Ben jij body positive?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 08:57

Lau schreef:
Lau schreef:
Bodypositivity is voor iedereen, het gaat om houden van jezelf en acceptatie van je eigen lichaam. Zodra je blij bent met jezelf kan je stappen naar verbetering gaan zetten.

Ja ik ben blij als ik in de spiegel kijk (...) ik weet aan welke doelen ik werk en wat mijn normen en waarden zijn. En dat telt voor mij meer als dat stomme gewicht. (...) Het is ook de conditie die je zelf op bouwt. (...)Moet ik dan maar ongelukkig gaan zijn en kniezen in een hoekje want oeioei ik ben te dik. Nee natuurlijk niet het leven gaat door, raap jezelf bij elkaar en maak er wat van. Als je ongelukkig gaat zitten zijn mis je alle mooie dingen die er wel zijn.

Precies! En helemaal die laatste zin. Plus de diversiteit aan mensen is juist mooi. Mensen zijn mooi.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:01

n_love_qwert schreef:
Ik ben niet body positive. Het liefst zou ik perfect slank willen zijn, zoals in mijn jongere dagen. Wel heb ik altijd rondingen gehad, maar mijn buik was eerst mooi plat!!! Dat is op dit moment helaas alleen een herinnering, maar ik ben op weg er naar toe :Y)

Vervelend dat je je zo voelt. En:
Je hebt een prachtige dochter gekregen! Wees lief voor jezelf en je lijf terwijl je afvalt. Veroordeel jezelf niet voor je leeftijd of voor (gevolgen van) een prachtig en natuurlijk iets als een kind krijgen!

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:02

daydream schreef:
n_love_qwert schreef:
Ik ben niet body positive. Het liefst zou ik perfect slank willen zijn, zoals in mijn jongere dagen. Wel heb ik altijd rondingen gehad, maar mijn buik was eerst mooi plat!!! Dat is op dit moment helaas alleen een herinnering, maar ik ben op weg er naar toe :Y)

Vervelend dat je je zo voelt. En:
Je hebt een prachtige dochter gekregen! Wees lief voor jezelf en je lijf terwijl je afvalt. Veroordeel jezelf niet voor je leeftijd of voor (gevolgen van) een prachtig en natuurlijk iets als een kind krijgen!

Daar heb je gelijk in, dank je voor je lieve woorden! :j <3

antje_vip

Re: Ben jij body positive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:18

Ik denk dat er een héél dunne lijn zit tussen mensen met een positief zelfbeeld en mensen die pronken met hun overgewicht, terwijl overgewicht nou niet bepaald goed voor je is :=

Zelf gelukkig geen last van negatief zelfbeeld, ik hou redelijk van mezelf :o

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 09:27

Ik ben zeker body positive :j en dat door Body Positivity op Instagram. Volg al heel lang verschillende "plussize" modellen en door hen ben ik gaan zien hoe mooi je eigenlijk kunt zijn met een maatje meer.

Jaren onzeker geweest over mijn maat 40/42 helaas ook dankzij de middelbare school waar je er toen alleen bij hoorde als je voldeed aan zekere "schoonheidsidealen". Ik heb heel lang van alles geprobeerd om af te vallen maar het lukt niet omdat dit mijn bouw is. Als ik afviel werden alleen mijn borsten kleiner en hé dat is juist waar ik onwijs trots op ben. Inmiddels loop ik heel zelfverzekerd over straat, strakke kleding aan (show what your mama gave you) en inmiddels durf ik zelfs make uploos :Y) want ik vind mijzelf ook mooi zonder :j echt heerlijk om niet meer na te denken over wat anderen zouden vinden mij

Wel vind ik het belangrijk dat je gezond bent. Ik sport regelmatig naast het paardrijden, en vind het ook heel belangrijk om niet te zwaar te zijn voor mijn paard.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 14:48

Wauw wat een reacties! Ik zal proberen op iedereen te reageren:

@Machie: zeker mee eens! Toen ik ongeveer 30 kilo lichter was, circa 2/3 jaar geleden was ik vele malen minder blij met mezelf als dat ik nu ben. Kwam allemaal door dat zelfbeeld dat kapot was gemaakt.

@Lau 100% mee eens, ik geloof in de phrase: "Mind Controls the Body" wat je op verschillende manieren kan interpreteren, ik geloof ook dat als het koppie er nog niet is, je lichaam je alleen maar gaat tegenwerken, helaas had het graag andersom gezien :Y) En mensen in hun waarde laten schijnt ook heel moeilijk te zijn. Van mij mag je me als vriend/vriendin oid best vertellen van "hey ga wat meer met je gezondheid ad slag" maar van buitenaf pik ik dat niet meer, negeer het. Die mensen kennen mij niet, noch mijn verhaal en hebben in mijn ogen geen recht van bekritiseren naar mij toe.

@Saleisha: dankje voor de tip!

@Azmay als je zo ongelukkig bent met de voorgevel, waarom zou je ze niet laten doen? Ikzelf wil mijn borsten laten verkleinen en laten liften als ik 25+ kilo ben afgevallen (als cadeautje) en ik vind dat dat moet kunnen. Ik heb vrouwen eraan onderdoor zien gaan omdat ze hun borsten echt schrikbarend lelijk vinden, bijvoorbeeld. Daarbij: anderen gaan je niet overtuigen om van jezelf te houden zolang je er niet voor open staat en dat kan pas als je echt van jezelf wil gaan houden. (In mijn ervaring dan)

@deksel: Wauw wat goed! Heel indrukwekkend en inspirerend dat je er zo goed 'bovenop' bent gekomen!

@xEmpire en dat is het, de jeugd (ik ben zelf 20, dus hoor daar ook bij) heeft een bepaalde perceptie van wat perfect zou moeten zijn, streven naar het onmogelijke en alles voor de buitenkant. Nu met de Body Positive beweging hoop ik dat ze inzien dat ze goed zijn zoals ze zijn en het alleen voor zichzelf zouden moeten doen.

@daydream: nee jij bedankt voor je mooie reactie! 100% met je eens :)

@n_love_qwert: mijn moeder heeft/had precies hetzelfde. Vroeger hing ze 5 dagen id week in de sportschool en trainde ook tijdens allebei haar zwangerschappen maar het verdomde muffinrandje gaat maar niet weg. Ze blijft trainen nu en hoopt op het beste, je buik kan je namelijk niet gericht platter laten worden met sporten, dat gaat vanzelf, hopelijk :Y)

@antje_vip: super om te horen dat je van jezelf houd! En overgewicht promoten is nooit een goed idee, het accepteren wel. Idem dito voor ondergewicht overigens, dit is namelijk ook heel moeilijk om mee om te gaan. lijkt me heel moeilijk als je probeert om aan te komen en het gewoon niet lukt. Dan is afvallen, denk ik, wel een stukje makkelijker.

@Linde99: toch gek, maar 40 is de meest voorkomende maat in Nederland. En idd! Show what your mama gave you! En je hebt gelijk: gezond leven is 1. Lichaam is 2. Ook inderdaad met paardrijden, ik heb het afgelopen jaar niet gereden omdat ik dat gewoon onverantwoord en oneerlijk vind tegenover het dier (en vind grondwerk leuker, gelukkig)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:06

Ik ga mijn borsten niet laten vergroten omdat ik bang ben dat ik dan echt van mezelf ga walgen. Heb een enorme afkeer tegen "nep" dus dat is voor mij gewoon geen optie. Heb nu net geen 75A, en zal daar maar gewoon mee moeten leren leven :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:13

Ik ben sinds 2,5 jaar denk ik wel body positive geworden.
Dat hangt bij mij echt samen met mijn hele mentale gesteldheid, ik ben in alle opzichten veel beter voor mijzelf gaan zorgen. Dit houdt in dat ik ook ben gaan sporten maar ook mijn littekens van verschillende ingrepen ben gaan accepteren, evenals sommige fysieke kenmerken die nou eenmaal bij mij horen. 30 kg afgevallen, nog steeds niet ultradun maar dik ( ;) ) tevreden.
Ik vertik het mezelf uit te gaan hongeren, ik leef hartstikke bewust inmiddels en daar ben ik ook best trots op. Laat dat laatste laagje vet maar lekker blijven.