Hoeveel drink jij per dag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:49

2 tot 3 liter. Ik heb nu wel meer dorst. Vroeger dronk ik 1 glas per dag. En dan had ik ook geen dorst

Ik drink voornamelijk thee. Ik heb standaard een kan thee van een liter op mn bureau staan. Als die op is dan zet ik weer nieuwe.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:49

Bij mij is het afhankelijk of ik paardgereden heb. Dat wekt mijn dorst op en dan drink ik binnen anderhalf uur wel een half litertje weg. Bij een rustdag iets van 1l maar, ik heb nooit dorst en heb het mezelf aangewend regelmatig een slok te nemen maar dat werkt enkel tot op bepaalde hoogte.
Ik sta nu op dieet dus eet wel dagelijks veel soep, dat scheelt natuurlijk ook al iets in vochtinname.

Gemiddelde dag zo'n 1.5l dus. Te weinig.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:51

Ik drink vrij veel. Sowieso 7 koppen thee per dag. Op mijn werk 3 a 4 doppers water, afhankelijk van de temperatuur en op stal 500ml tot een liter water. Als ik te weinig drink krijg ik meteen hoofdpijn.

Princesj

Re: Hoeveel drink jij per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:16

Ik drink tussen de 3 en 4 liter per dag, geen frisdranken.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:32

Ligt er aan op welke dag. In het weekend drink ik wel wat meer. :+

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:33

3+ liter per dag. Ik heb het ook echt nodig, want anders krijg ik direct hoofdpijn / word ik erg moe.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:36

Als we het niet over alchohol hebben:

Zeker 2 liter per dag.

Smorgens 4 koppen thee en smiddags vul ik een literfles met water die ik leegdrink.

Savonds dan ook nog 2 kopjes thee en soms een cola zero of ice tea.

Als we het wel over alchohol hebben;

In het weekeind alleen sowieso. En dan whisky of rosé bier. 2 glaasje ofzo.
Laatst bijgewerkt door xApple op 17-09-18 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:36

Ik drink echt veel te weinig, ik ben niet zo van het bijhouden van wat ik drink. Soms heb ik nog geen 2/3 glazen op een dag, maar dan ben ik druk bezig en vergeet ik gewoon te drinken. Super slecht, ik weet het. Dit geldt trouwens ook voor eten, ik vergeet ook te eten. :Y)
Ik merk wel wanneer ik te weinig heb gedronken, ik krijg dan hoofdpijn en kan me niet meer concentreren.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:39

Ik dronk ook nooit genoeg.
Maar sinds een paar weken mezelf voorgenomen minimaal 2 liter water per dag te drinken. Eerst kreeg ik het lastig weg maar nu is mij fles soms eind van de ochtend al bijna leeg!

Wat ik dus doe is sochtends een 2 liter fles (Coca-Cola) vullen met water.
En die moet gewoon leeg zijn eind van de dag :)) helpt echt super goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:40

Ik zit er eens over na te denken en ik denk dat ik tegenwoordig ook wel rond de 3 liter uitkom op een werkdag.
Heb me daar aangewend constant te drinken wegens nierziekte.

Op vrije dagen vind ik dit lastiger en drink ik inderdaad soms maar 1 glas per dag....

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:43

Op het moment moet ik algehele rust houden en kom ik uit op zo´n 2 liter per dag.
Bij intensief sporten / hele dag in beweging in heet weer kwam ik vaak zo uit op 5 liter. Boven de 2 liter let ik er wel op dat ik niet alleen water drink, maar ook afentoe sportdrank of limonade of zoiets. En ik verdeel het altijd goed over de hele dag.

Ik ben de enige vrouw uit mijn familie zonder chronische blaasontsteking, wil ik graag zo houden _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:59

Als de richtlijn rond de 2 liter is, hoezo drinken sommigen van jullie dan (soms meer dan) het dubbele? Geen verwijt, gewoon nieuwsgierig :)

Ik drink denk ik ook te weinig maar ik hou mij er ook niet zo mee bezig. Ontbijtgranen met melk als ontbijt (telt dat?) 3x koffie op een dag, 1 vol glas water om medicatie mee in te nemen, 1 of 2x daags thee, en in de avond nog een glas water. Geen idee hoeveel liter dat is, ik heb grote mokken en longdrinkglazen.

In een poging wat meer te gaan drinken heb ik eens een 2liter fles met water op het werk op mijn bureau gezet, voor mij werkt dat niet. Ik ben óf zo afwezig dat ik heel dat ding vergeet, of ik ben steeds afwezig aan het drinken waardoor dat ding veel te snel op is, mijn 'record' is om voor 10 uur in de ochtend al 2+ liter weg te hebben. Dat lijkt mij ook ongezond dus ik doe dat niet meer.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:03

Meestal in de 3 liter per dag. Door medicatie en ziekte drink ik nogal veel. Een tijd terug sloeg het door bijwerkingen helemaal door naar 9 liter per dag, dus ik ben blij dat ik nu weer op een gezonde hoeveelheid zit :=

Ik drink alleen water en thee.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:04

Weet je.. al die bombarie over "Ik drink te weinig" en "Ik moet tenminste 2 liter water drinken" is echt niet nodig. Je krijgt water ook uit je eten dus en hoeveel je nodig hebt verschilt gewoon en hangt af vaak veel factoren. Drink wanneer je dorst hebt, geen reden om tegen je zin liters water weg te zuipen...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:12

Omdat ik dat soms nodig heb :) . Ik drink naar dorstgevoel dus het verschilt per dag wat ik drink.. Over het algemeen moet ik nog steeds even vaak naar de wc (een keer of 6- 8 per dag) dus de rest zal ik uitzweten / uitademen

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:16

Vroeger dronk ik ook heel weinig water. Op een gegeven moment meer gaan drinken en krijg nu ook vanzelf sneller dorst. Drink nu wel 2 liter per dag meestal. Ik merk ook echt dat mijn huid er beter uit ziet wanneer ik genoeg water drink.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:51

Ik drink veel water. Ik klok eigenlijk vrij makkelijk een halve liter drinken weg. Heb altijd en overal water bij. Denk dat ik gemiddeld 3 liter drink oo een dag? Heb ook snel dorst en kan altijd drinken.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:11

Ik studeer zang dus als ik een beetje lekker kan studeren gaat er zo een liter per studie uur doorheen de eerste uren.. Zit dus regelmatig boven de 4l op een dag :o Heb geprobeerd te minderen maar dan heb ik nog veel dorst en voelt mijn keel droog. Luchtvochtigheid is eerder te hoog dan te laag dus daar kan het ook niet aan liggen. Als ik wat minder zing op een dag dan probeer ik 's ochtends en 's middags in ieder geval 1 of 2 koppen thee te drinken om genoeg vocht binnen te krijgen.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:16

Heel weinig, heb eigenlijk ook bijna nooit dorst.
Drink alleen van 8 tot 17:00 1 flesje water van 500ml.
En 's avonds na het rijden nog een glas water.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:20

Vroeger dronk ik echt heel weinig, maximaal 1 glas melk en ik heb dagen gehad waarbij ik gewoon volledig vergat te drinken.
Dat is nu wel anders :+

Sinds een paar jaar heb ik een grote mok uit Disneyland, daar past een halve liter water in. Op kantoor drink ik daar 3 a 4x thee uit. Thuis voordat ik naar kantoor ga nog zo'n halve liter thee en meestal als ik thuis ben ook nog.
Dan zit ik zo rond de 3 liter thee per dag. Ik drink ook weinig anders :')

Veel lopen per dag is het wel (naar de wc) :+

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:22

Ik drink echt veel maar ik sport ook bijna iedere dag :)
Ongeveer 2,5 liter op een niet-sportende dag en 3-3,5 liter als ik wel sport :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:24

Ontbijt is thee, mok van 460 ml, water in glas van 360 ml en jus met medicatie. Rond de liter afgerond.
In de loop van de ochtend nog 1 a 2 mokken thee.
Bij de lunch glas water en een mok thee.
Tussendoor koffie en een mok thee.
Avondeten een glas water. En ‘s avonds een kop koffie en een mok thee.

Even optellen, denk zo’n 4 liter.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:00

luuntje schreef:
Ontbijt is thee, mok van 460 ml, water in glas van 360 ml en jus met medicatie. Rond de liter afgerond.
In de loop van de ochtend nog 1 a 2 mokken thee.
Bij de lunch glas water en een mok thee.
Tussendoor koffie en een mok thee.
Avondeten een glas water. En ‘s avonds een kop koffie en een mok thee.

Even optellen, denk zo’n 4 liter.

Je weet dat je bij veel medicatie beter geen fruitsappen kunt drinken?

Ik probeer minstens 2x 500cc water te drinken. Pak ‘s ochtends een flesje water en vul dat dat wanneer het leeg is. Verder nog 1a2 glazen melk zo rond de 250cc en dan tussendoor vaak nog wat fris.
Wanneer ik werk vergeet ik vaak te drinken. Nu ik verlof heb probeer ik wat bewuster te drinken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:31

Doordeweeks zit ik makkelijk aan 2 liter maar 's weekends. Dan ben ik zo druk met andere dingen dat ik denk rond 1 liter blijf hangen. Probeer nu mijzelf te verplichten om 2 flesjes water te drinken naast thee/koffie. Afgelopen weekend mislukt :+ Maar ik drink alleen koffie, thee of water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:36

Veel.. Op het werk vul ik minimaal 2-4x een Dopper, daarnaast nog een aantal mokken thee. 's Avonds bijna altijd nog wel een 1,5 literfles water..
Ik dronk heel veel cola light, dan dronk ik ook zo een fles per dag leeg.. Nu dus niet meer :+