Popstra schreef:Keelontsteking is nog meest een begin van een verkoudheid en eigenlijk altijd gaat het om een virus. Deze is niet met AB te behandelen. Moet je uit zieken.
Zijn nog maar weinig doktoren die er überhaupt AB voor geven.
En komop, een paar dagen een gezwollen pijnlijke keel is goed te behandelen met ibuprofen en ga je niet dood van! Ga Je toch geeneens meer voor naar de dokter!?
Bacteriën in bloedtesten is ook een raar verhaal. Bacteriën vinden ze door een kweekje te nemen van sputum of het aangedane weefsel.
Bloedonderzoek wijst alleen je ontstekingswaarde uit.
Dat is zeker niet zo, ik kreeg altijd ENKEL een keelontsteking en koorts, verder geen gesnotter of verkoudheid.
Is geen raar verhaal hoor, want zo kunnen ze ook een kweekje doen om te weten of het om een virus gaat of om een bacterie. Is zo heel makkelijk op te sporen. Jammer genoeg was het bij mij iedere keer raak en had ik een bacterie, is ook makkelijk te herkennen aan hoe je amandelen staan. Ik vind je reactie nogal vreemd, aangezien ik ook mijn dokter meer vertrouw dan iemand random op bokt die hoogstwaarschijnlijk geen dokter is. 1 keer een verschrikkelijke bacterie gehad die een deel van mijn keel gewoon heeft weggevreten, was geen pleziertje en heb toen ook enkele dagen in het ziekenhuis gelegen.