Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivione

Re: Verschrikkelijke heimwee naar huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 04:00

Heb echt weer even een dipje ondanks een oxazepam. :=

Zo raar herken mezelf niet eens.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 04:30

Meid, zo herkenbaar dit! Ik heb ook tot over de 20 last gehad van heimwee en was er dan ook doodziek van. Misselijk, paniekerig, genieten was er niet bij. Ook veel onbegrip van de omgeving etc en dat helpt natuurlijk niet.

Het enige dat een beetje hielp was afleiding, afleiding en nog eens afleiding. Erop uit, dingen bekijken, zwemmen, gekke selfies maken, lezen etc.

yvje86Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 06:15

Oh ik snap je volledig.
Ook ooit met een vriendin naar Griekenland geweest we kwamen op zondag aan en vanaf maandag heb ik gejankt tot en met de zaterdag dat we weer terug gingen.
Dagen gehuild en ik was ook echt niet te troosten.
Als ik naar huis belde gaf dat geen opluchting maar deed ik dat niet werd het er ook niet beter van.
Bij mij werkte het het beste om veel te ondernemen tijdens vakantie.

En ik doe het nu ook nooit meer, niet langer dan 2 overnachtingen met een vriendin van huis.
Als ik met man en hond op vakantie ga heb ik er minder last van en kan ik het maximaal 2wk vol houden tot dat de heimwee begint.

Ik heb er mee geleerd in ieder geval.
Verder vind ik het nu jaren later nog sneu voor mijn vriendin dat ik hele dagen huilde en niet gezellig was.
Bijkomend nadeel was dat ik toen de hele vakantie ook niet mijn eigen spullen had omdat mijn koffer op Schiphol was achter gebleven.
Vakantie from hell voor mij iig.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-18 15:38

Ik ga vanavond naar huis.

Vlieg wel pas laat want er was al vertraging. Maar het is een opluchting. Willen jullie meeduimen dat de vertraging inloopt?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:59

Ik duim voor je, en schaam je niet dat je eerder gaat je moet ook niet ziek van de heimwee worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:12

Ik duim mee!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:17

Pivione schreef:
Heb echt weer even een dipje ondanks een oxazepam. :=

Zo raar herken mezelf niet eens.

Ik heb dit ook ontzettend gehad in Barcelona. Op andere plekken eigenlijk weinig tot geen last van.

Schitterende stad hoor. Maar voelde mij daar alles behalve fijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:39

ikkedus schreef:
Neeeeee juist niet!
Afleiding zoeken en op pad gaan.

Uit ervaring: dat is nochtans het enige wat echt werkt als het heel erge heimwee is.

Ik slaap overigens minstens 1 nacht per twee weken uit en ben veel weg, vaak alleen en amper nog last van hoor.

Inmiddels weet ik wat helpt en wat niet. En ik doe niets liever dan op reis gaan :) Juist jezelf vertrouwen geven dat je, als je echt wilt of als het echt niet meer gaat, lekker naar huis mag en kan; is voor mij vaak voldoende om het gevoel te laten wegtrekken.

TS: fijne vlucht straks :) Het kan zo maar zijn, dat het een volgende keer helemaal anders voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:01

Goede vlucht gehad?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:47

Ben je lekker thuis? :) dat kan dan zo deugd doen e!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:01

Ik heb zelf ook vreselijke heimwee en het is hels!
Dit jaar 9 dagen op vakantie geweest en dan kan ik daar echt enorm tegenop zien.
Maar omdat de techniek van tegenwoordig het makkelijker maakt om contact te hebben moet ik zeggen dat ik me er dit jaar wonderbaarlijk goed doorheen heb geloodst.
Iedere dag even videobellen met mijn paps en whatsappen met de meiden die mijn paard en hond deden.
Zo voel je je toch een beetje thuis.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:10

Ik hoop dat je nog heerlijk in je eigen bed ligt bij te komen , laat je even weten hoe het met je gaat ?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:17

Ik weet precies hoe je je voelt! Ik heb helaas ook heel snel last van heimwee. Bij mij ging het goed zolang ik het leuk had, maar zodra er iets tegen zat of mis ging kreeg ik meteen heimwee. Hoop dat je veilig thuis bent aangekomen. :(:)

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 11:34

Ik was uiteindelijk 04:00 pas thuis. :')

Bijna werd onze vlucht nog gecanceld maar thank god heb ik net lekker in mijn eigen bed geslapen.
Ik was zo moe, en moest nog rijden dat is ook goed gegaan gelukkig! Ben blij dat ik ben gegaan, toen ik thuiskwam viel er 10.000 kg van me af.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:31

:(:)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:59

Wat ik altijd doe is even '' op bezoek '' gaan. Ik ga op een rustig plaatsje zitten, doe mijn ogen dicht en stel me mijn thuis voor. Ik wandel in gedachten even door het huis en neem me dan voor om morgen weer even '' op bezoek'' te komen. Je kent je thuis heel goed. Zelfs met de andere bewoners erin.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:42

Pivione schreef:

Bijna werd onze vlucht nog gecanceld maar thank god heb ik net lekker in mijn eigen bed geslapen.
Ik was zo moe, en moest nog rijden dat is ook goed gegaan gelukkig! Ben blij dat ik ben gegaan, toen ik thuiskwam viel er 10.000 kg van me af.

Heb je nu ook idee wat je gemist hebt ? Of waar de heimwee vandaan kwam.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 22:33

Marjo89 schreef:
Pivione schreef:

Heb je nu ook idee wat je gemist hebt ? Of waar de heimwee vandaan kwam.

Geen flauw idee eigenlijk. Maar ik heb eigenlijk altijd heimwee gehad en kon daar wel redelijk mee dealen. Het is eigenlijk onbeschrijfelijk wat je voelt, moet er nu ook nog aan wennen dat ik echt weer lekker thuis ben maar het voelt zo goed. Ook ben ik blij dat ik gegaan ben, anders was het misschien wel echt traumatiserend geworden en nu heb ik zoiets van. Buitenland vakanties is gewoon niet mijn ding.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:29

Uit eigen ervaring weet ik dat het de volgende keer heel anders kan zijn :j fijn dat je thuis bent :)

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 20:16

Ik moest vandaag aan dit topic denken.

4 jaar later ben ik vandaag thuisgekomen met dezelfde vriendin uit Gran Canaria, en geen 1 keer heimwee gehad. Dus op naar meer leuke vakanties. En als ik er dan wel weer last van heb; dan weet ik dat naar huis gaan niet het einde van de wereld is!

Fijne zomer bokkers!

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 05:57

Pivione schreef:
Ik moest vandaag aan dit topic denken.

4 jaar later ben ik vandaag thuisgekomen met dezelfde vriendin uit Gran Canaria, en geen 1 keer heimwee gehad. Dus op naar meer leuke vakanties. En als ik er dan wel weer last van heb; dan weet ik dat naar huis gaan niet het einde van de wereld is!

Fijne zomer bokkers!

Wat fijn dat je nu volop kunt genieten van vakantie!

Ik had vroeger zelf ook erg heimwee maar ben er gelukkig ook vanaf dus ik weet hoe fijn dat is!