Jeukende hoofdhuid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:54

Veranderd van wasmiddel, nieuw of juist te oud hoofdkussen . Broei op je hoofd doordat er geen lucht bijkomt wanneer je slaapt, mijten in je kussen, wasverzachter en zeepppoeder dat irriteert? Een voor een aanpakken (eliminatie)en hopen dat de oorzaak daar tussen zit.

veneri

Re: Jeukende hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-18 19:45

nee er is niks veranderd of anders wat het zou kunnen veroorzaken...
blijf nog even proberen met de eucerin. ik heb ook besloten om mijn haar niet meer onder de warme douche te wassen, maar onder de koude kraan. dat hete water is ook niet goed als je al een droge,gevoelige huid hebt. eens kijken of dit verschil gaat maken.

mer mensen die Eucerin gebruiken? wat vinden jullie van de lotion? ik merk er niet veel van en vind het aanbrengen onhandig. breng het echt aan tussen de haren op de hoofdhuidn met het tuitje zeg maar, daarna wat in masseren, maar heb het idee dat er meer in mijn haar zit dan op de hoofdhuid,

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:20

Ik zag dit topic gister al langs komen, ik ben toevallig gisteren langs de HA geweest hiervoor omdat ik er ook last van heb, op dezelfde plek als TS. Bleek idd gisten(?) te zijn, heb nu een shampoo mee en als dat niet helpt dat krijg ik nog lotion maar das op hormoonbasis en heb ik liever niet. Zeker even waard om langs de arts te gaan dus.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:34

Ik zou inderdaad niet gaan prutsen met allemaal lotions enzo. Gewoon even langs de huisarts en je weet wat het is ;)

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:51

Heb je het te druk of teveel stress?

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:53

Ik heb zelf ook een tijd last gehad van jeuk, schilfers, roos en wondjes. Op aanraden van een vriendin ben ik overgegaan op de shampoo van Sanex, daarna werd het al snel beter en heb er nu geen last meer van
Huisarts zal je hier idd ook wel bij kunnen helpen

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:06

https://www.huidarts.com/huidaandoening ... s-capitis/

Helaas zelf ook al jaren last van... ;(
En eigenlijk werkt niets écht goed, proberen om de plekken die jeuken in te smeren met iets kalmerends en vooral geen shampoo met siliconen, parabenen en parfum dan word ik helemaal gek van de jeuk.

Overigens begon het bij mij ook niet op de "kenmerkende" plekken, maar meer op mijn achterhoofd. Het begon met een heel klein plekje, nu breid het zich geleidelijk uit helaas...

Als dit het bij jou is, is het helaas niet te genezen, wel enigszins te onderdrukken.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-18 12:20

Manlief heeft een foto kunnen maken.ik denk nu aan een schimmel.maandag naar de huisarts of kan je dit ook zelf oplossen met resdan shampoo bijv?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 15:45

Nee moet je echt mee naar de huisarts.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:42

Huisarts, eerst uit laten zoeken wat je hebt.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 08:58

Ga naar de huisarts.
Al heeft die van mij eerst 1000 middelen tegen schimmel gegeven. Jarenlang bezig tegen schimmel.
Uiteindelijk heb ik hem gedwongen mij door te sturen naar een dermatoloog. Wilde ie namelijk niet. Die zou hetzelfde doen als hij.

Uiteindelijk blijk ik seborrhoïsch eczeem te hebben. Dit gaat nooit over. Wel door behandeling minder heftig. Heb speciale shampoo (gebruik ik niet heel vaak) en lotion.
Verder was ik altijd met lush big. Het zout erin is zalig voor de jeuk

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:18

Niet blijven proberen maar naar de HA. Ik heb de Ketaconazol shampoo gekregen jaren geleden en dat werkt erg goed. Paar x wassen en er weer voor 3 mnd vanaf.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-18 14:20

ik ben bij de huisarts geweest. deze twijfelde tussen exceem of schimmel.
ik heb een shampoo/gel meegekregen, welke je na het wassen met gewone shampoo in moet masseren en 5 min. moet laten intrekken en dan uit moet spoelen: Ketoconazol. 2 a 3x per week te gebruiken na het wassen.
verder heb ik nog een lotion gekregen, wat ik op droog haar 1x per dag moet inmasseren op de aangedane hoofdhuid: Betnelan.
zojuist meteen begonnen hiermee. ik hoop dat het snel verlichting/ verbetering gaat geven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:17

Ik hoop voor je dat het snel werkt.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:09

Ik zit nu eens te bedenken dat ik dus ook erg last van mijn hoofdhuid heb gehad,
en kreeg van de Huisarts een shampoo voorgeschreven met Kool er in.

En ik moest zeker 3x per week wassen, maar ik had echt met die shampoo echt ineens het idee van
als ik het nu ineens 3x per week ga wassen word het vast alleen maar erger. Liefst iedere dag.

Ik kreeg er ook nog een flesje/flacon mee met spul om op mijn aangetaste hoofdhuid te druppelen en dan in masseren.
Dat spul deed wel behoorlijk zeer maar het heeft wel geholpen.

Maar zou nu helaas niet meer weten waar mee ik het heb behandeld.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:26

Ikzelf heb ook seborrisch eczeem, ik was mijn haar nu 1 keer in de week met tea tree/mint shampoo. De punten met cremespoeling. Ik heb ook een masker maar ik zorg ervoor dat dit niet op mijn hoofdhuid komt. Daarnaast was ik mijn haar niet met te warm water. Na het douchen zet ik een fles babyolie op mijn hoofd en masseer ik mijn hoofd zodat de olie zich goed verspreid. Korstjes laten hierdoor los en na 1/2 dagen zijn de korsten weg. Zodra mijn haar weer droger wordt komen de korstjes ook weer terug maar het is echt al een stuk minder.

Wat mij helpt is zorgen dat de hoofdhuid vettig blijft. Resdan/head en shoulders drogen alleen maar uit en dan wordt ik echt gek van de jeuk :j

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:34

Het kan ook te maken hebben met wat je eet. Bijvoorbeeld suiker verergert dit soort klachten. Ook Histamine intolerantie kan zorgen voor jeuk op onverklaarbare plekken, of je lever die afvalstoffen via de huid afvoert.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 23:03

Of misschien dik haar? Ik heb heel dik haar, weet niet of er een verband is daarmee. In ieder geval ook een zeer gevoelige huid en vroeger eczeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 23:24

veneri schreef:
Dermoin zou een goede volgende zijn. Het zit aan de zij/achterkant schuin boven/achter mijn oor aan 1 kant.heb dit nooit eerder gehad. Wel altijd al een gevoelige hoofdhuid gehad en gebruik verder daarom geen stylingsproducten en fohn mijn haar niet.
Geen hooikoort overigens voor zover ik weet.

Ik hd er ook heel erg last van, krabde mn huid vaak tot bloedens toe open, zeker op die plek. Had ik weer bloed aan mn handen :=
Oorzaak? Puur stress. Heb van alles geprobeerd schraapsels laten testen, allerlei (dure) shampoos etc. Maar gewoon stress. Ik had ook een heel gevoelige hoofdhuid, had snel haarpijn.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 15:50

ik kan geen enkele stressfactor bedenken, prive niet, en op het werk is het ook rustig momenteel.
dik haar heb ik ook niet, juist best fijn haar.
voeding: suiker kan het niet zijn. ik eet sinds een half jaar koolhydraatarm om af te vallen. gaat goed en voel mij sinds ik hiermee begonnen ben ook een stuk fitter. daarnaast eet ik vegetarisch. gebruik wel een paar keer week supradyn complex forte als aanvulling op de voeding.

heb nu aantal keer gewassen waarna ik de gel/shampoo van de huisarts heb gebruikt.
dagelijks gebruik ik de lotion. de jeuk is een stuk minder. het sneeuwt ook niet meer zo erg als ik krab, dus even volhouden hiermee.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:54

veneri schreef:
ik kan geen enkele stressfactor bedenken, prive niet, en op het werk is het ook rustig momenteel.
dik haar heb ik ook niet, juist best fijn haar.
voeding: suiker kan het niet zijn. ik eet sinds een half jaar koolhydraatarm om af te vallen. gaat goed en voel mij sinds ik hiermee begonnen ben ook een stuk fitter. daarnaast eet ik vegetarisch. gebruik wel een paar keer week supradyn complex forte als aanvulling op de voeding.

heb nu aantal keer gewassen waarna ik de gel/shampoo van de huisarts heb gebruikt.
dagelijks gebruik ik de lotion. de jeuk is een stuk minder. het sneeuwt ook niet meer zo erg als ik krab, dus even volhouden hiermee.

Is het begonnen sinds je koolhydraatarm eet? Ik zou het echt zoeken in de richting van voeding.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 15:54

Kha sinds eind april. Klachten sinds aug. ongeveer,maar altijd al last van een gevoelige snel geiriteerde en jeukende hoofdhuid. Eerst alleen veel jeuk.toen h&s geprobeerd. Daarna werd de jeuk en roos erger. Nu echt grote schilfers op hoofdhuid. Denk dat ik bij de kapper iets heb opgelopen en dat H&S de boel alleen maar geirriteerder maakte.
HA twijfelde tussen schimmel en eczeem.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:03

H&S is zo slecht met een gevoelige hoofdhuid. Gauw mee stoppen. Je hebt juist iets milds nodig om je hoofdhuid te kalmeren. H&S is veel te agressief

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:14

Als je te vaak je haren wast, verstoor je de natuurlijke balans en blijf je jeuk houden. Je zou bij de HA een flesje Ketaconasol kunnen vragen en dat een poosje gebruiken. Je wast je haren dan nog één keer per week en als de kuur voorbij is dan volstaat het om je haar één keer per week te wassen met milde (of bijvoorkeur zeepvrije) shampoo. Sinds ik geen zeephoudende shampoo meer gebruik, heb ik geen last meer van een jeukende hoofdhuid (afkloppen). Zelf gebruik ik de variant van Zwitsal, dat is een wit flesje.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:17

Shampoo van de tuinen zonder meuk kan ook helpen.