Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saleisha schreef:Niet, ze geven toch geen AB omdat het vrijwel altijd een virus is ipv een bacterie. En al is het een bacterie, vaak werkt AB dan alsnog niet bij keelontsteking.
Ik heb ook vaak keelontsteking, ben er gevoelig voor. Slikken is dan idd lastig, maar Gewoon even doorbijten, gaat wel weer over.
En lees je in over maximale pijnstilling. Ibu werkt m.i. prettiger (want ontstekingsremmend) dan para.
purny schreef:Saleisha schreef:Niet, ze geven toch geen AB omdat het vrijwel altijd een virus is ipv een bacterie. En al is het een bacterie, vaak werkt AB dan alsnog niet bij keelontsteking.
Ik heb ook vaak keelontsteking, ben er gevoelig voor. Slikken is dan idd lastig, maar Gewoon even doorbijten, gaat wel weer over.
En lees je in over maximale pijnstilling. Ibu werkt m.i. prettiger (want ontstekingsremmend) dan para.
En ibu is gewoon troep.
sureido schreef:Vind het echt raar dat veel mensen zeggen dat ze geen antibiotica geven..
Ik heb elk jaar vanaf ik Pfeiffer heb gehad 1 keer per jaar een keelontsteking rond oktober/november, en ik ga dan altijd naar de dokter en krijg altijd antibiotica. En die helpt bij mij ook altijd na 1 dag al.
Ik kreeg vorige week vrijdag zelfs van de dokter te horen: volgens mij geneest het zelf, maar ik schrijf een receptje voor antibitoica en die mag je halen als het erger wordt. Prima.
Kreeg in dat weekend weer ergere keelpijn, dat ik niet kon slikken en sowieso opgezette klieren. Maandag ab gehaald en nu nog aan de kuur bezig maar het is helemaal weg
Maar ik voel het verschil wel tussen gewoon een virusje en als het echt een bacterie is. Heel ander soort keelpijn.
Jennyj01 schreef:Alsof een dokter onnodig antibiotica voorschrijft. Je bent zelf arts. Dat doe je zelf toch ook niet. Dus waarom zou je collega dat dan wel doen. Neem aan dat de dokter van purny ook wel weet wat wel en niet verantwoord is.
verootjoo schreef:Jennyj01 schreef:Alsof een dokter onnodig antibiotica voorschrijft. Je bent zelf arts. Dat doe je zelf toch ook niet. Dus waarom zou je collega dat dan wel doen. Neem aan dat de dokter van purny ook wel weet wat wel en niet verantwoord is.
Volgens de richtlijn van het Nederland huisartsen genootschap is AB niet geïndiceerd bij keelontsteking, dus als die HA niet volgens de richtlijnen werkt vind ik dat wel bijzonder ja.
Die richtlijnen zijn ontworpen zodat iedereen gelijk handelt en op basis van de beste evidentie en juist gemaakt zodat niet iedereen alles zelf hoeft uit te vinden maar dat je als HA die richtlijnen kan volgen.
Gillbo schreef:Ik zou even telefonisch overleg hebben. Aangeven wat je hebt en erbij zeggen dat je maandag naar het buitenland gaat. Bij twijfel kunnen ze misschien een andere pijnstiller voorschrijven of een ab-kuur als een arts beoordeeld.
Hier op bokt vragen of dat dat wel nodig is lijkt me niet heel handig om te vragen want je krijgt 100 meningen en de enige die jou nu kan adviseren is je ( of een) huisarts
sureido schreef:Dus kom bij mij niet aanzetten dat antibiotica niet helpt bij elke keelontsteking.
Tanya schreef:sureido schreef:Dus kom bij mij niet aanzetten dat antibiotica niet helpt bij elke keelontsteking.
Misschien verwoord je het niet goed, maar dit is wel precies hoe het is. Antibiotica helpt niet bij elke keelontsteking.
Verder is er denk ik genoeg gezegd door anderenhopelijk voel je je snel beter TS!
purny schreef:Saleisha schreef:Niet, ze geven toch geen AB omdat het vrijwel altijd een virus is ipv een bacterie. En al is het een bacterie, vaak werkt AB dan alsnog niet bij keelontsteking.
En ibu is gewoon troep.