ASMR

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:33

Hey, its me... ASMR Daaaarling

<3

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:34

YentlShots schreef:
ASMR <3 Ik kan niet meer in slaap komen zonder volgens mij, zo fijn. Er hangt wel inderdaad een soort taboe over ofzo, alsof het raar is ofzo. Terwijl het gewoon een manier van ontspannen is, net zoals massages ofzo (zo voelt het voor mij een beetje, maar dan minder fysiek).
Ik ben wel redelijk kieskeurig met ASMR en kan de ene dag iets superfijn vinden en de volgende dag voel ik er totaal niks bij.

Het lijkt inderdaad gewoon op het gevoel van iemand anders die aan je nek, haar of bijvoorbeeld arm zit. Zo'n soort gevoel krijg ik ook van ASMR, maar dan minder fysiek dus :))

Ja ik vind ook wel dat er echt een taboe op zit, mensen vinden het heel raar als je erover verteld. Of, als je verteld rat je het fijn vind, krijg je alleen maar reacties over hoe afschuwelijk andere het vinden :roll: . Ik moest een keer tijdens therapie vertellen wat mij deed ontspannen dus ik legde uit dat voor mij asmr heel goed werkte, en zelfs de therapeuten maakte er grapjes over. Nou er zijn veel vreemdere dingen op de wereld hoor :+

Ik zou het fijn vinden als het wat normaler gevonden werd, want ik denk dat het veel mensen kan helpen die zich er misschien nu niet voor openstellen of vanaf weten

Sterre98

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:40

Hier in mijn omgeving vinden ze het ook maar niks, dus zeg er ook vrij weinig over.

Het helpt mij gelukkig wel, en ik kan er echt van ontspannen, en uiteindelijk gaat het daar toch echt om :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:41

Yes ASMR! <3
Ik moet wel zeggen dat ik lang niet overal tegen kan en het hangt van mijn bui af.
Ik kan heel agressief worden van tikkende nagels en krakend plastic maar bijvoorbeeld geluiden met water of papier vind ik heerlijk. Mijn ASMR is vrij selectief.
Ik luister graag naar ASMR Darling maar word al snel zenuwachtig van dat eindeloze getik, werkelijk, alles wat ze in haar handen heeft wordt eerst uitgebreid overheen getikt.
Ook kan ik helemaal wegzwijmelen als iemand aan mijn haar zit of me masseert. Maar ik kan het ook krijgen als iemand een tekening voor me maakt of als ik een cadeautje van iemand krijg met zo'n lekker knisperend pakpapiertje. Of als iemand heel zachtjes voorleest.

Waar ik echt een hekel aan heb zijn ASMR filmpjes van vrouwen die enorm schaars gekleed zijn en dan enorm zwoel kijkend allerlei geluiden langs de microfoon laten gaan. Mede daardoor wordt ook vaak gedacht dat ASMR iets seksueels is maar ik zie het gewoon als pure ontspanning van top tot teen. Ik merk dat ik dan ook echt even van de wereld kan zijn als ik er volledig in opga.

En Ruitje, dat ja. :j :=
Ik vind haar ook altijd heel aandoenlijk, ze is zo heerlijk ongedwongen en heeft ook weleens een missertje waar ze zelf dan om moet lachen.
Ik vind niet al haar filmpjes leuk, mijn favorieten zijn de Lush behandelingen en als ze met haren bezig is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:44

Oh wat grappig, ik heb deze reactie ook op bepaalde geluiden. Ik wist alleen niet dat het een naam had of dat er meer mensen waren die dat ook hadden. Ik heb ook de filmpjes nog nooit gezien :D .

Overigens ben ik ook rete gevoelig voor geluiden die ik niet fijn vind, ga ooit nog eens in the middle of nowhere wonen geloof ik aangezien het vooral menselijke geluiden zijn die ik heel onprettig vind en natuurlijke die ik heel prettig vind.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 23:04

Ja ik kijk ASMR om in slaap te komen. Slaap nu veel makkelijker in dan voordat ik dat deed. Ik kijk altijd naar Whispersred!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 23:23

Oh ik wist helemaal niet dat er ook echt filmpjes van waren haha. Ik heb een playlist op spotify gevonden laatst, was benieuwd wat het was en gebruk het nu vaak om in slaap te vallen ook. Ik lees hier ook mee :)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 23:49

Leuk alle reacties!

Even als tip. Ik hoef zelf niet persé beeld te zien, zeker niet als ik het gebruik om te gaan slapen of tijdens het studeren. Ik gebruik daarvoor de app tingles. Die speelt gewoon op je achtergrond af en kan je ook zo instellen dat hij na bepaalde tijd zelf afsluit zodat hij niet de hele nacht door blijft spelen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 23:53

Kun je daar ook bepaalde geluiden of thema's ofzo kiezen?

Ik had pas zelf een heerlijk asmr geluid, het eraf halen van de screenprotector van je telefoon <3 en dan het liefst als hij echt helemaal nieuw is, oooooh dat was zo fijn. En die harde screenprotector zijn ook fijn, en ze dan kapot breken (hij was al kapot, moest hem vervangen), heerlijk

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 23:59

Ah ASMR! Er is een filmpje waarin een zeepblok wordt bewerkt. Zodra ik dat opzet, val ik in slaap.
Verder irriteer ik me dood aan pratende mensen. Houd je kop en bewerk een zeep in stilte. En tik niet met je vingers! :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:57

Ik heb gister een stukje gekeken terwijl ik al in mijn nest lag. Dat gefluister! Alsof ze bij me in bed gekropen zijn, tikje griezelig gewoon :')

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:04

Oh ASMR, heerlijk!! Ik kijk vooral MadeinfranceASMR (?) en een beetje asmr surge en cracker asmr op YouTube.

Fluisteren, praten, eten en roleplays vind ik niets overigens. Daar kan ik niets mee := Grappig dat dit zo verschilt per persoon. Het liefst zie ik iemands hoofd niet eens op een filmpje.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:12

Exotic Liar heeft meerdere filmpjes waarbij ie z'n spinnen water geeft. Fascinerend en zalig tegelijk. :))

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:41

Ik kijk juist wel weer graag roleplays haha, cranial nerve exams bijvoorbeeld, heerlijk :+

Ik kijk heel veel kanalen, maar de laatste tijd veel (Fe)male ASMR, Isabel Imagination ASMR en Yvette ASMR

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:41

Jaaa ASMR <3

Ik ben vrij kritisch en selectief, dat wel. Ik moet zeggen dat ik van fluister filmpjes waarbij ze gaan tappen of scratchen met hun nagels niet bepaald ontspannend. Het fijnste vind ik persoonlijk zachtjes praten. Ik kan van zeepkarven wel weer waarderen.
Ik sta in een winkel, en ik heb soms zelfs dat als ik dan al wat moe ben en er komt een klant naar mij toe en die vraagt heel zacht iets dat ik echt een asmr gevoel krijg. Das echt zalig, alleen jammer dat ik aan het werk ben dan, anders kon ik even rustig ontspannen haha :D

Ik leg ook heel vaak mijn telefoon naast mijn kussen en dan luister ik het terwijl ik in slaap val. Echt kijken doe ik eigenlijk nauwelijks. Daarom zal ik die app eens bekijken. Dat zal een enorme uitkomst voor mij zijn. :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:58

Iris82 schreef:
Exotic Liar heeft meerdere filmpjes waarbij ie z'n spinnen water geeft. Fascinerend en zalig tegelijk. :))

Daar zal ik dan weer hele andere kriebels van krijgen, iew :')

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:59

Ik vind ASMR heel plezierig om te ontspannen. Tiara ASMR en Cindy whispers zijn mijn favoriet.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 14:32

Ik heb er zo'n afkeer voor dat ik al naar word van de woorden 'zachtjes' en 'smakken'.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:00

Ik vind asmr koken dan weer heel fijn. <3
Zand, zeep en roleplays etc heb ik weer niet zo heel veel mee ik denk omdat dit wat "normaler" voelt, een kook tutorial zonder spraak.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:05

Wat ik trouwens ook fijn vind zijn van die mensen die zo'n facial krijgen. Echt heel fijn, onder andere om naar te kijken, maar ook die geluiden.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:28

Ik luister al jaren naar ASMR, leerde het toen kennen omdat Beautygloss er een video over maakte(een uitleg video) en zo ging ik zoeken en had ik ineens gevonden waarom ik altijd bijna in slaap viel bij de kapper en waarom ik door zo'n ding wat ze bij de kapper hadden(zo'n massage ding met aan het uiteinde van die rondjes) overal kippenvel en een lekker gevoel kreeg. Nu kan ik alleen nog zonder ASMR als mijn vriend naast me ligt :')

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:07

Jaaa ik vind ASMR zo fijn! <3 Wel grappig trouwens dat de meeste ASMR Darling zo fijn vinden, daar heb ik dus echt nog nooit wat bij gevoeld. Weet niet hoe dat komt. Mijn favorieten zijn op dit moment Whispersred en Fairy Char ASMR. Qua Nederlandse vind ik Cindy Whispers ook wel erg fijn maar zij heeft de laatste tijd echt alleen maar video's waarin ze gaat tappen met van die lange nagels en dat vind ik dan weer minder. Vind haar roleplays wel echt superfijn altijd.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:11

Ik vind Cindy inderdaad ook fijn.

Ik kan trouwens ook ASMR krijgen van video's waarin een paard geschoren wordt of behandeld wordt door een masseur/osteopaat oid :+ Zijn er meer mensen die dat ook hebben?
Laatst bijgewerkt door NienkeV1994 op 17-10-18 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:14

Ik vind het ook heerlijk! Ben alleen vrij selectief. Kijk heel veel (fe) male asmr. Vind ik fijn om naar te kijken en luisteren. Alleen kijken of alleen luisteren werkt voor mij niet, dan raak ik juist geïrriteerd.

Klinkt vast gek maar ik vind het fijn als 2 mensen wat met elkaar doen zeg maar. De roleplays waarin je dus zelf mee doet vind ik niks.

Ja dat heb ik ook! Of massages van mensen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:48

ruitje schreef:
Hey, its me... ASMR Daaaarling

<3

En dat giecheltje erachteraan ook :)

Ik vind het ook heerlijk, ik heb een vast lijstje met favoriete asmr-tists waar ik naar luister als het op mijn werk te stressig is.

Ook 's avonds voor het slapen gaan (of eerder tijdens; ik haal het einde van de video's meestal niet :') )

Ephemeral Rift vind ik ook geweldig. Enorm creatief, mijn type humor, en een hele prettige stem