Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RoyceMack schreef:pmarena schreef:Bij een baby stelt het inderdaad normaal gesproken niks voor, maar ik begrijp dat het bij iets oudere kinderen al een stuk vervelender kan zijn en dan kan ik me voorstellen dat het voor een volwassene ook tegen kan vallen.
Ik vind "je kan er misschien ooit last van gaan krijgen" persoonlijk geen goede reden om iets te laten wegsnijden. Maar iemand anders kan daar anders over denkenEr zijn ook zat over-ijverige tandartsen die liefst meteen al je verstandskiezen uit gaan graven ook al heb je er op dat moment totaal geen last van.
Ik kan me wel voorstellen dat het aanlokkelijk klinkt om dat lipbandje meteen mee te laten nemen als je dan toch onder zeil bent. Aan de andere kant...dan komt dat er ook nog eens bij als wond, naast de gaten die je al overhoudt aan die getrokken verstandskiezen.... en waarvoor dan precies? Voor iets waar je wellicht nooit last van gekregen zou hebben...?
Ik zou als ik jou was even heel goed de potentiële voordelen tegen de potentiële nadelen afwegen
Ook proberen een beetje beeld te krijgen van hoe groot de kans nou eigenlijk is dat je nu nog serieus last gaat krijgen van dat lipbandje want je bent ook geen groeiend en wisselend klein kind meer maar je bent zachtjes aan wel aardig af
Ik dacht altijd net zoals jij..
Waarom iets weghalen waar je geen last van hebt. Dat heb ik 4 jaar volgehouden tot dat ik zo nu en dan wel een paar dagen last kreeg van die rotkiezen.
Elke keer drukte de tandarts me op het hard:je bent een keer aan de beurt. Je kunt het beter zelf plannen wanneer ze eruit gaan dan met pijn moeten wachten op een plekje dat ze je kunnen helpen.
Daar hebben ze natuurlijk wel gelijk in.
Vandaag is er een foto gemaakt van mn kaken en blijkt dat er een gat in mn verstandskies zit. Daar kan ik niet bij met mn stoker of tandenborstel. Dus vroeg of laat ben ik de sjaak.
Beter voorkomen dan genezen.
En ik ben echt een persoon die een heeeele hoge drempel over moet om zoiets te laten doen. Dus dit heeft al 4 jaar voorbereidingstijd gehad:P.
Van dat lipbandje heb ik geen last en wil het best laten inknippen als ik daarmee voorkom dat mijn voortand beneden bloot komt te liggen. Dan ben ik veel verder van huis.ik ben daar heel bang voor dat zoiets gebeurt. Ik ben er zoeen die nachtmerries heeft dat mn tanden er ineens uitvallen :p
Ik ben gewoon heel benieuwd of mn onderlip dan niet ineens gaan hangen ofzo.
tyleysmiley schreef:Wat hierboven wordt aangehaald wordt verward met iets anders, bij babies wordt vaak het tongriempje doorgehaald en niet het lipriempje. Door een tekort tongriempje kunnen kindjes moeilijker drinken en bepaalde klanken slechter uitspreken, als ze pech hebben.
iiSunshine schreef:al een ouder topic, maar ik heb toch een vraag er over. ik ben binnenkort ook aan de beurt. mijn onderste lipriempje moet worden doorgesneden ivm teruggetrokken tandvlees bij 1 ondertand. mijn vraag is alleen; hoelang hebben jullie last gehad na de ingreep? en dan doel ik op name in de richting van hoelang bleven jullie thuis van school/werk.
iiSunshine schreef:hmm, dat klinkt niet echt hoopvolmaar dat maakt niet uit, fijn dat je iig eerlijk (en snel!) antwoord geeft. was het wat te onderdrukken met paracetamol of dat ook niet? gelukkig dat ik wel alles kan eten en drinken.