Daglichtlamp: ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Re: Daglichtlamp: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 04:12

Bij mij had het een averechts effect dankzij wisselende tijden van opstaan i.v.m. Ploegen werken.

Ik werd er juist meer vermoeid van.

Dit schijnt een bijwerking te zijn volgens mijn somnoloog van de kempenhaeghe.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 05:37

Ik lees even mee. Mijn schildklier werkt niet en ik merk dat ik in de overgangsperiode naar de herfst toch veel vermoeider ben. Nu zijn deze tijden om op te staan toch crime voor me.
Ik merk dat als ik 6 uur moet beginnen ik aan het eind van de dag totaal af ben.

Zal er eens naar kijken.
Wake up light heb ik ooit naar gekeken maar omdat ik vroeger op moet dan mijn partner is dat geen optie

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 05:52

Hier een slechte ervaring. We hebben een grote van beurer. Beide hier in huis merken totaal niets van de werking. Ook vrienden en familie die de lamp hebben geprobeerd merken totaal geen verschil.

Ik heb hem nu ruim twee jaar en de mening veranderd helaas niet. Tot nu toe merk ik alleen dat ik chagrijnig ben als ik de lamp aan zet, ik ervaar het als hard rot licht en heb na het gebruik hoofdpijn als een malle.

Ik sta 's morgens om kwart over vier op en zet hem dan nog altijd aan ( op advies arts) maar zie altijd op tegen de periode dat ik hem moet gebruiken. Wel een wake up light naar tevredenheid.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:39

Maar aanleiding van dit topic heb ik er ook 1 besteld.
Ik merk dat met mijn vroege dienst om 6 uur beginnen het energiepotje om half 3 als ik naar huis ga toch wel echt op is in deze periode.
Even overlegd met mijn manager en als ik vroeg begin kan ik hem mooi op mijn bureau zetten voor 2 uurtjes

Ik zal ook eens gaan vragen op het werk voor daylight tl buizen.
Misschien een extra optie op het werk in deze donkere periode.

Als ik 8 uur begin kan ik hem thuis even aandoen die tijd heb ik in de ochtend wel omdat de wekker hier toch altijd om 05.15 gaat en ik dan toch wakker ben.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:36

Ik heb een oeroude brihgt light van meneer Philips, nog een erfstuk van mijn moeder.

Heerlijk ding, ik ben 'smorgens 'niet weg te slaan' van die lamp!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 13:31

Inmiddels heb ik de lamp een ruime week in gebruik, en misschien is het placebo-effect (vind ik ook prima :+ ) maar ik merk wel degelijk verschil. :j Ik heb hem tot nu toe dagelijks gebruikt tijdens het ontbijt, nu het weer duidelijk donkerder is in de ochtend wil ik hem ook mee gaan nemen naar mijn werk voor het eerste halfuurtje daar dat ik achter mijn computer zit.
Wat ik vooral merk, is dat ik in de middag veel minder de concentratie-dip heb die ik normaal gesproken ervaar. Ook zat ik niet bekaf in de auto naar huis en had ik in de avond ook nog gewoon zin om iets te doen.

Nu in de gaten houden of dat positieve effect zo blijft. :) De winter is immers nog maar net begonnen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:00

Ik heb hem ook in de ochtend naast mijn pc staan.
Heel fijn dat je dat kan doen als je 6 uur begint

Afbeelding

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:31

...en ik had van het weekend cursus in een zaal zonder buitenlicht.

:n

De dagen erna maar een beetje extra daglicht lamp....

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:15

Leo schreef:
Inmiddels heb ik de lamp een ruime week in gebruik, en misschien is het placebo-effect (vind ik ook prima :+ ) maar ik merk wel degelijk verschil. :j Ik heb hem tot nu toe dagelijks gebruikt tijdens het ontbijt, nu het weer duidelijk donkerder is in de ochtend wil ik hem ook mee gaan nemen naar mijn werk voor het eerste halfuurtje daar dat ik achter mijn computer zit.
Wat ik vooral merk, is dat ik in de middag veel minder de concentratie-dip heb die ik normaal gesproken ervaar. Ook zat ik niet bekaf in de auto naar huis en had ik in de avond ook nog gewoon zin om iets te doen.

Nu in de gaten houden of dat positieve effect zo blijft. :) De winter is immers nog maar net begonnen.

Welke lamp heb je uiteindelijk gekozen?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:34

Hee vraagje!

heeft iemand nog wat wat gezien van black friday en een eventuele lichttherapielamp?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 10:53

komone schreef:
Leo schreef:

Welke lamp heb je uiteindelijk gekozen?

Sorry vraag gemist. :) ik heb een simpele gekocht, een Beurer met alleen aan/uit knop. Wie weet in de toekomst een met timer en dimmer want lijkt me ook handig, maar voor nu ben ik voorzien.
Een met wit licht overigens, blauw licht krijg ik sneller hoofdpijn van.

Nog steeds heel tevreden. :)

Heb je een lamp kunnen vinden @Ladygreet? :)