Vaak ziek, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:15

Ik was ook altijd zo vatbaar, hoefde maar te lezen dat er iets rondwaarde en ik had het! Moet zeggen dat ik nu, sinds ongeveer twee maanden, CBG druppels gebruik het reuze meevalt. Ik loop een beetje te snotteren maar mag geen naam hebben.
Mijn dochter en kleindochter hadden wel een soort buikgriep/virus, schijnt ook rond te gaan.
Tip Joolien, spoel met zout water, werkt veel beter dan neusspray!
Beterschap Joolien!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:18

Hier ook, veel te vaak ziek. Ben ongeveer het hele jaar door verkouden, dus daar ben ik nu wel gewend aan (en helemaal klaar mee). Loop nu ook alweer een weekje te kwakkelen met misselijkheid, buikpijn, enorme hoofdpijn, moeheid en alles. Ik slik b12 pilletjes na heel vaak een b12-tekort te hebben gehad. En nu komen de koude, niet-zonnige wintermaanden er aan, dat wordt er allemaal niet veel beter op... Ik probeer wel zo veel mogelijk door te gaan met het ritme wat ik heb maar echt fijn is het niet. Ik eet wel gewoon gezond en genoeg, ik krijg vitamines binnen (mag zeker meer zijn) en ik heb genoeg slaap. Mag zeker meer sporten, dat moet ik echt gaan doen. Ik kijk nu alweer uit naar mei, juni, juli :D.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:22

Ik zwaai even. Ik ben vanaf mijn vierde heel vak ziek. Elke virus of bacterie loop ik voorop om ziek te worden en pik vaak ook nog het staartje ervan mee. Helaas veel ab, koorts weken uitgeschakeld, heel veel school gemist daardoor met als topper half jaar 4 vwo missen en daardoor in 2 maanden ern half jaar mogen inhalen.
Deels werd veroorzaakt door allrgie dat mijn weerstand sloopte, deels door b12 te kort en schildklier ellende wat mijn weerstand continue onderuit haalde. Inmiddels is ook vastgesteld door het radboud dat mijn afweer systeem niet afdoende werkt en te traag waardoor beestjes hun kans krijgen eerst goed toe te slaan voor er iets gebeurd.griepprik is dus echt een must. Anders loop ik dat gegarandeert op met longontsteking als toetje.
Laatste jaren gaat het wel wat beter gelukkig. Strak eetpatroon, veel buiten, extra vitamines en misschien een dosis geluk.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:36

kwita schreef:
Laura82 schreef:
Check! Ieder virusje dat rondwaart, weet mij te vinden. Lekker handig met 2 kleine kinderen op school en de kinderopvang := en dan krijgen zij een gewoon verkoudheidje, en ik een flinke bronchitis, keelontsteking of bijholte ontsteking :roll: En een kotsvirusje dat bij de kinderen en manlief binnen 24 uur over is, duurt bij mij veel langer, en duurt ook lang voordat ik er echt weer een beetje ben.
Blijkbaar is mn weerstand van de rel, maar waarom? Ik eet gezond, slaap genoeg, beweeg veel. Mn huisarts staat ook beetje voor een raadsel en hoewel hij het vreemd vind, kan hij ook niet echt meer wat doen.

ik heb het als mijn vitamine D/B12 te laag is veel sneller en dan blijft het ook langer hangen ,kan zoiets bij jou ook in de vitamines en mineralen zitten?

Is getest, die waren (ruim) voldoende. Maar zit er wel over te denken dit nogmaals te laten testen, want er zijn wel meer symptomen die er bij passen (constant vermoeid, vaak pijn in mn lijf etc)

Linde99

Re: Vaak ziek, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:40

Jup, gemiddeld 5 - 6 keer per jaar een week geveld door zware keelontsteking/amandelontsteking. Niet echt handig met werken.. Pakte elk virus mee, iemand hoefde maar mijn richting in te hoesten en ik was 's avonds gewoon ziek, hoge koorts etc. Huisarts zei altijd: ja je bent nou eenmaal erg gevoelig.

Op een gegeven moment bedacht dat ik misschien wel een allergie kon hebben. En inderdaad, heb gelijk gehad en nu al sinds maart aan de tabletten en sindsdien niet meer ziek geweest.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:00

MyChoice schreef:
Ik denk dat wanneer werkgevers hun werknemers dit vergoeden, ze een hele kostenpost aan ziekmeldingen voor groep kwijt zijn :D

Ik ga het eens even testen, ieder jaar ben ik minimaal 2x zo ontzettend verkouden, ben er dan ook echt ziek van en loop wekenlang te blaffen als een oude zeehond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:28

Ik zit nu bij de huisarts. Soms voel ik me dan ook weer een aansteller en ben ik bang dat ze het op mn somatische problematiek gooien.
Maar we gaan het zien.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:52

Hier ook iemand die vaak ziek is. Naast mijn chronische verkoudheid, kwakkel ik nu al drie weken rond met niet fit. Steeds moe, hoofdpijn, gloeiend heet en dan opeens weer steenkoud..

Helaas voor mij krijg ik ook telkens een gewrichtsontsteking als ik een virus of infectie heb gehad :(

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 12:51

Gelukkig geen ervaring mee, maar ik vraag me af: Slapen jullie wel goed en voldoende?
Slaap heeft veel invloed op de weerstand

Stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:01

Hier ook een zeer slechte weerstand, maar dat hoort ook wel bij ME. En slecht slapen helaas ook. :') Het is bij mij vaak zo dat de griep niet echt door komt en dat ik wekenlang loop te kwakkelen. Op dit moment heb ik geloof ik ook holte ontsteking, morgen de HA maar eens even bellen. :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:10

Wat hierboven ook al gezegd wordt, vaak is het in gesloten ruimtes met veel anderen verkeren de oorzaak van ziek worden. Toen ik nog op een kantoor werkte, was ik elke winter wel 4 keer of meer flink verkouden, soms zelfs een echte griep. Sinds 10 jaar werk ik voor mezelf met kantoor aan huis (alleen) en ben ik nooit meer ziek of verkouden. Verder kom ik wel veel buiten met paardrijden en hardlopen. Maar verder leef ik niet super gezond, eet wat ik lekker vind en in het weekend houd ik van een drankje en een peukie. Maar het is dus echt vooral dat dicht op elkaar zitten dat de virussen verspreid.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:16

Hier nog zo 1.
Sinds dochter naar peuterspeelzaal gaat is het bal!
Rol in de herfst/winter van het ene in het andere. Enkel gingen mijn nieren ook mee doen door elke infectie bloed af te gaan geven in me urine.
Mag nu in november voor de griepprik hoor zo dat het helpt!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:30

Ik heb ook de pech altijd de L*L te zijn. Als kind zijnde al.
Heb ook meerdere keren in het ziekenhuis gelegen omdat ik longontsteking had. Dat is inmiddels chronisch geworden en zit mijn verder leven aan de AB ik word namelijk ziek van mijn eigen keel bacteriën omdat mijn luchtwegen door de vele infecties beschadigd zijn.
Altijd als er een griepje of verkoudheidskansen heerste was ik de sjaak. Krijg al zolang ik me kan herinneren ook jaarlijks de griep prik. Omdat je zo vaak ziek word weet je wel al snel hoe laat het is wanneer je je weer niet fit begint te voelen. Je leert er mee leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:44

Serendipity1 schreef:
Gelukkig geen ervaring mee, maar ik vraag me af: Slapen jullie wel goed en voldoende?
Slaap heeft veel invloed op de weerstand

Ik slaap prima. :j

Nou ik kan denk ik onder het mes, ik heb namelijk behoorlijk grote poliepen in mn neus en mn slijmvliezen zijn ontstoken := DAt heb ik 12 jaar geleden ook gehad en toen moest ik ook geopereerd worden. De poliepen kunnen er ook voor zorgen dat de boel sneller dicht slaat en ontsteekt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:19

Sterkte maar in ieder geval een aannemelijke reden en er is iets aan te doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:37

Ben benieuwd MyChoice, zojuist mijn eerste capsule genomen.
Bah Joolien, dat lijkt me niet fijn, maar wel 'goed' dat je klachten een duidelijke oorzaak hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:06

Ja ik ben ook wel blij dat ik nu weet waar het door komt. Het ziet er naar uit dat mn neusslijmvliezen voorlopig chronisch ontstoken blijven, dus ik ga morgen evengoed maar weer werken. Ook al hebben mijn slijmvliezen momenteel weer een uitspatting als in loopneus 2.0 en elke 10 min niezen :')

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:23

Hopen voor je dat dat gaat helpen Joolien!
Voor mij helpt denk ik vertrekken naar een tropisch onbewoond eiland het beste. Probeer deze dagen nog veel zon te pakken, dat is altijd fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:28

Ja ik ga er wel vanuit, want bij de vorige operatie had ik er ook veel baat bij.

Alleen heb ik weer, neem ik gisteren vlak voor het slapen een cbd capsule vanwege rugpijn, slechtste idee ooit :') := :oo
Ik voelde me zoooo gejaagd, ik was strak wakker en kon gewoon niet slapen. Heb 1,5 uur geslapen en toen werd ik heeeel naar wakker uit een droom. Dus ik mindfullness doen, maar zelfs dat hielp niet. Dus ik heb gewoon de hele nacht wakker gelegen en nu voel ik me hondsberoerd -O- Dus dag werken :evaw: -O-

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:38

Hier ook iemand die elk virus op pakt als het rond gaat. Nu al bijna een week flink ziek door een flinke keelontsteking.
Ook heel veel moe, extreme vermoeidheid, al jaren.
De huisarts kan ook niets vinden (al meerdere malen wezen bloedprikken)
Vandaag toevallig een telefonisch consult met mijn fysio gepland, om te kijken in hoe verre deze vermoeidheidsklachten aan mijn hypermobiliteit te linken zijn.
Anders wil ik toch verder onderzoek.. maar ook eerlijk gezegd nog geen idee wat voor onderzoek ik dan aan moet denken..
Dus tips zijn welkom :o

Joolien: beterschap!! Hopelijk slaap je aankomende nacht weer beter!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:47

Ik slaap echt heel slecht de laatste tijd, maar mentaal ben ik ook niet helemaal okey..
Maandag weer naar de dokter toe, omdat er niks uit mijn bloedtest is gekomen.

Beterschap Jolien!

Itsme: Wat vervelend zeg, hier ook niks uit de bloedtest gekomen. Hopelijk wordt er snel iets bij je gevonden

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:02

Mijn dochter had dat ook, elke drie weken ziek. Koorts, keelpijn etc.

Haar keel- en neusamandelen zijn verwijderd en sindsdien is ze nooit meer ziek. Ze wilde dat al jaren, maar de huisarts kwam steeds met nieuwe dingen om te proberen... die allemaal niet hielpen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:02

Hoe gaat het nu met jullie?

Ik moet vanavond aan het werk omdat er collega’s ziek zijn. En hoor net dat er ook veel bewoners ziek zijn. Dus ik bereid me alvast voor.. :n

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:36

Ik heb 2 weken terug een keelontsteking gekregen en ben nog steeds flink aan het hoesten en voel me lamlendig.
Hoofdpijn, spierpijn...dat gezeik maar niet zo dat ik in bed blijf of op de bank. Wellicht ik dat wel ff had moeten doen ipv altijd maar door blijven lopen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:19

Bah, dat is naar.
Op tijd rust nemen is echt wel belangrijk. Op vrijdag eens on half 9 naar bed doet bij mij wonderen. En ik slik nog steeds de weerstand vitamine tabletjes. Weet niet of dat echt het verschil maakt, maar lijkt tot nu toe wel te helpen.