Oververmoeid / overprikkeld = boosheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:44

Bij mij verklaarde het mijn moeheid (slapeloosheid) en vooral mijn humeur.

Jimbo

Re: Oververmoeid / overprikkeld = boosheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:08

Niet toevallig slaapapneu ofzo?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:13

Ik plan veel momenten in dat ik geen verplichtingen heb. :) Leg in gezelschap (dus ook thuis op de bank met mijn vriendin) mijn mobiel weg of als ik merk dat ik er onrustig van word in mijn hoofd.

Als je 8 uur slaap pakt op een nacht is dat prima, zorg dan alleen wel dat je een goede nachtrust hebt. Wij hadden een periode een matras waar we beiden niet goed op lagen en dat had behoorlijk zijn weerslag op onze blijheid.

En eten. Troep eten is bij mij een directe oorzaak van niet lekker in mijn vel zitten = snel moe zijn = sneller overprikkeld raken = veel boos/onredelijk gefrustreerd zijn.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:20

Cubone schreef:
Kunnen we stoppen met "te weinig slaap"? Ik lig can 00.00 tot 8.00 op bed. Dat is GENOEG. Heb nooit meer van 4 uur slaap per nacht nodig gehad en dwing mezelf iedere ochtend om nog een uurtje te blijven liggen. Als ik nog meer ga slapen kan ik net zo goed opgeven wat betreft 't leven. 9 uur per dag op kantoor, 12 uur slaap tussendoor een keer vreten en dood gaan. Dat word m'n leven dan. Jippie ja Joe hoe wat een feest!

Maar als je zelf aangeeft dat je oververmoeid bent, dan is te weinig slaap wel een beetje het antwoord wat je kunt verwachten...

Maargoed, wat mij erg helpt om rust te krijgen is alleen zijn; alleen met het paard door het bos rijden, alleen met de hond wandelen, sowieso ergens wandelen.. maar van serie/tv kijken wordt ik ook altijd erg zen, of bad.. haha :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:25

Je hebt oververmoeid door te weinig slaap en oververmoeid door overprikkeling. Het een hoeft niet persé met het ander samen te hangen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:27

Als je om middernacht gaat slapen en je ligt nog eerst 3u wakker dan slaap je maar 5u effectief ( 4u als je s morgens al een uur wakker ligt), dan kan je beweren wat je wilt, 4 u effectieve slaap is te weinig.
Ik zou dus er alles aan doen om vroeger in slaap te kunnen vallen. Beeldscherm verminderen, regelmaat, melatonine,...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:35

Cubone schreef:
Kunnen we stoppen met "te weinig slaap"? Ik lig can 00.00 tot 8.00 op bed. Dat is GENOEG. Heb nooit meer van 4 uur slaap per nacht nodig gehad en dwing mezelf iedere ochtend om nog een uurtje te blijven liggen. Als ik nog meer ga slapen kan ik net zo goed opgeven wat betreft 't leven. 9 uur per dag op kantoor, 12 uur slaap tussendoor een keer vreten en dood gaan. Dat word m'n leven dan. Jippie ja Joe hoe wat een feest!

Beetje vreemd antwoord....

08.00 uur opstaan
09.00 uur werk
18.00 uur naar huis
dan heb je nog 5 uur om te doen wat je wil als je om 23.00 uur gaat slapen en als je 5 dagen werkt twee weekend dagen. Dat is het leven van een doorsnee mens.... :+

Het is wetenschappelijk zo dat je te weinig slaapt, dat jij dit als normaal ziet zegt al hoe lang je een slaaptekort hebt...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:46

xDenies schreef:
Nouja, voor mij is dat echt te weinig. Ik kamp al járen met vermoeidheidsproblemen en begin dit jaar zijn ze eindelijk achter de grootste oorzaak waar ik al járen op hamer. Een B12 te kort. Vlak voor dit werd geconstateerd was ik ook ontzettend prikkelbaar, opvliegerig enzovoort. Het heeft me bijna mijn baan gekost.

Feit blijft wel .. dat ik 8 uur op een dag werk (half 9 tot half 6), daarna naar huis ga om snel te eten en om 18:00 in de auto zitten naar stal. Rond 20:30 weer thuis & de honden uitlaten. Om 21:30 klaar maken om naar boven te gaan en om 22:00/22:30 in bed te liggen. Wellicht een saai leven, maar als ik dat niet doe ben ik niets meer waard in ieder geval.

Maar goed. Het kan dus, naast een goed ritme en goed eten & uitrusten(;)), nooit geen kwaad om even een aantal dingen door een dokter wat betreft bloed prikken te laten uitsluiten :)

Ik heb precies hetzelfde en hetzelfde ritme.

Ook B12 te kort. En wordt ook snel prikkelbaar.
Ik merk dat ik minder happy ben.
Voor 23 lig ik op bed en om 715 ben ik er uit.
Ik werk drie a vier dagen per week.
En eerlijk? Ik geniet weer.

Maar heb echt 8 uur slaap nodig. En ook letterlijk.. slaap

Als mijn hoofd druk is. Ga ik sowieso eerder op bed. Want dan kan ik rusten.
Val ik vanzelf in slaap

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:49

Suiker? Toen wij alleen boterhammen aten met ook zoet beleg, hadden we enorme suikerdippen. Ook als je bergen aardappels of paste eet, kan je enorm pieken en dalen.

Ik heb ernstige slaapproblemen en het ligt bij mij ook niet aan hoeveel uren ik slaap. Maar je ritme is wel bepalend. Net als je dagindeling en dus voeding.

Ik had gister even flink de pest erin, heb een zak chips zitten opvreten en ben veel te laat naar bed gegaan. Heb heftig gedroomd, maar was gewone tijd wakker en vandaag mn ding gewoon kunnen doen. Juist als ik veel spanningen heb, blijf ik heel erg wakker en alert. Ik kom niet tot rust, dus blijf juist erg gespannen en zou misschien wel 3 dagen kunnen doorhalen dan. Maar het is niet gezond en helpt je niet dingen te verwerken.

Mij is ooit aangeraden om ene dagboek bij te houden. Dan schrijf je je hele dag een beetje op en van je af. Hoeft niet veel te zijn, maar geeft wat rust en door alles op te schrijven, kan je soms beter relativeren. Omdat ik heftig droom, kijk ik alleen nog iets leuks op tv en geen heftige series of dingen.

Gebruik je hormonale voorbehoedsmiddelen? Ik twijfel ook een beetje over de mirena en hoor dat meer van mensen. Dat kan echt wat met je doen.

Ze zeggen inderdaad echt dat alles na 12uur 's nachts dubbel telt, dus echt proberen voor die tijd te gaan slpen, is echt beter. desnoods dan eerder opstaan om iets voor je werk te doen, ipv erna. Ik weet mensen die 's ochtends al een uur met de honden lopen voor het werk, dus zeg rond 7uur.

Tekorten zoals genoemd kunnen ook zwaar meespelen. B12, magnesium etc

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:06

Cubone schreef:

Ha, inderdaad overprikkeld! :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:54

Cubone schreef:
WowAmigo schreef:
Je kan op youtube ook eens kijken naar Yoga Nidra of andere yoga slaap sessies, als ik niet kan slapen dan zet ik dat op mn oortjes en ben ik zo weg! Is niet zozeer muziek, maar ontspanningsoefeningen die je moet volgen.

Ik heb dit een aantal keer geprobeerd, maar het resulteerde alle keren in hyperventilatie en een angstaanval. Vind het fijn dat het voor andere mensen werkt, maar ik durf het zelf niet meer aan.

Ik reageer hier even op, want dit viel mij op...

Kan het zo zijn, dat je zo in een "chronische stress doorgaan" stand staat, dat je daarom een hyperventilatie en angstaanval kreeg toen je bij bovenstaande oefeningen eens stil ging staan bij jezelf en ging "voelen"?

En dat je door die "stand" onvoldoende kan ontspannen in je hele lijf/ geest waardoor je ook een grote moeite met het slapen hebt en door dit alles overprikkeld raakt?

Je hoeft er geen antwoord op te geven hoor, maar als bovenstaande het geval is steven je wel heel hard op een burn-out af. En geeft je lichaam nu waarschuwingssignalen waar je wellicht iets mee kunt gaan doen om de koers te veranderen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:57

Dat 4 uur slaap voorheen genoeg wat betekend natuurlijk niet dat dat nu ook maar genoeg zou moeten zijn.
Omstandigheden veranderen, slaapbehoefte ook.

Paniekaanvallen bij meditatie vind ik ook geen goed teken, dan loop je toch flink met spanning rond lijkt me.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:06

Als ik het zo lees is het eerder je werk. Ben je perfectionistisch en wil je alles oplossen voor je baas? Zo ja eerst daar mee stoppen. Wat bij mij helpt om rustiger te slapen is cbd olie.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 09:13

Whupp schreef:
Luister naar je lichaam! Het geeft nu een signaal af, gelukkig heb je zelf al goed door waar het vandaan komt. Uit je verhaal komt namelijk duidelijk de werkdruk naar voren. Nu kun je nog zoveel trucjes proberen om toch te kunnen slapen of door minder geïrriteerd te zijn, maar daarmee pak je het probleem niet bij de bron aan. Anders ga je alleen aan symptoombestrijding doen, waardoor de problemen vaak nog erger terugkomen, wat kan leiden tot overspannenheid (als je daar al niet tegenaan zit, kenmerken zijn o.a. geïrriteerd zijn, slaapproblemen) of een burn-out.

Nu zien mensen dit, als ze het nog niet meegemaakt hebben, niet echt als iets wat op de loer ligt op zo'n moment of krijg je een 'dat overkomt mij niet', maar dat zijn juist de mensen die er aan onderdoor gaan. Net zoals 'ik moet er even doorheen'. Ik wil je dan ook echt adviseren wat rustiger aan te doen, en echt tijd voor jezelf te nemen. Geef het probleem nogmaals aan op je werk en handel er zelf ook naar (neem desnoods een dag vrij als je het niet trekt, jouw eigen gemoedstoestand en gezondheid zijn echt belangrijker dan je werk). Als het niet gaat, dan gaat het niet en aan constant door pushen wordt het alleen maar erger.

Hier heb je denk ik helemaal gelijk in. Een dag vrij nemen lijkt me heerlijk! Maar ik weet dat als ik terug kom ik nog meer werk heb liggen, gezien er niemand anders is die het kan oppakken en er dus niemand is die het over neemt.

Over anderhalve week zie ik mijn vriend weer en ik kijk er echt naar uit om 's avonds ff chagrijnig bij hem op de bank te kunnen pleuren en weten dat het goed is. Even m'n verhaal kwijt kunnen aan het eind van de dag zal ook al zo veel schelen. Ik woon alleen en omdat ik geen puf heb praat ik ook met niemand. Dat helpt ook niet mee natuurlijk. Maar ik ben ook geen apper of beller dus heb ook geen zin om hele verhalen telefonisch te gaan houden.

Ik begin steeds banger te worden dat ik tegen een burn out aan zit. M'n collega's vroegen net of het gaat met me en ik moest vechten tegen de tranen.. Dat is niet normaal, maar ik moet even door. Nog 2 weken en dan heb ik een lang weekend. Anderhalve maand tot mijn vakantie en als ik terug kom van mijn vakantie ga ik kijken naar een andere positie binnen het bedrijf waardoor het ook mogelijk word samen te gaan wonen met mijn vriend wat we beide heel graag willen. Ik denk ook dat emigreren me weer rust zal geven. Ik zit al te lang op 1 plek.

Adem in, adem uit. Het komt goed vertel ik mezelf maar.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:21

Als je echt bang bent dat je tegen een burn out aan zit dan zou ik dit duidelijk tegen je baas zeggen. Er moet maar een oplossing komen. Als je straks in de ziektewet zit moet ook iemand je taken over gaan nemen en dat voor langere tijd. Beter dat jullie samen voor een oplossing zorgen en daarmee voorkomen dat je straks echt op bent. Dat is rot voor jou en ongunstig voor het bedrijf. In mijn ogen hebben dus zowel jij als het bedrijf behoefte aan een structurele oplossing

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:22

Je hebt al een hele tijd slaaptekort, een hoge werkdruk en nu deze klachten.
1+1=2. Stop nu het nog kan. Een bedrijf valt niet om als er iemand ziek is, en zo wel; oliebol happens. Je moet nu voor jezelf zorgen voor het te laat is.
Gaan hyperventileren en angstaanvallen krijgen als je gaat ontspannen hoort niet en is een teken dat je al heel wat noodsignalen van je lichaam hebt gemist.
Een burn-out is niet tof, en als je nog even doorgaat hartritmestoornissen of een stilstand ook niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:31

Als je tegen huilbuien aan zit op je werk ben je mijns inziens al te ver gegaan.
Ik zou me enkele dagen ziekmelden en kijken of je bijtrekt. Ga naar de huisarts en bespreek alles, kijk of je een burnout kan voorkomen.
Als jij het werk niet doet blijft het liggen tot de volgende dag? Nou en? Dan wordt het een dag later gedaan. Probeer dat los te laten.
Probeer je vriend ook niet te zien als klaagmuur, kan me voorstellen dat hij daar ook geen trek in heeft. Lucht je hart maar maak er geen 'chagrijnopdebank-avond' van. Zie hem als rustpunt en stukje positiviteit in je leven.
Sterkte joh.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:45

Wat vervelend dat je je zo voelt TS :(:) Gezien je uitleg ook niet helemaal onverklaarbaar, dat is wel een soort van ''fijn''. Om je problemen echt op te lossen moet je de kern aanpakken en niet het symptoom. In jouw geval is dat zoals je zelf weet je werkdruk en toch ook je slaap. Ook al heb je je hele leven al zo weinig geslapen, het is zeer waarschijnlijk niet genoeg voor je lichaam. Wat ook goed zou kunnen is dat je hoge werkdruk invloed heeft op de kwaliteit van je slaap. Op die 5-6 uur die jij effectief slaapt is inderdaad prima te leven, maar het is erg vermoeiend en als je dan ook maar één nacht nog wat minder slaapt is dat meteen te merken. Door je werkstress is de kwaliteit van je uren slaap als je voor je gevoel genoeg slaapt misschien ook niet optimaal waardoor je alsnog niet uitgerust bent. Probeer dus om toch je werkdruk te verlagen op de een of andere manier, of maak in ieder geval een plan voor hoe je dit in de toekomst ietsje zou kunnen verminderen of gezonder voor je lichaam zou kunnen maken. Daarnaast, probeer de uren die je slaapt zo goed mogelijk te benutten (makkelijk gezegd natuurlijk :') ). Als je de 8u slaap niet redt en je het met minder moet doen wat ik uit jouw verhaal opmaak is de kwaliteit van die slaapuren nog belangrijker dan anders. Heb je wel eens supplementen geprobeerd? Valeriaan werkt goed om te ontspannen (maar het stinkt wel :p) en melatonine zou je misschien ook kunnen helpen. Dit is geen medicatie, melatonine is een stof die je zelf ook aanmaakt maar misschien niet altijd genoeg. Wel met mate gebruiken en niet dagelijks anders neemt je eigen productie af. Yoga en muziek werkt dus niet voor je, heb je wel eens andere meditatie/ontspanningsoefeningen geprobeerd? Er is van alles te vinden, heel bekend is bijvoorbeeld de ''Body scan'' om je bewust te maken van je lichaam en je even op iets anders te richten dan alle gedachten die constant door je hoofd spoken. Er zijn talloze oefeningen die je zou kunnen proberen om wat meer in je lichaam te komen in plaats van in je hoofd waar alle werkstress zit. Als laatste is het ook slim om de rust die je ergens kan maken in te plannen. Maak bakens voor jezelf met rustmomenten zodat je daar naartoe kan leven als je je echt heel moe voelt. Bijvoorbeeld dat moment van op de bank pleuren bij je vriend :j En als allerlaatste; het is goed om deze gevoelens te delen met een aantal mensen om je heen. Zo weten zij dat je kribbigheid niet aan hen ligt en dat jij het ook vervelend vindt. Dat zorgt voor meer begrip vanuit de omgeving.
Ik hoop dat je er iets aan hebt en succes met je werk, ontspanning & alle verhoudingen!

Liefs

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:46

Ik herken me best wel in je verhaal. Mijn werkdruk lag het laatste jaar ook torenhoog, dat ik er echt bijna doorzat. Ik had geen energie meer, elke dag was er 1 teveel, zelfs de dingen ik leuk vond, kostte teveel energie. Het voelde alsof ik leefde als een schim van mezelf. Begin dit schooljaar heb ik besloten om het anders aan te pakken.

Ook al heb ik een drukke planning, ik plan nu ook echt mijn rustmomenten in. Als ik de dag ervoor heel veel heb moeten doen, plan ik de dag erna in de namiddag rust in (als dat mogelijk is, anders plan ik hem in wanneer het uitkomt). Ik probeer om minstens 2x in de week 2u rust in te plannen. Hierbij ga ik dan een powernapje doen, tv kijken, een boek lezen, youtubefilmpjes kijken, ...
Daarnaast heb ik ook voor mezelf besloten om op donderdagen thuis te blijven (en dus niet naar stal te gaan). Dat maakt dat ik op die donderdag tijd voor mezelf kan nemen, klusjes kan doen waar ik anders niet aan kom, of om een andere sport te doen (zwemmen of op de crosstrainer).

Behalve planning en tijd voor mezelf te nemen, ben ik ook gezonder beginnen eten. Ik eet nog steeds evenveel maar ik vervang alles door iets gezonder en probeer elke dag 1l water te drinken. Ik tracht ook om elke nacht minstens 8u te slapen en een uur daarvoor alles met een scherm te vermijden.

Ik ben nu sinds half September bezig en ik moet zeggen dat ik me op die korte periode toch veel fitter en blijer voel. Ik luister naar wat ik nodig heb, overloop mezelf niet meer, mijn to do lijstjes blijven binnen de perken, ...

Dit was mijn ervaring, misschien heb jij (of anderen) er ook wel iets aan :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:50

Een burn out los je niet op met ff nog doorgaan en een lang weekend en een vakantie. Daar zit een herstel van minimaal een jaar aan vast.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 09:52

Mij is ooit gezegd zolang de opbouw duurt zolang duurt ook het genezen.

Maar rust rust rust en prikkelarme omgeving. En langer op bed blijven, meer slaap. Doorgaan stoer werkt averechts.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:36

Cubone schreef:
Whupp schreef:
Luister naar je lichaam! Het geeft nu een signaal af, gelukkig heb je zelf al goed door waar het vandaan komt. Uit je verhaal komt namelijk duidelijk de werkdruk naar voren. Nu kun je nog zoveel trucjes proberen om toch te kunnen slapen of door minder geïrriteerd te zijn, maar daarmee pak je het probleem niet bij de bron aan. Anders ga je alleen aan symptoombestrijding doen, waardoor de problemen vaak nog erger terugkomen, wat kan leiden tot overspannenheid (als je daar al niet tegenaan zit, kenmerken zijn o.a. geïrriteerd zijn, slaapproblemen) of een burn-out.

Nu zien mensen dit, als ze het nog niet meegemaakt hebben, niet echt als iets wat op de loer ligt op zo'n moment of krijg je een 'dat overkomt mij niet', maar dat zijn juist de mensen die er aan onderdoor gaan. Net zoals 'ik moet er even doorheen'. Ik wil je dan ook echt adviseren wat rustiger aan te doen, en echt tijd voor jezelf te nemen. Geef het probleem nogmaals aan op je werk en handel er zelf ook naar (neem desnoods een dag vrij als je het niet trekt, jouw eigen gemoedstoestand en gezondheid zijn echt belangrijker dan je werk). Als het niet gaat, dan gaat het niet en aan constant door pushen wordt het alleen maar erger.

Hier heb je denk ik helemaal gelijk in. Een dag vrij nemen lijkt me heerlijk! Maar ik weet dat als ik terug kom ik nog meer werk heb liggen, gezien er niemand anders is die het kan oppakken en er dus niemand is die het over neemt.

Over anderhalve week zie ik mijn vriend weer en ik kijk er echt naar uit om 's avonds ff chagrijnig bij hem op de bank te kunnen pleuren en weten dat het goed is. Even m'n verhaal kwijt kunnen aan het eind van de dag zal ook al zo veel schelen. Ik woon alleen en omdat ik geen puf heb praat ik ook met niemand. Dat helpt ook niet mee natuurlijk. Maar ik ben ook geen apper of beller dus heb ook geen zin om hele verhalen telefonisch te gaan houden.

Ik begin steeds banger te worden dat ik tegen een burn out aan zit. M'n collega's vroegen net of het gaat met me en ik moest vechten tegen de tranen.. Dat is niet normaal, maar ik moet even door. Nog 2 weken en dan heb ik een lang weekend. Anderhalve maand tot mijn vakantie en als ik terug kom van mijn vakantie ga ik kijken naar een andere positie binnen het bedrijf waardoor het ook mogelijk word samen te gaan wonen met mijn vriend wat we beide heel graag willen. Ik denk ook dat emigreren me weer rust zal geven. Ik zit al te lang op 1 plek.

Been there, done that. Dat noemt men er niet tegenaan zitten, maar er eigenlijk al zijn.

Hard gezegd, dat lange weekend gaat je niet redden en die vakantie ook niet. NU tegen je baas zeggen dat het niet meer gaat, en eventueel NU al een paar dagen rust (ziek) pakken, wel. Het is niet jouw probleem uiteindelijk (al siert het je dat je je verantwoordelijk voelt), want niet jouw bedrijf en zij hebben niet voldoende mensen schijnbaar. Hoe langer je ermee door vecht, hoe langer je straks uit de roulatie bent, waar jij en je baas nog (veel) minder mee geholpen zijn.

En dat kun je dan nu toch ook aangeven, dat je al te lang op je plek zit en door wil? Waarom daarmee wachten tot na je vakantie? Als ze je een waardevolle kracht vinden, dan zou het zonde zijn om je te laten gaan. Wellicht kun je nu of binnenkort al een soort van stage lopen bij die nieuwe plek? Dat iemand alvast wordt ingewerkt op jouw huidige plek en jij op je nieuwe? Dan krijg je daar weer nieuwe energie van (nadat je die paar dagen rust nu gepakt hebt!) en kun je ook nog leuk op vakantie gaan ipv daar in te storten (want dat gebeurt meestal als de druk eraf is :P)

Sterkte!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 11:57

Prairy schreef:
Cubone schreef:

Been there, done that. Dat noemt men er niet tegenaan zitten, maar er eigenlijk al zijn.

Hard gezegd, dat lange weekend gaat je niet redden en die vakantie ook niet. NU tegen je baas zeggen dat het niet meer gaat, en eventueel NU al een paar dagen rust (ziek) pakken, wel. Het is niet jouw probleem uiteindelijk (al siert het je dat je je verantwoordelijk voelt), want niet jouw bedrijf en zij hebben niet voldoende mensen schijnbaar. Hoe langer je ermee door vecht, hoe langer je straks uit de roulatie bent, waar jij en je baas nog (veel) minder mee geholpen zijn.

En dat kun je dan nu toch ook aangeven, dat je al te lang op je plek zit en door wil? Waarom daarmee wachten tot na je vakantie? Als ze je een waardevolle kracht vinden, dan zou het zonde zijn om je te laten gaan. Wellicht kun je nu of binnenkort al een soort van stage lopen bij die nieuwe plek? Dat iemand alvast wordt ingewerkt op jouw huidige plek en jij op je nieuwe? Dan krijg je daar weer nieuwe energie van (nadat je die paar dagen rust nu gepakt hebt!) en kun je ook nog leuk op vakantie gaan ipv daar in te storten (want dat gebeurt meestal als de druk eraf is :P)

Sterkte!

Mijn directe leidinggevende is op de hoogte van mijn plannen en steunt me daarbij, maar gezien ik een interne opleiding volg en daarbij een groot project run wat zo'n 500 man gaat treffen (ja, dat ook nog haha) kan ik nu niet zomaar switchen. Ik wil die opleiding en het project afmaken voor ik doorstroom.

Plus, de nieuwe functie zal in een ander land zijn dus nu alvast introduceren is lastig. Ook omdat het me meer werkdruk zal opleveren op het moment dat ik het probeer te combineren. Daarom na mijn vakantie. Dan is het project en de opleiding bijna klaar :)

Sorry overigens dat ik niet overal op reageer. Ik probeer steeds tussendoor te reageren (in de rij van de kassa etc. Haha)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:11

ts je bent niet onmisbaar op je werk! Laat dat alsjeblieft los. Er stort niks in als jij een week of zelfs een maand wegblijft, echt niet. Stel je stopt morgen met werken, dan hebben je collega´s het even zwaar, gaan ze op zoek naar een ander en gaat het leven nog steeds door.

Sloop jezelf hier niet voor: het is het echt niet waard.

Neem vrij, meld je ziek, whatever en zorg dat je in zijn geheel tot rust komt (zowel qua gedachten als qua stress in je lichaam). Ga wandelen, paardrijden, een complete boekenserie uitlezen of pak een vliegtuig :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:15

Cubone schreef:
Mijn directe leidinggevende is op de hoogte van mijn plannen en steunt me daarbij, maar gezien ik een interne opleiding volg en daarbij een groot project run wat zo'n 500 man gaat treffen (ja, dat ook nog haha) kan ik nu niet zomaar switchen. Ik wil die opleiding en het project afmaken voor ik doorstroom.

Plus, de nieuwe functie zal in een ander land zijn dus nu alvast introduceren is lastig. Ook omdat het me meer werkdruk zal opleveren op het moment dat ik het probeer te combineren. Daarom na mijn vakantie. Dan is het project en de opleiding bijna klaar :)

Sorry overigens dat ik niet overal op reageer. Ik probeer steeds tussendoor te reageren (in de rij van de kassa etc. Haha)

Maar wellicht is het wel al te regelen dat er nu al iemand op jouw functie wordt ingewerkt zodat jij wat meer rust krijgt. Die moeten ze ook invullen als jij weg bent, dan kunnen ze er beter nu al mee beginnen, dan is de overdracht in ieder geval al goed geregeld. Of misschien een stagaire die simpele dingen van je kan overnemen?

En dan kun je misschien nog net voorkomen dat je jezelf helemaal over de fles helpt en er dus helemaal niemand mee geholpen is...