Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NYC2B schreef:Ik heb eerst een consult staan zodat de kaakchirurg mij alles kan vertellen en dan gaan we samen bespreken hoe we de behandeling gaan doen.
Zij schrijven geen medicatie uit/voor voor zo’n behandeling wanneer je angstig bent.
NYC2B schreef:Oh dat is ook wel een nadeel ja, ik heb hypermobiliteitssyndroom dus al mijn gewrichten zitten vrij(wel) los, dus ook mijn kaakgewricht. Dan ga ik dat iig wel even aangeven.
Goof schreef:NYC2B schreef:Ik heb eerst een consult staan zodat de kaakchirurg mij alles kan vertellen en dan gaan we samen bespreken hoe we de behandeling gaan doen.
Zij schrijven geen medicatie uit/voor voor zo’n behandeling wanneer je angstig bent.
Dat kun je wel via de huisarts krijgen.
Ik heb toen ook contact oogenomen en uitgelegd dat ze mij niet verdoofd kregen omdat ik zo stijf stond van de stress en angst. Ik heb toen pillen gekregen (iets dat eindigt op -pam) waar ik helemaal stoned van werd.
Prima
Cowboy55 schreef:Het hangt een beetje van de vorm van de wortels af, maar i.h.a. komt het spul er met een plaatselijke verdoving prima uit. Niks engs of gevaarlijks aan. Ik zou in elk geval nooit kiezen voor narcose en (weer) een paar miljoen hersencellen verliezen en extreme verwarring/een psychose te riskeren.
Overigens ga je na afloop waarschijnlijk iets meer last krijgen van de 'gaten' in je onderkaak dan wanneer het ging om je bovenkaak. Bij de bovenkaak helpt de zwaartekracht om de troep in je mond kwijt te spelen.....
anjali schreef:Zou je van narcose hersencellen kunnen verliezen?Ik heb laatst wel een narcose gehad (voor een ander soort operatie). Ik heb niets gevoeld en ben niet misselijk geweest.Maar misschien ben ik nu dommer?Maar serieus,is dat echt zo van die hersencellen?
NYC2B schreef:Ik heb eerst een consult staan zodat de kaakchirurg mij alles kan vertellen en dan gaan we samen bespreken hoe we de behandeling gaan doen.
Cowboy55 schreef:anjali schreef:Zou je van narcose hersencellen kunnen verliezen?Ik heb laatst wel een narcose gehad (voor een ander soort operatie). Ik heb niets gevoeld en ben niet misselijk geweest.Maar misschien ben ik nu dommer?Maar serieus,is dat echt zo van die hersencellen?
Ik heb wel eens begrepen van wel ja. Maar ik heb ook begrepen dat we zoveel hersencellen hebben dat we er best een paar kunnen missen.....althans de meesten van ons. Die anderen worden profvoetballer.....
verootjoo schreef:Ja, het werkt echt niet best op je hersenen en je hele lijf.
Daarom doen ze tegenwoordig de meeste operaties met een ruggenprik.
Narcose wordt steeds minder gebruikt en met reden, de bijwerkingen en mogelijke complicaties zijn echt niet tof.