Last van lage bloeddruk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:48

Goede tips gegeven al hier.
Inderdaad niet te heet en te lang douchen/in bad gaan. Dat heeft mij een hechting in mijn kin opgeleverd doordat ik flauw viel (door te lage bloeddruk dus).

Gwenvd

Re: Last van lage bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 17:56

Ik ben net geweest, bloeddruk is inderdaad laag maar niet lager dan vorige keer. Ze denkt in combi met suiker dips dat ik me zo voel. En gewoon zwanger.

Heb nog even het hartje gehoord maar de kleine zwom steeds weg.

Nu proberen als ik me zo voel om veel kleine beetjes over de dag te eten. (Zeisen jullie ook natuurlijk al) en ik mG eten waar ik behoefte aan heb, zout, vet, gezond, zolang ik maat beetje afwissel. Maar ze zei wel dat ik natuurlijk gezond verstand moest gebruiken en niet de hele dat kroketten en dubbel zoute drop.

Morgen naar de supermarkt even inslaan.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:14

en vitamine D extra nemen, ik heb standaard te lage bloeddruk (erfelijk) maar sinds ik voor andere dingen vit D bij moest nemen is deze wel wat hoger geworden

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:36

Hier een lotgenoot.
Ik ben inmiddels bijna 27 weken zwanger en mijn onderdruk schommelt (meestal) tussen de 50 en 60.
Het is voor ons als mama's niet echt leuk (soms zwaar vervelend) maar voor je kindje is het wel heel erg goed.

Stil staan is ook niet mijn hobby zoals de meesten hier, als ik dan met de hond loop en ik moet even wachten omdat hij ergens aan snuffelt dan word ik ook gelijk een beetje raar in mijn hoofd.
Veel drinken is wel een goeie tip.
En eet inderdaad lekker gewoon naar behoefte, maar ga je niet vol proppen met zout.
Je kan natuurlijk altijd voor echt flauwe momenten even een zout dropje bij je hebben.

Het kan ook nog zo zijn (gebeurd bij sommige vrouwen) dat je bloeddruk na de 20 weken iets beter word.
Maar pin me er niet op vast, want dat is bij mij ook nog niet gebeurd O:)

Het is voor het goeie doel, en "gelukkig" maar tijdelijk.
Nog gefeliciteerd met je zwangerschap *\o/*

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:39

En dit voorleggen aan de huisarts?
Ik had van de zomer door medische oorzaak telkens gedoe met mijn bloeddruk, en ik heb daar fludrocortison voor gekregen van mijn internist.
Echt ik had gewild dat ik het jaren eerder had!
Man zelfs met warm weer heb ik nu nergens last van, heerlijk.
Kwestie van elke ochtend een pilletje en doei lage bloeddruk, en vooral stabiel in plaats van altijd gekwakkel.
Ik zat inderdaad ook op 90/60, of 100/70, fludrocortison zorgt dat je meer zout vasthoudt en dat blijkt voor mij geweldig.
Nu mag je zeker niet alles zomaar hebben, maar zeker na je zwangerschap zou ik toch eens informeren of er niet een oplossing voor is.
Echt ik ben er zo giga van opgeknapt van dat suffe pilletje, en ik slik echt niet veel..
Maar het doet wonderen!
Ik heb nu standaard een bloeddruk van 120/75, of minstens 115/75! _/-\o_
Maar daar kan een arts je vast mee helpen straks, over zwanger en lage bloeddruk kan ik verder weinig zeggen, maar zo kwam ik van mijn lage bloeddruk af.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:55

Gwenvd schreef:
Dank je wel!

veel drinken is een goede tip, kan denk ik in iedergeval nooit kwaad!

Ik kan vanmiddag alleen langs komen om te meten, maandag heb ik uitgebreide afspraak dan zal ik ook rustig alles bespreken, tenzij ze toch heel even tijd heeft vanmiddag.

Wat ik zo lastig vind is om het uit te leggen aan andere hoe ik me dan voel. Vooral op werk, met momenten kan ik echt wel huilen (hormonen? :D ) omdat ik me zo slecht voel maar kan gewoon niet beschrijven wat ik dan voel.

Nu heb ik net gegeten en gaat het weer iets beter.

Als je je zo rot voelt, kun je je dan niet ziekmelden? Zwanger zijn is niet niks en een aanslag op je lijf. Werken/belasten moet je dan mi alleen doen als je je verder goed voelt.
Ben zelf nooit zo van laagdrempelig ziekmelden maar met zwangerschap is het gewoon echt anders. Zit zelf noodgedwongen momenteel al sinds 8wkn zwangerschap volledig in de ziektewet en de vorige vanaf 5 weken, dus weet hoe erg het is, maar het is niet anders. Alles voor je kind :D

Verder heb ik makkelijk praten, maar ik redeneer natuurlijk vanuit mijn eigen perspectief omdat ik heb meegemaakt wat voor drama een hoge bloeddruk met zich meebrengt. Maar dat verandert natuurlijk niks aan hoe jij je klote voelt met lage bloeddruk, hoe blij alle hulpverleners daar ook mee zijn bij zwangere vrouwen :')
Als je je echt zo erg rot blijft voelen is het misschien een optie om met een gynaecoloog te overleggen?

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 20:00

Bedankt voor jullie reacties en felicitaties!

Moonfish bedankt voor je reactie! Ga ik zeker eens bespreken met de huisarts. Zou toch lekker zijn om dat eens stabiel te krijgen!

Inderdaad stilstaan is niet prettig, heb ik normaal al, als ik paarden lang vast moest houden bij een keuring of iets werd ok altijd niet goed.

Hopelijk trekt het straks bij, bij mijn 1e zwangerschap gebeurde dat wel. Mijn eerste zwangerschap was al niet zon feest, hoop zo dat dit anders verloopt.

Het is zo druk bij ons op werk, voel me zo schuldig om dan ziek te melden maar als dit zo doodgaat heb ik weinig keuze. Ik ga nu proberen met regelmatig eten.

Hopelijk slaap ik ook snel weer beter haha al die kwaaltjes en hormonen, als ik het over kon slaan :D

Maar ik ben blij met jullie berichten, het gevoel niet de enige te zijn doet me goed.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:09

Ik ben 28 weken zwanger en ook lage bloeddruk volgens de vk, ik schommel tussen 80-95 bovendruk en 50-60 onderdruk. Maar heb er gelukkig totaal geen last van. Waarschijnlijk heb ik altijd al een lage bloeddruk.
Heb wel altijd wat te eten in mijn tas, voor als ik er wel last van heb.

Moet wel zeggen dat ik goed ontbijt, tussendoor eet en weer goed lunch.
Daarbij ben ik wel een typische hartige eter en geen zoetekauw.

Neem trouwens aan dat je al een bloedonderzoek hebt gehad? En dat je waardes goed zijn?
Misschien kunnen ze ook je hb meten (vingerprikje).