Maureen95 schreef:Wow heel erg bedankt allemaal voor de reacties!
@pluttersplut ibu zal ik zometeen even gaan halen bij de winkel. Heb nu alleen maar Advil200. Merkte trouwens wel dat die beter werkte dan de ibu, maar als ibu beter is zal ik dat uiteraard slikken!
@dito Ja de tandarts had het inderdaad ook over een spiegel opbouwen. Maar met iedere 3 a 4 uur mag je neem ik aan geen 400mg per keer innemen? Anders heb ik wel heel veel mg per keer.
Ik ben net dus wakker geworden. Normaal wordt ik pas 12 uur wakker omdat ik altijd avonddiensten draai. Ga zo nog wat proberen te slapen en neem daarna wat advil in en ga dan naar de winkel om ibu en mondspoelwayer te halen. Ik merk wel dat het weer meer pijn doet als gisterMoet vandaag ook weer werken maar mijn baas weet ervan en zei gelukkig al dat ik rustigaan mag doen.
Advil is hetzelfde als ibuprofen. Het is alleen een andere merknaam. Paracetamol en ibuprofen versterken elkaar. Je kunt ze prima samen innemen.
Citaat:Paracetamol werkt alleen pijnstillend en koorstverlagend. Ibuprofen werkt pijnstillend, koorstverlagend en ontstekingsremmend. Bij een tandvleesontsteking kan daarom beter ibuprofen gebruikt worden vanwege de ontstekingsremmende eigenschappen. Blijkt echter dat deze ibuprofen onvoldoende pijnstilling geeft dan mag hierbij paracetamol worden gebruikt. Let wel op de dosering, daar bij combineren van deze middelen men niet meer uit mag gaan van de maximum dosering van 6 tabletten paracetamol, omdat men dan ook al een bepaalde dosis van de ibuprofen heeft ingenomen. 2 tabletten paracetamol naast de ibuprofen is geen enkel bezwaar en zelfs aan te raden indien er onvoldoende pijnstilling optreedt.