Matras

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re: Matras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:30

Ik wilde trouwens wel voor ikea of lidl gaan, maar helaas hebben die geen matrassen van 2,20 m lang. Best irritant, zit hierdoor altijd in dure prijsklasse, terwijl ikea ze 10 jaar terug dus wel had.

Tyleysmiley, kussens mag je ook binnen 100 dagen retourneren, maar ik wacht idd nog op een kortingsactie. Maar heb vanwege m'n gebrekkige lijf al zoveel kussen miskopen gehad, dat het echt kunnen proberen wel een must is geworden.

Mijn fysio zei ooit dat elk matras waar je uitgerust en zonder pijn op wakker wordt het juiste is. Dat kan er dus 1 zijn van 100 euro of 1000,iedereen is weer verschillend in wat ie fijn vindt.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:50

De consumentenbond heeft veel matrassen getest. Hangt er ook vanaf of je een zijslaper bent of niet,de meeste matrassen zijn gemaakt voor rugslapers. Echt een aanrader om daar lid te worden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:10

Lees hier dat matrassen zachter worden, heb juist het gevoel dat die van mij harder is geworden?
Heb er een van de ikea en was er vorige week weer eens en had echt het gevoel dat de matrassen daar echt heel veel zachter waren dan mijn eigen terwijl ik dezelfde thuis heb -O-

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:52

Azmay schreef:
Lees hier dat matrassen zachter worden, heb juist het gevoel dat die van mij harder is geworden?
Heb er een van de ikea en was er vorige week weer eens en had echt het gevoel dat de matrassen daar echt heel veel zachter waren dan mijn eigen terwijl ik dezelfde thuis heb -O-

Misschien een topper kopen en er op leggen?
Ik heb ook een heerlijke topper.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:53

daantjuhhh schreef:
Azmay schreef:

Misschien een topper kopen en er op leggen?
Ik heb ook een heerlijke topper.

Die toppers zijn net zo duur als mijn matras, kan dan beter een nieuwe kopen denk ik. Zijn al wel een jaar of 4 oud inmiddels.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:15

zefiros schreef:
tyleysmiley schreef:
Wij hebben het Emma-matras incl de boxspring. Nog nooit zo'n geweldig fijn bed gehad

Hier ook! Boxspring hadden we al dus alleen een matras gekocht. Moest even een weekje inslapen maar ligt heerlijk. Voordeel je rolt niet naar elkaar toe en als de een omdraait ligt de ander niet te stuiteren. Verder is een rechte ruggengraat voor mij echt een must.

Daarvoor jaren op een ikea matras gelegen dat lag ook prima. Na 8 jr was hij af.

Hier ook t Emma matras maar ik vind m verschrikkelijk. Zoveel mensen zoveel wensen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:16

Oh mijn topper koste nog geen kwart van mijn matras

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:20

Ik zou ikea willen aanraden. Ik heb een tijd matrassen verkocht bij ikea en bij ons werd iig echt gekeken naar wat het beste bij de klant paste. En soms was dat een goedkoper matras en soms een duurder. Maar prijs keken we iig niet naar.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:24

Na jaren een binnenveringsmatrassen, de laatste van de Ikea (en ja, kuilvorming en veren die niet helemaal lekker meer waren na ruim 10 jaar). Heb ik deze zomer een koudschuimmatras van de Lidle gekocht. Zat even krap, en wilde de gok wel namen op basis van de Consumentenbond.
Ik ben een rasechte zijslaper, en eerlijk, ik heb nog nooit zo goed geslapen als op dit matras :j
Matrastopper erbij, en slapen maar..... :z
Dit had ik jaren geleden al moeten doen :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:55

Je kan de matrassentest van de consumentenbond gewoon los bestellen.

Daarin worden heel veel matrassen getest, mooie van de test is dat ze inderdaad onderscheid hebben gemaakt tussen rug en zijslapers en lichte en zware mensen. Het best geteste matras is er eentje die gemiddeld goed is, maar het geeft dus ook inzicht in welk matras het beste getest is voor bepaalde lichaamstypes en dat is niet altijd het best geteste matras.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:04

Wij hebben ook Ikea. Weet niet hoe hij heet, maar is de duurste pocketvering model met paardenhaar enzo.
Wij hadden de zachte versie gekozen, maar vond hem thuis ook wat harder liggen. Ik zag ook dat de hoes niet afneembaar was, dus hebben we ook bij Ikea toppers gehaald. Niet die erbij horen, maar memory foam met afneembare hoes.

We hadden ook een nieuw bed en nieuwe bodems, dus dat scheelt ook met wat we hadden.

We slapen altijd met molton en katoenen hoeslaken. Altijd raam op kier en overdag, hele dag raam open. Dan is matras ook iets ''stijver'' als je gaat liggen.

Ik heb volledig verstelbare bodem, wat ze daar niet aanraden, maar gaat al 2 jaar prima en ik zet hem elke ochtend terug in plat. Mijn man heeft alleen dat het hoofeinde handmatig omhoog kan, maar gebruikt het nooit.

Kussens zoeken we nog wel, want dat vind ik een nog groter drama om te vinden. En sommigen vind ik echt abnormaal duur gewoon.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:22

Ik knor al jaren fijn op een matras van Ikea.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:29

Ik heb een slechte rug en toen wij gingen samenwonen hebben we dus echt heel wat matrassen geprobeerd. Bij speciaalzaken maar ook bij goedkopere winkels. We hebben toen op een heel lekker Ikea matras gelegen, dat was een nieuwe en de duurste uit hun collectie, en voor een vergelijkbare prijs bij een speciaalzaak waar ik ook erg goed op lag. Uiteindelijk zijn we bij Ikea verder gaan proberen en hebben we uiteindelijk 400 euro uitgegeven aan een matras. Ik lig er heerlijk op en mijn vriend ook. De levensduur zal niet eindeloos zijn en misschien dat we later wel een keer wat meer uitgeven, maar in principe zijn Ikea matrassen echt heel goed.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:49

Ik had je al een pb gedaan TS, wij zijn naar de achterhoek gereden voor onze boxspring.
Was een flinke rit voor ons, maar wij hadden specifieke wensen en hun konden alles zelf produceren.
Gisteren is onze boxspring afgekomen en wij slapen fantastisch.

Ik weet niet of ik de naam van de winkel mag noemen maar mocht iemand het willen weten dan via pb

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:04

superpony schreef:
Wij hebben ook Ikea. Weet niet hoe hij heet, maar is de duurste pocketvering model met paardenhaar enzo.
Wij hadden de zachte versie gekozen, maar vond hem thuis ook wat harder liggen. Ik zag ook dat de hoes niet afneembaar was, dus hebben we ook bij Ikea toppers gehaald. Niet die erbij horen, maar memory foam met afneembare hoes.

We hadden ook een nieuw bed en nieuwe bodems, dus dat scheelt ook met wat we hadden.

We slapen altijd met molton en katoenen hoeslaken. Altijd raam op kier en overdag, hele dag raam open. Dan is matras ook iets ''stijver'' als je gaat liggen.

Ik heb volledig verstelbare bodem, wat ze daar niet aanraden, maar gaat al 2 jaar prima en ik zet hem elke ochtend terug in plat. Mijn man heeft alleen dat het hoofeinde handmatig omhoog kan, maar gebruikt het nooit.

Kussens zoeken we nog wel, want dat vind ik een nog groter drama om te vinden. En sommigen vind ik echt abnormaal duur gewoon.

Is de hessing wat jij hebt. Wel knap dat je hem op een verstelbare bodem kunt gebruiken haha, die matrassen zijn echt enorm zwaar gewoon. Maar kwaliteit van die matras is echt geweldig inderdaad!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:08

Tempur <3 <3

Maar dat is wel een andere prijsklasse als de IKEA natuurlijk :j

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:09

Wij hebben pas nieuwe matrassen gekocht.
Ik was erg weg van M line (soort traagschuim) maar mijn man vond dat niks. Die mline was wel te combineren met een matras waar hij wel goed op lag, maar zijn 1e voorkeur was een pullman.

Ik lag ook wel goed op een pullman (een andere dan mijn man heeft, maar wel even hoog).

Ben toen naar de beddenwinkel gegaan en heb op beide matrassen 20 minuten een boekje gelezen.
Toen gekozen voor de pullman (oorspronkelijk 2e keus dus). Maar geen spijt gehad! Denk dat de mline op den duur toch te zacht zou zijn en is ook wat warm.

Zijn wel dure matrassen inderdaad.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:12

Matras is ook wel heel persoonlijk natuurlijk.
Mijn man en ik hebben beiden een ander matras, wel van hetzelfde merk en even hoog/lang anders past het niet fijn in 1 bed. Maar mijn man ligt graag zo hard mogelijk en op een zo koud mogelijk matras, die heeft een matras van koudschuim.
Ik kon op dat harde matras van hem niet lekker liggen, maar had daarvoor al jarenlang een latex matras gehad en dat heb ik nu ook weer.
Opties hebben we hetzelfde matras, maar het ligt heel anders.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:13

IKEA, Hövåg matras (stevige variant) van 180x200. Slaapt heerlijk. Vorige bed had ook een Hövåg matras, maar was bed was een stuk smaller (140 breed).
Maar ga testliggen en bedenk wat je fijn vindt; zacht of juist wat steviger? Ik kan helemaal niet slapen op zachte matrassen, maar de futons in Japan afgelopen zomer vond ik dan weer echt te hard (vooral te dun).
Verder wel een matrasbeschermer erop omdat de matrashoes niet afneembaar is en we slapen ook altijd met raam op kier (in de zomer open) voor genoeg frisse lucht.
Kussen kan trouwens ook erg veel schelen in ligcomfort.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:32

Even proefliggen heeft geen enkele nut. Je lichaam heeft minimaal een maand nodig om aan matras te wennen en dat kan je niet even met 15 min proefliggen oplossen..

Ik heb rug en bekkenproblemen en werd op mn ikea matras meerdere keren per nacht wakker van de pijn.

Contact gezocht met ravensberger. Online matrassen shop. Ze hebben 1 winkel in nederland.
Ik heb een vragenlijst in moeten vullen en aan de hand daarvan kijken ze met je mee en adviseren ze een bepaald matras. Dus zonder proefliggen. Deze wordt vervolgens thuis bezorgt en mag je 30 dagen uitproberen. Bevalt hij niet dan kijken ze samen met je naar een andere. Echt een super service.

Maar het is niet alleen een matras wat belangrijk is. De bodem is net zo belangrijk. Je kan nog zo'n duur matras hebbem maar als je bedbodem niet goed ondersteund dan heb je er niks aan.
Ik heb eerst alleen een matras gekocht icm mn oude bedbodem. Ik sliep al stukken beter en na 2 weken was dat echt nog meer verbeterd. Mw lichaam moest er echt aan wennen.
Toen een nieuwe bedbodem besteld. Medisch net als matras. Totaal geen pijn meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 15:45

Proefliggen zegt niet altijd alles, maar ik kan bijvoorbeeld wel snel voelen of een matras te hard is voor mijn rug, of zo zacht dat ik er niet makkelijk uit kan komen als ik een slechte dag heb. Dat soort dingen wegen wel mee en daarom vind ik het persoonlijk fijn om wel even te weten wat ik koop.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:20

Tieme schreef:
Even proefliggen heeft geen enkele nut. Je lichaam heeft minimaal een maand nodig om aan matras te wennen en dat kan je niet even met 15 min proefliggen oplossen..

Ik heb rug en bekkenproblemen en werd op mn ikea matras meerdere keren per nacht wakker van de pijn.

Contact gezocht met ravensberger. Online matrassen shop. Ze hebben 1 winkel in nederland.
Ik heb een vragenlijst in moeten vullen en aan de hand daarvan kijken ze met je mee en adviseren ze een bepaald matras. Dus zonder proefliggen. Deze wordt vervolgens thuis bezorgt en mag je 30 dagen uitproberen. Bevalt hij niet dan kijken ze samen met je naar een andere. Echt een super service.

Maar het is niet alleen een matras wat belangrijk is. De bodem is net zo belangrijk. Je kan nog zo'n duur matras hebbem maar als je bedbodem niet goed ondersteund dan heb je er niks aan.
Ik heb eerst alleen een matras gekocht icm mn oude bedbodem. Ik sliep al stukken beter en na 2 weken was dat echt nog meer verbeterd. Mw lichaam moest er echt aan wennen.
Toen een nieuwe bedbodem besteld. Medisch net als matras. Totaal geen pijn meer.

Natuurlijk heeft proefliggen wel nut!
Uiteraard moet je een langere periode een matras gebruiken om je uit eindelijke oordeel te treffen.

Maar met proef liggen kan je wel een selectie maken.
Dat is toch het eerste waar je aan begint. Stap 1.
Vanuit die eerste selectie ga je verder.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:49

Tieme schreef:

Bedankt voor deze tip. Ik heb de vragenlijst net ook ingevuld. Ben wel heel erg benieuwd wat ze adviseren. (Veel bekkenklachten, met name stuitje en lage rug en dat icm met dat ik niet echt de lichtste ben :+ )

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:24

xJurdyWonanx schreef:
superpony schreef:

Is de hessing wat jij hebt. Wel knap dat je hem op een verstelbare bodem kunt gebruiken haha, die matrassen zijn echt enorm zwaar gewoon. Maar kwaliteit van die matras is echt geweldig inderdaad!

Ze raden het in de Ikea af en je krijgt dan geen garantie, maar dat is dan heel jammer. Ik heb het snel warm en wilde geen latex bijvoorbeeld. In heel veel beddenzaken kun je wel een pocketvering matras op een verstelbare bodem kopen, dus heb het gewoon gedaan.
Bodem en bed zijn ook van Ikea en gaat prima zo. Ik hoef niet kaarsrecht, maar iets omhoog vanwege mn maag. En soms doe ik mn benen ook omhoog, gaat ook prima. Is inderdaad Hessing, die naam herken ik, hahaha ( al die Ikea namen.....) En heb dus daar nog een topper op.
Maar we hebben 2x 80x200, dus dat gaat zo wel.

Als je meer knikken wil ofzo, dan zal een dunnere matras die meer flexibel is wel beter zijn. In het ziekenhuis bijv gaan die matrassen heel goed mee in elke vorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:39

Ik heb ook een ikea matras, hij gaat al jaren mee en ligt nog steeds heerlijk :))