Voor of na (vlieg)vakantie verstandskies eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:52

Voor of na.. lastig. Ik zou het goed met de tandarts of kaakchirurg bespreken, met name als er al een ontsteking zit.

Ik heb net mijn 4 verstandskiezen laten trekken, waarbij ze beneden ook horizontaal lagen (en dus geboord moesten worden). Vooral rechts ruim een week flinke! pijn gehad, na 2 weken pas weer helemaal over. Rechts maar een paar dagen last, maar toen ben ik weer gaan sporten en klussen na een paar dagen en toen kwam de pijn 2x zo hard terug. Verder is het bij mij ook totaal niet blauw geweest, dus denk dat ik mag zeggen dat het bij mij enorm is meegevallen.

Van beide kiezen die boven getrokken werden had ik veeeel minder last omdat die niet geboord hoefden te worden.

Ik zou er dus rekening mee houden dat als het voor je vakantie gebeurt tijdens je vakantie wel rust moet houden en (veel) pijn hebt. Mocht je dan minder last hebben dan valt het alleen maar mee!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 11:50

Aangezien de pijn wel is afgenomen hebben we er nu voor gekozen om met waterstofperioxide aan de gang te gaan en na mijn vakantie zsm een afspraak te plannen om ze eruit te halen. Mocht ik toch nog last krijgen voor mijn vakantie en ze kunnen het in de praktijk er toch uithalen (ipv kaakchirurg), dan raadde ze het toch aan het er alsnog daarvoor te doen.
Maar alleen als ik dus weer echt flink last zou krijgen.

Mocht het toch bij de kaakchirurg moeten (kans is wel het grootst, al is het net een twijfelgeval) dan kan dat wel echt pas na mijn vakantie.

Nu dus duimen dat het nog even goed blijft gaan :+

Kaatastrof

Re: Voor of na (vlieg)vakantie verstandskies eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:03

Nou, ik duim voor je! Geniet van je vakantie en hopelijk valt de ingreep bij jou wel gewoon mee!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:55

oei balen ts, neem genoeg ibupofen mee zodat je op vakantie een spiegel op kunt bouwen (innemen elke keer na 4u) zodat je de pijn onderdrukt mocht je die wel krijgen.
ik ga duimen voor je en alvast genieten van je vakantie he!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:58

dito schreef:
oei balen ts, neem genoeg ibupofen mee zodat je op vakantie een spiegel op kunt bouwen (innemen elke keer na 4u) zodat je de pijn onderdrukt mocht je die wel krijgen.
ik ga duimen voor je en alvast genieten van je vakantie he!

Ja, dit. Ik heb ooit een ontsteking gehad en die werd ook minder... Maar na 1-2 weken komt het 4x zo erg terug |( Vreselijk was dat

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 13:17

Ik hoop dat je toch een prettige vakantie hebt. In het buitenland zijn er ook tandartsen hoor,mocht het nodig zijn.Ik ben ook heel bang voor de tandarts,maar ik laat toch wel alles doen voor een vakantie. Maar dat was toendertijd ook wel omdat ik naar tropische binnenlande ging,waar de tandheelkundige zorg erg primitief was.Maar Spanje is wat dat betreft toch een normaal Europees land. Zelfs je verzekering doet het daar denk ik!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 16:21

Net toch een mail gekregen met advies en doorverwijzing naar de kaakchirurg := Dus moet het sowieso uitzingen tot na de vakantie mocht het vervelend gaan doen. Gaat overigens niet alleen om de vervelende, maar ook nog twee anderen. Joepie :))

Edit: Net gebeld.. kan 5 november terecht :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:37

Woei das nog n flinke tijd uitzitten.
Gewoon goed voor je tanden zorgen, goed spoelen, voorzichtig eten dat het tandvlees niet gewond raakt enzo. En genieten van je vakantie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:38

Jeetje, dat duurt nog even! Sterkte!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 00:44

misschien ook beter want dan heb je de tijd om van die ontsteking af te komen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 14:36

Is m'n verstandskies enigszins rustig, heb ik aan de andere kant een kies met een vervelend soort zenuwsteek als ik op iets kauw :+ Als mijn verstandskies nou ook nog vervelend zou gaan doen, kan ik alleen nog maar vloeibaar eten op vakantie.. word dus alsnog een bezoekje aan de tandarts daarvoor hopelijk :+ Geen idee wat het kan zijn, gaatje zal 't niet zijn want die zijn al gevuld pas geleden..
Fijn dit :))

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:41

Sowieso erna! Ik heb er nog 3 weken heel veel last van gehad en de 2e keer een maand. Heb ook heel lang een opgezwollen kop gehad en ik zou daar écht niet mee op vakantie gewild hebben!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:01

Ik heb voor de zomer en 2 weken terug mijn horizontale, nog niet uitgekomen, verstandskiezen uit mijn onderkaak laten verwijderen en de eerste 4/5 dagen zijn écht geen pretje met een enorm gezwollen kop en hoofdpijn. Het wondje in de mond valt erg mee, mits je die goed schoon houdt en etensresten regelmatig verwijderd. Maar het is een behoorlijk trauma op je kaak, nu nog steeds heb ik een pijnlijke plek bij mijn kaak met grote happen nemen/harde dingen kauwen.
De eerste week voel je je echt duf en sloom, omdat het herstel veel energie kost. Eten is dan al de grootste opgave van de dag. :')

Oh lees nu dat je pas veel later terecht kunt sowieso, dat vind ik wel slecht, vooral omdat het dus al aan het irriteren is... Ontstekingen kunnen behoorlijk heftig worden. Bij mij waren zijn ze er preventief uitgehaald omdat het op den duur zou gaan irriteren of andere tanden beschadigen. Het is geen pretje, maar ben blij dat ik er nu vanaf ben. :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:14

Een oud collega van mij heeft een verstandskies laten trekken en bleek toen een open verbinding te hebben met haar bijholte. Daar moest een stukje weefsel uit haar wang gehaald worden en over het gat gehecht worden om het te sluiten. Anders had ze niet mogen vliegen. Die is echt een paar weken ziek geweest. Gelukkig was het net voor haar vakantie naar Indonesië dicht.

Maar door die ervaring zou ik zeggen Na je vakantie! Maar lees dat de afspraak bij de kaakchirurg staat voor 5 november. Succes!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 10:08

Vandaag is ‘t zo ver.. ik poep echt in m’n broek :=

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:54

Succes !!! +:)+ +:)+ +:)+

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:12

Succes Dreamy!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:37

Succes gaat vast helemaal goed komen!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:56

Dreamy schreef:

Snap ik volkomen -O- :(:)

Is het al achter de rug?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 14:27

Toverbal schreef:
Dreamy schreef:

Snap ik volkomen -O- :(:)

Is het al achter de rug?

Ja :):)

Tandarts had doorgegeven rechtsboven en rechtsonder, dus ik ben voor beide verdoofd en toen bleek dat rechtsboven helemaal niks zat.. die rechtsonder is er nu dus uit, eerst in stukken geboord en toen getrokken. Lekker geluid :') maar viel me alles mee! Mag in december voor linksonder, maar ik ga er nu echt met een chiller gevoel naartoe.
Nu nog benieuwd naar de napijn, misschien piep ik dan wel anders :)) en ik moet goed koelen, want door het in stukken boren/eruit halen zou ‘t wel een goede hamsterwang worden.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:33

Sterkte met de napijn. Hopen dat het meevalt.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:56

Beterschap komende daagjes, fijn dat het is meegevallen! Balen dat ze hebben verdoofd hoewel er niks zat :+

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:19

wat fijn dat het mee is gevallen. Ook bijzonder dat er niets zat! Hoop dat de napijn mee valt! je bent er iig vanaf

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:29

Gelukkig dat het mee viel!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 17:03

Toverbal schreef:
Gelukkig dat het mee viel!

De pijn is na 2 dagen wel echt toegenomen :+ lijkt ook alsof de wond aan mijn wang gehecht is, maar lees op internet dat dat vaker (expres) wordt gedaan :+
Dus ‘t is nog even uitzingen!