hebben van je galblaas, dan is je gal(vloeistof) dikker en kan je alsnog een aanval krijgen. (Vertelde de arts in het ziekenhuis mij) En ik ben regelmatig door de HAP naar huis gestuurd met een paracetamolletje of met het advies gebruik maar een warme kruik.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:35

Witchcraft schreef:
De 18e weer terug geweest naar de internist. Mijn leverwaarden zijn een stuk lager geworden dus dat is goed. Mijn ijzer is juist weer veel te hoog.
De pijn is nog steeds niet helemaal weg. Maar het is te doen op sommige dagen na. Momenteel heb ik wel weer last. Het is nog net te doen. En het begint ook uit te stralen naar mijn linkerkant....

Heb de 18e WEER bloed moeten geven en dit wordt naar Maastricht gestuurd voor klinisch onderzoek. Eind januari terug een afspraak. :(

Nou, dan zijn ze nog niet met je klaar, en dat is een goed ding. Ik ben blij dat de pijn meestal te doen is :)

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 17:40

amaniblauw, dat idee heb ik dus ook nog steeds, dat het daarvan komt. Want toen een paar weken terug er enorm veel gal uit kwam (sorry voor het detail) was de pijn de rest van de dagen erg goed te doen, tot bijna weg. En nu begint het toch zo nu en dan weer op te spelen met hevigheid van pijn.

Avalanche81: nee precies, ben ook wel blij dat ze me niet naar huis stuurde met de mededeling dat ze niks kan vinden en het maar afwachten wordt wanneer het wegzakt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:40

Nee, dat wordt tegenwoordig ook wel beter. Was vroeger vaak dat met name vrouwen naar huis werden gestuurd omdat er oppervlakkig niets te vinden was. Dat is erg verbeterd gelukkig. Hou ons maar op de hoogte als je wilt :)

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 18:44

Ja dat is zeker verbeterd, al heb ik de eerste keer dat ik naar de HAP belde, flink moeten uitleggen dat het zo niet te doen was met een paracetamol. Maar dat ik anderhalf uur later belde, werd er wel gelijk actie ondernomen. Helaas de moeder van een goede vriendin is dan weer niet goed geholpen en blijkt nu uitgezaaide kanker te hebben...Dus het is in sommige praktijken nog steeds bagger helaas.

Ik hou jullie op de hoogte :) bedankt voor je berichtje.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 17:19

Nu na een paar maanden is er nog steeds niks uitgekomen. veel bloed moeten afgeven en echt alles gecontroleerd maar ze kunnen het niet vinden. Afgelopen donderdag avond weer een pijnaanval gehad met heel veel overgeven en alles was nog erger dan anders met een pijncijfer van 9. maar weer morfine gehad en naar huis gestuurd. Met niks anders dan de volgende dag naar de huisarts die nog eens bloedprikken voorstelde en zei verder niks te kunnen doen. Kan wel janken...….

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:36

Wat naar om te horen?
Hebben ze ook al naar slokdarm spasmen gekeken?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:38

Ik heb momenteel syndroom van Tietzen. Een ontsteking van het kraakbeen in de borstribben. Hierdoor doet eigenlijk de linker boven kwart van mijn lichaam pijn, inclusief longen, hart en maag. Hebben ze dat toevallig al onderzocht bij jou??

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:49

Tietze geeft geen ontstekingswaarden in het bloed. Het kan zeer heftig zijn tot aan het gevoel van een hartaanval aan toe. Ik heb het en kan soms echt compleet niks. Mijn ha heeft het gediagnosticeerd door op bepaalde plekken te drukken. Maar zelfs de lichtste aanraking deed zoveel zeer. Het gaat nu beter, maar door stress vorige week, heb ik echt weer veel meer last.