Extreme spierpijn na inspanning / training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:49

Murosch schreef:
maaikemuis schreef:

Magnesiumhydroxide of -oxide heeft een laxerende werking.

Uh nee, dat is niet nodig :+ :+
Dat magnesiumcitraat, kan ik dat gewoon ergens kopen in tablet/capsule-vorm?

Ja, ik heb die bijvoorbeeld van Vitals en die zijn in capsulevorm. Hierboven staat geloof ik ergens een link Ik bestel het zelf altijd online, omdat ik ook een vitaminetablet van hetzelfde merk heb en het online stukken goedkoper is. Dan heb ik het echt over een €10,- wat het scheelt per potje voor de vitaminetabletten, die ik heb.

Zo zullen er vast ook nog wel andere merken te vinden zijn. ;)
Laatst bijgewerkt door rocky_1995 op 29-11-18 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:51

Bij ons in de familie een oerwoud van auto immuunziektes waaronder fibromyalgie en reuma, psoriasis, exzeem, hartklachten.
Wat mij helpt in dit oerwoud is voeding, dit scheelt enorm veel in de klachten.
De pijn en de jeuk van binnen uit verdwijnt nagenoeg, als ik veel groentes eet ( niet teveel van de nachtschade ), vlees en vis, alles war echt gelopen, gefladderd en gezwommen heeft, goede vetten.
En 1-2x per jaar een citroenvastenkuur om weer terug naar de basis te gaan.
Steeds als ik dat laatste doe en weer langzaam opbouw verdwijnt binnen 2 dagen de weer wat opgebouwde jeuk en pijn.

Degene bij ons die op hun voeding letten hebben aanmerkelijk minder last er van, dan degene die daar niet op willen letten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:29

:o ik ben nieuwsgierig naar die citroen vasten kuur.
Kun je er iets meer over zeggen?

Horseloverl

Re: Extreme spierpijn na inspanning / training

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:32

Magnesium van pro natura! En veel drinken

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:16

Janneke2 schreef:
:o ik ben nieuwsgierig naar die citroen vasten kuur.
Kun je er iets meer over zeggen?

Ik geef je de link er naar toe, kun je je ook aanmelden op forum, mocht je het doen, kan fijn zijn als je vragen hebt, of het moeilijk hebt.

10 dagen lang een mengeltje drinken van citroensap, ahornsiroop en cayennepeper.
Ik barst van de energie, ook tijdens de kuur. Blijf ook gewoon werken.
( .... als ik wat meer last heb van psoriasis, is dit een zegen, die jeuk die verdwijnt. )

https://www.citroensapkuur.nl/

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:57

Geen dieetgoeroe hier, maar wel iemand met dezelfde klachten, al jaren. Laat voor de gein eens je PH meten, dikke kans dat je PH gewoon veel te hoog is. Dit verklaart veel van je klachten (met name het verzuren en het vermoeid voelen). Dit is eenvoudig zelf op te lossen (meer alkalisch eten (groenten, fruit), minder zuur (melk, kaas, granen)).

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 10:44

Nou ik ga het proberen. Dit is magnesiumcitraat en er zit ook vitamine b6 in. Afbeelding

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:04

Ik gebruik Magnesium en Calcium ( van Schussler celzouten), Vitamine B12 en extra ( erwten) eiwitten, de laatste kan je o.a. bij Bulkpowders kopen, de 1e bij reformzaken of via internet, Vit. B12 ( of complex) bij de drogist. Daarbij doe ik Yin Yoga
Ook gebruik ik het homeopathische middel Rhus Toxicodendron, daarvoor kan je het best naar een ( klassiek) homeopaat gaan.
Ik heb een jaar of 7 geleden te horen gekregen dat ik mogelijk fibromyalgie heb maar aangezien er in de reguliere geneeskunde weinig aan gedaan kan worden zal je veel zelf moeten uitzoeken en ben ik dus nog meer dan vroeger de alternatieve weg in geslagen met heel goed resultaat.
Ik ben kort geleden ook begonnen met Pea Pure, een lichaamseigen middel wat pijnstillend werkt en daarbij neem ik, als de spierspanning echt te heftig wordt THC olie voor het slapen gaan.
Als ik te lang zwaar werk doe dan heb ik daarna vaak pijn. Mijn paard heeft een periode stilgestaan waardoor ik niet kon rijden en na de 1e paar keer kon ik bijna niks meer. Dat gaat nu langzaam beter.
Maar naast de (mogelijke) fibromyalgie heb ik ook nog een discopathie in mijn onderrug, lichte scoliose in de bovenrug, een oud whiplash trauma, mis ik een kruisband in mijn r. knie en heb ik een paar keer mijn ribben gebroken ( wat littekenweefsel heeft veroorzaakt) dus ik ben nooit pijnvrij maar op deze manier is het te doen en kan ik vrij normaal mijn ding doen. :o .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:02

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:27

Weet je ook hoe zuur je ben, je kan van die plas stripjes lopen die laat je zuurgraad zien.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:09

Ik zou het inderdaad in de hoek van vitamine en voeding proberen. Goed van je! Voeding doet echt ontzettend veel heb ik recentelijk zelf gemerkt.