Acrylnagels + paardrijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

Re: Acrylnagels + paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 14:24

te jong voor kunst nagels? nou dat vind ik n beetje een rare opmerking. ik had vaker problemen omdat ik mn nagels zo kort beet. dus toen besloten korte nepnagels te nemen. maar deze zijn nu alweer drie millimeter uitgegroeid.. dus ik ga vandaag ze korter laten vijlen en n nieuwe korte nagel op die kapotte!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:59

Bij mij komt iedereen in principe vanaf 18+.
Een enkeling wil ik nog wel eens een setje zetten voor bijvoorbeeld een gala.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 15:00

oh nouja dit was voor een persoon in opleiding en die had geen leeftijdsgrens, zoë wel veel meiden hier met nep nagels!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 16:43

Hoezo een rare opmerking trui? Ik ben nagelstyliste, ik heb ervoor geleerd (en keer nog steeds dagelijks bij).
Iedere zichzelf serieus nemende nagelstyliste zou een leeftijdsgrens moeten hebben.
Is niet zomaar uit de lucht gegrepen he, zitten redenen achter...

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 16:43

nouja ik vond t raar aangezien ik hier alleen maar meiden met kunst nagels om me heen zie! ook van mijn leeftijd en jonger

ik ken zelfs meiden van 14/15/16 die acryl nagels zetten! zelfstandig via instagram!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 16:50

Maar dat zegt niet dat het goed is....

Als je jong bent zijn je nagels poreus, naar mate dat je ouder wordt sluit dit. Dit heeft als gevolg dat een kunstproduct bij een volwassen nagel eróp blijft liggen. Bij een jeugdige nagel kan dit in of zelfs door de nagelplaat trekken, en dat moet je gewoon niet willen.
Daarnaast is het voor jonge(re) meiden ook vaak lastig om niet aan de nagels te zitten en de boel op de juiste manier te verzorgen.
En dan tot slot: jonge(re) meiden zijn over het algemeen verschrikkelijk onstabiel in hun hormoon huishouding, wat weer voor hechtingsproblemen kan zorgen.

Ik begrijp dat het heel erg vervelend is als je nagelbijter bent, maar ik hoop toch dat je het serieus neemt.

Overigens moet je wel ergens een grens trekken natuurlijk. Bij mij ben je welkom vanaf 16 jaar (mits toestemming ouder/verzorger) en ik heb vandaag ook een meisje van 15 gedaan (die morgen 16 wordt).

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 16:53

Ja ik ben er wel trots op dat ik er niet aan heb gezeten, maar.... Ik zie nu wel een soort dunnere laag aan het laatste eind van mijn neppe nagels. Ik ben ook van plan ze uit te laten groeien en niet meer op te vullen.Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 16:57

Ik zou ze laten verwijderen.
Een kunstnagel wordt op een bepaalde manier gelegd waardoor hij in balans is. Als deze gaat groeien raakt hij uit balans, en wordt hij aan de voorkant zwaar. Daardoor gaat ie kiepen of slaat ie dubbel met stoten, met alle gevolgen van dien.
Je hebt ook al aardig wat luchtrandjes, dat us irritant met bijv je haren wassen, en er kunnen bacteriën onder komen....

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:51

Wat ladymadonna zegt was voor mij ook de reden dat ik moest wachten tot mijn 16e. Ik zou ze ook laten verwijderen, uitlaten groeien geeft sws schade en pijnlijke breuken..

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:56

Laat ze maar afhalen voor je weer een dubbel geklapte nagel krijgt.

Leeftijd ook te jong maar ik denk dat die persoon wat ze zetten daar ook nog niet veel info ovzr heeft gehad.

Als je ouder was kon je het misschien bij laten houden mzt gellak

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 19:15

ze heeft de acryl er met de wrees zo veel mogelijk afgeschuurd en nu een laagje gellak erop. ben hierna zeker niet van plan het te laten opvullen en dus was echt mijn laatste keer denk ik nu. wordt over 40 dagen 16!

maar wil er geen acryl en tips meer op. die laat ik helemaal uitgroeien en ze heeft er nu ook een heel stuk in lengte afgehaald

het is niet super mooi maar goed ze is in opleiding. hier alsjeblieft ook geen commentaar op want ik kan er niks mee en zij oefent hard
Laatst bijgewerkt door Trui op 10-11-18 19:24, in het totaal 3 keer bewerkt

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:21

Sorry, maar oei... :=

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:25

Ik vind het er echt niet goed uitzien en kan me voorstellen dat professionals hier met een bloedend hart naar kijken. Het lijkt alsof er nog een flinke overgang is tussen je eigen nagel en de acryl nagel.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 19:28

snap dat proffesionels hier stom naar kijken en ik ben ook niet van plan om het nog ene keer te doen. als ik t die bij iemand professioneels. ik vraag me af, stel ik wil dit eraf laten halen door een proffesional, wat doet deze persoon erna met de naakte nagel die overblijf?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:34

Trui schreef:
snap dat proffesionels hier stom naar kijken en ik ben ook niet van plan om het nog ene keer te doen. als ik t die bij iemand professioneels. ik vraag me af, stel ik wil dit eraf laten halen door een proffesional, wat doet deze persoon erna met de naakte nagel die overblijf?

een goede manicure ;)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 19:35

maar daar word de ‘dunne’ nagel toch niet dikker van? niet om eigenwijs te zijn maar echt een serieuze vraag! want ben wel van plan dit over twee weekjes in n salon eraf te halen

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:41

Toen mijn acrylnagels eraf gehaald werden, waren mijn eigen nagels gewoon in goede conditie. Heb ze wel een tijdje kort gehouden.

Je zou kunnen vragen om een laagje gellak te leggen, maar als ze op een goede manier verwijderd worden, is dat volgens mij niet nodig. Ik had wel het gevoel dat mijn nagels dunner waren, maar dat kwam doordat de ‘extra laag’ er gewoon niet meer was.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:43

Dunne nagels komt vaak van overmatig vijlen. Dit moet uitgroeien en kan niet herstellen door behandeling. Tenminste zover ik weet. Bij mij is hetzelfde als hierboven, als ze eraf zijn dan zijn mijn nagels in goede conditie

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:48

Trui schreef:
maar daar word de ‘dunne’ nagel toch niet dikker van? niet om eigenwijs te zijn maar echt een serieuze vraag! want ben wel van plan dit over twee weekjes in n salon eraf te halen

als je met dunne nagels terug komt is er te ver door gevijld

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:50

De acryl en gellak wordt er afgeweekt, dus niet gevijld en dus wordt de natuurlijke nagel niet verder beschadigd.
Dan worden de nagelriemen verzorgd en vaak wordt er een laagje nagelverharder aangebracht.
Tevens goed olie smeren zodat de nagel en de nagelriem gevoed wordt.

Zelf goed olie blijven smeren zorgt voor stevige nagels

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 19:55

Yellowbird schreef:
De acryl en gellak wordt er afgeweekt, dus niet gevijld en dus wordt de natuurlijke nagel niet verder beschadigd.
Dan worden de nagelriemen verzorgd en vaak wordt er een laagje nagelverharder aangebracht.
Tevens goed olie smeren zodat de nagel en de nagelriem gevoed wordt.

Zelf goed olie blijven smeren zorgt voor stevige nagels

dankjewel. nuttig antwoord

ik ga denk ik over twee weken kijken waar ze eraf kunnen

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 11:37

ik heb maar weer een pleister om die nagel zonder acryl gedaan... ik bijt gewoon door de gellak heen :’)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:44

Yellowbird schreef:

Met vijlen hoeft de natuurlijke nagel ook niet te beschadigen. Ik week niks meer, veel te tijdrovend, en aceton droogt ook weer uit.
Ik doe alles met de frees

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 22:59

t gaat ook niet zo goed.. de gellak laat gewoon los op sommige plekken

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:03

Eventjes je styliste een berichtje sturen :)
Zorg wel dat je niet gaat pulleken aan de gellak daar verniel je heel je eigen nagel mee!