Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:...het zou ook kunnen zijn dat hetzij 'dat wiebelige beeld' hetzij de eventuele fixatie disparagie niet zozeer volgen uit de whiplash
(...maar er wel mee samenhangen!)
maar uit het effect fat door de klap destijds een primitief reflex is 'teruggekomen': het tonische labyrint reflex kan dit effect hebben.
Dat is gewoon uit te zoeken (http://www.inpp.nl bijvoorbeeld) en relatief simpel te verhelpen.
verootjoo schreef:Oh dat is wel heel lang. En zonder fysiotherapie of eppley manoeuvre![]()
Wel bijzonder.
Maar ms stuurt ie je wel naar de poli, en dan weten ze daar alles van duizeligheid en dan kunnen ze dat ook doen. Nog wel beter ook dan de willekeurige fysio.
Dat lijkt me beter dan een beetje aanklooien.
koetjeboe schreef:Janneke2 schreef:...het zou ook kunnen zijn dat hetzij 'dat wiebelige beeld' hetzij de eventuele fixatie disparagie niet zozeer volgen uit de whiplash
(...maar er wel mee samenhangen!)
maar uit het effect fat door de klap destijds een primitief reflex is 'teruggekomen': het tonische labyrint reflex kan dit effect hebben.
Dat is gewoon uit te zoeken (http://www.inpp.nl bijvoorbeeld) en relatief simpel te verhelpen.
wat je nu allemaal zegt snap ik niet maar ga het opzoeken
koetjeboe schreef:Kom net online wat tegen over fixatie disparatie.
Ik heb in mei een enorme klapper gemaakt van mijn pony en daarna nog een paar keer. De eerste keer is er ook een ct scan gemaakt omdat ik zo last van mijn nek had.
nu lees ik dat fixatie diaperatie soms ontstaat na een wiplash en ik lees echt heel veel overeen komsten
Zorry schreef:verootjoo schreef:Oh dat is wel heel lang. En zonder fysiotherapie of eppley manoeuvre![]()
Wel bijzonder.
Maar ms stuurt ie je wel naar de poli, en dan weten ze daar alles van duizeligheid en dan kunnen ze dat ook doen. Nog wel beter ook dan de willekeurige fysio.
Dat lijkt me beter dan een beetje aanklooien.
Hier heeft de huisarts de eppley manoeuvre bij mij gedaan en kan je zeggen heb me eigen nog nooit zo beroerd gevoeld, fysio was laaiend dat de huisarts het gedaan want waarschijnlijk niet goed en me klachten werden alleen maar erger.
Hevonen schreef:Weleens gekeken naar nystagmus? Ik heb daar vreemd genoeg last van als ik moe ben, of in auto's die erg trillen. Wordt bij mij vaak gevolgd door oncorrigeerbaar scheelkijken, alsof een oog niet meer kan focussen.
heb nog steeds geen idee waar het vandaan komt, heb het al mijn hele leven, alleen is het de laatste tien jaar wel erger geworden.