Als ik echt te wakker ben, ga ik uit bed en kijk TV. Dan probeer ik het om 1 uur nog eens en dan heb ik een korte nacht, maar slaap wel gelijk in.
Paracetamol (2 dan) wil ik ook wel eens pakken en daar slaap ik super op.
Als het in één week te vaak voor kom en ik ga uit mijn ritme, dan pak ik een half tabletje donormyl 15 mg. Die kun je hier in Frankrijk gewoon vrij bij de apotheek kopen. Daarmee doorbreek ik het slecht kunnen slapen. Vaak gebruik ik het dan 2 nachten, zeer soms drie nachten achter elkaar tot ik gewoon weer normaal kan slapen.
Glaasje rode wijn voor het slapen gaan werkt bij mij slecht. Koffie drink ik al helemaal niet meer na 14.00 uur 's middags (normaal 2 kopjes bij het ontbijt). 100% zeker dat ik slecht slaap. Ik pak alleen 's avonds koffie als ik een feest heb dat tot diep in de nacht duurt. Succes van aanwezigheid tot de late uurtjes verzekerd

Belangrijk is voor mij ook, dat ik gezond eet. Dat betekent niet te vettig eten en weinig of geen vlees. Anders krijg ik last van mijn maag 's nachts.
spannende films kijken voor het slapen gaan moet ik niet doen. Slaap zeker niet goed in.
Succes Isa, hopelijk heb je wat aan mijn e.a tips.