En ik weet heus wel dat ik naar de dokter moet, maar ik vind bokt meestal een fijn medium om over dingen te sparren. Dus maak je niet te druk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rosalie__ schreef:Mag ik vragen op welke manier er bij jullie een diagnose is gesteld? Via een echo of echt via een kijkoperatie.
Vumana89 schreef:Ik vraag me af waarom mensen bij erge buikpijnen direct denken aan een gyneacoloog.
De enige echte methode waarmee het vastgesteld kan worden is een kijkoperatie en die krijg je inderdaad niet zomaar. Terecht in mijn optiek.
Voor sommige zaken kan je ''gewoon'' geen diagnose krijgen en hoort het bij je lijf.
Hiernaast sluit ik me aan bij Anoeska.
Je wekt bij mij de indruk vooral zoekende te zijn naar wat je wil in het leven en wat je kan en niet kan.
Mijn advies; gewoon doen! Doen en zie zelf waar het schip strandt.
henshem schreef:Rosalie__ schreef:Mag ik vragen op welke manier er bij jullie een diagnose is gesteld? Via een echo of echt via een kijkoperatie.
Bij mij is het aangetoond dmv bepaalde markers in mijn bloed. Dit was bij het endometriosecentrum van VU MC. Daarvoor van mijn 16de tot ong mijn 38ste met extreme pijn rond gelopen rond de eisprong en rond de menstruatie. Speciale diëten en supplementen hielpen trouwens niet. Nb Soya mocht ik juist niet eten van die gynaecoloog!
Diverse huisartsen en andere gynaecologen hebben het jarenlang niet onderkend. Wat was ik opgelucht toen ik eindelijk een diagnose en een behandeling kreeg.
ElviraKelan schreef:Vumana89 schreef:Ik vraag me af waarom mensen bij erge buikpijnen direct denken aan een gyneacoloog.
De enige echte methode waarmee het vastgesteld kan worden is een kijkoperatie en die krijg je inderdaad niet zomaar. Terecht in mijn optiek.
Voor sommige zaken kan je ''gewoon'' geen diagnose krijgen en hoort het bij je lijf.
Hiernaast sluit ik me aan bij Anoeska.
Je wekt bij mij de indruk vooral zoekende te zijn naar wat je wil in het leven en wat je kan en niet kan.
Mijn advies; gewoon doen! Doen en zie zelf waar het schip strandt.
Dit is een uitspraak van iemand die in mijn optiek niet weet wat endometriose in houd en die ook echt kwetsend kan zijn voor mij en lotgenoten
Vumana89 schreef:ElviraKelan schreef:
Dit is een uitspraak van iemand die in mijn optiek niet weet wat endometriose in houd en die ook echt kwetsend kan zijn voor mij en lotgenoten
Ik heb het zelf ook...
Selka schreef:Daarom kan ik iedereen een spiraal aanraden. Waar ik eerst geluk had als ik de helft van de maand niet crepeerde heb ik nu misschien 2x per jaar wat vervelende kramp. Niet te vergelijken. Echt zo vreselijk fijn. Ik heb heel veel moeten missen als tiener en dat is voorbij.
Selka schreef:Daarom kan ik iedereen een spiraal aanraden. Waar ik eerst geluk had als ik de helft van de maand niet crepeerde heb ik nu misschien 2x per jaar wat vervelende kramp. Niet te vergelijken. Echt zo vreselijk fijn. Ik heb heel veel moeten missen als tiener en dat is voorbij.
Selka schreef:Nou jeetje zeg. Ik roep alleen maar dat het voor mij perfect is en dat ik het kan aanraden. Gezien je een spiraal niet zelf mag plaatsen lijkt mij dat geen slecht advies. Niemand heeft mij ooit die optie gegeven want je zou zogenaamd onvruchtbaar worden. Toch prettig om te weten dat ie er is en dat het KAN helpen.het is helaas geen wondermiddel.
Fijn dat er blijkbaar ook andere anticonceptie middelen zijn die kunnen bijdragen aan een verbetering. De pil deed bij mij helemaal niks helaas.
Pauline schreef:Ik kan absoluut niet tegen hormonen en ga dan bloeden als een rund, je kunt niet zomaar hier iedereen van alles aanraden.
Selka schreef:Pauline schreef:Ik kan absoluut niet tegen hormonen en ga dan bloeden als een rund, je kunt niet zomaar hier iedereen van alles aanraden.
Persoonlijk toch?
Dat het geen wondermiddel voor iedereen is lijkt mij geen geheim. Iedereen reageert anders. Maar mij werd door de HA een spiraal geweigerd. Als ik zoiets ergens had gelezen had ik misschien eerder geholpen geweest![]()
Ik reageerde dus niet op jou Rosalie_.
Selka schreef:Pauline schreef:Ik kan absoluut niet tegen hormonen en ga dan bloeden als een rund, je kunt niet zomaar hier iedereen van alles aanraden.
Persoonlijk toch?
Dat het geen wondermiddel voor iedereen is lijkt mij geen geheim. Iedereen reageert anders. Maar mij werd door de HA een spiraal geweigerd. Als ik zoiets ergens had gelezen had ik misschien eerder geholpen geweest![]()
Ik reageerde dus niet op jou Rosalie_.