Niet serieus genomen worden door huisarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 12:32

Nynke1 schreef:
Je kuur niet af maken voor een blaasontsteking is ook niet heel erg slim. Een blaasontsteking gaat natuurlijk niet vanzelf over. Beetje raar dat een assistente daar ook mee akkoord gaat. Ze zeggen er juist altijd bij dat ook al voel je je na een paar dagen beter, je de kuur toch af moet maken.

Klopt dat zei dat apotheek ook dat je het moet afmaken, alleen met zulke bijwerkingen ga ik dat zeker niet doen. En dat wou ik even door geven aan haar, ze zei dat een blaasonsteking ook vanzelf over kan gaan en het was ook geen hele zware. En dan zou ik volgende week weer een test doen of het weg is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:33

Nynke1 schreef:
Ik heb ook gauw blaasontstekingen + een nier operatie gehad met dubbele katheter dus ik zuig het niet zomaar uit m'n duim. Een blaasontsteking maar laten voor wat het is, is naast zeer onprettig gewoon echt een beetje "brainless" ;-)

Zij loopt al bij de uroloog; dus ik zeg niet zomaar iets.
Zodra het erger wordt of als zij koorts krijgt wordt er wel ingegrepen.
Citaat:
echt een beetje "brainless"

Die opmerking (of zoals het ook wel gezegd wordt: je doet je naam eer aan...) heb ik nog niet eerder gehoord... :+
Laatst bijgewerkt door Brainless op 11-09-18 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 12:34

Nynke1 schreef:
Brainless schreef:

Je kuur niet af maken voor een blaasontsteking is ook niet heel erg slim. Een blaasontsteking gaat natuurlijk niet vanzelf over. Beetje raar dat een assistente daar ook mee akkoord gaat.

De meeste blaasontstekingen gaan juist wel vanzelf over.
Mijn dochter heeft er helaas snel last van; maar hoeft meestal geen kuur te hebben.

Ik heb ook gauw blaasontstekingen + een nier operatie gehad met dubbele katheter dus ik zuig het niet zomaar uit m'n duim. Een blaasontsteking maar laten voor wat het is, is naast zeer onprettig gewoon echt een beetje "brainless" ;-)[/quote]

Klopt het kan zeker erger worden maar als je op internet kijkt zie je ook dat het bij vrouwen meestal vanzelf over gaat.

Janneke2

Re: Niet serieus genomen worden door huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:59

...zij het dat je jezelf problemen op de hals haalt:
de bacteriën die jou de blaasontsteking geven kunnen nu resistent zijn tegen de antibiotica....

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 14:03

Janneke2 schreef:
de bacteriën die jou de blaasontsteking geven kunnen nu resistent zijn tegen de antibiotica....

Ja alleen die medicatie ga ik echt niet meer innemen, dus hoop dat het zonder ook goed komt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:17

Ook zonder AB kan de bacterie je blaas uit.
('Doorspoelen', cranberry en D - mannose)

Maar deze AB dus liever niet meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:20

ilayda schreef:
Janneke2 schreef:

Ja alleen die medicatie ga ik echt niet meer innemen, dus hoop dat het zonder ook goed komt

Maar er zijn veel meer medicijnen op de markt dus je eerste actie had moeten zijn naar de apotheek, aangeven dat je op dat medicijn slecht reageert. Dan had je een andere gekregen i.p.v. gewoon laten staan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:28

Welke AB had je nu gehad? Er zijn idd tal van middelen en zorg ervoor dat deze medicatie geregistreerd word dat je er niet tegen kan.

Ik begrijp alleen niet zo goed of je nou hartkloppingen kreeg van de medicatie of van de paniekaanval?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 14:37

Polly schreef:
Welke AB had je nu gehad? Er zijn idd tal van middelen en zorg ervoor dat deze medicatie geregistreerd word dat je er niet tegen kan.

Ik begrijp alleen niet zo goed of je nou hartkloppingen kreeg van de medicatie of van de paniekaanval?

Ik denk door de paniekaanval maar die kreeg ik na het slikken van de medicatie , ben nou niet thuis maar ga dat inderdaad even door geven.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:42

Ook al bij dr manueel therapeut geweest. Heb dezelfde klachten (gehad). Bij mij was de ontlasting een probleem. Daar heb ik toen een tijdje zakjes voor gehad. En mijn wervels bleken scheef te staan. Had ook alleen klachten met lang liggen maar na een aantal behandelingen gaat het al een stuk beter

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:44

een allergische reactie op een ab-kuur gebeurt wel vaker.
De assistente had dit helemaal niet zo mogen zeggen, dat is niet aan haar.

De pijn in je rug en buik kan goed komen van je blaasontsteking. Opnieuw urine inleveren, desnoods op kweek laten zetten.Als het niet over is dan een andere kuur vragen. je hebt tegenwoordig ook een eenmalige kuur.
De pijn in je buik na de nacht is blaaskramp van ineens heel veel plassen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:50

Waarom raak je in paniek door het slikken van een pil?? Ergens(alhoewel het zeer onprofessioneel is) kan ik me de reactie van de arts(of zijn vrouw) wel voorstellen. Doet niets af aan je klachten want die zijn voor jou reeel. Maar misschien is het wel een optie om het eens wat hogerop te zoeken. Want stel dat je in de toekomst (ooit) wel iets ernstigs mankeert dan kun je beter niet als hypochonder te boek staan. Sterkte en succes.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 14:51

Wescha schreef:
Ook al bij dr manueel therapeut geweest. Heb dezelfde klachten (gehad). Bij mij was de ontlasting een probleem. Daar heb ik toen een tijdje zakjes voor gehad. En mijn wervels bleken scheef te staan. Had ook alleen klachten met lang liggen maar na een aantal behandelingen gaat het al een stuk beter

Nee nog niet geweest, heb wel van de dokter zakjes gehad met vezels erin maar dat heeft niet geholpen. Er zijn zoveel dingen waar je naar toe kunt gaan en zie door de bomem het bos niet meer.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 14:52

Gillbo schreef:
een allergische reactie op een ab-kuur gebeurt wel vaker.
De assistente had dit helemaal niet zo mogen zeggen, dat is niet aan haar.

De pijn in je rug en buik kan goed komen van je blaasontsteking. Opnieuw urine inleveren, desnoods op kweek laten zetten.Als het niet over is dan een andere kuur vragen. je hebt tegenwoordig ook een eenmalige kuur.
De pijn in je buik na de nacht is blaaskramp van ineens heel veel plassen.

Ik ga het inderdaad op kweek laten zetten, en dan even kijken wat eruit komt wacht nu eerst tot mijn menstruatie klaar is.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 14:54

bigone schreef:
Waarom raak je in paniek door het slikken van een pil?? Ergens(alhoewel het zeer onprofessioneel is) kan ik me de reactie van de arts(of zijn vrouw) wel voorstellen. Doet niets af aan je klachten want die zijn voor jou reeel. Maar misschien is het wel een optie om het eens wat hogerop te zoeken. Want stel dat je in de toekomst (ooit) wel iets ernstigs mankeert dan kun je beter niet als hypochonder te boek staan. Sterkte en succes.

Nee door die pil kreeg ik die aanval, een heel opgejaagd gevoel en daarna dus hardkloppingen. Ik heb vaker antibiotica gehad en nooit ergens last van gehad. Dus ik vind de reactie van de assistente totaal niet kunnen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:56

Eerlijk: je bent door de molen gehaald en er is buiten een blaasontsteking en mss pds niks gevonden.
Je bent naar de fysio geweest en bent beginnen sporten: ik mis hier het gericht spieren kweken in buik en rug en het losmaken van spieren en banden...
Een nieuwe matras maar is dat wel de juiste? Is je voedingspatroon al onder de loep genomen en heb je psychologische begeleiding?
Je arts heeft je klachten laten onderzoeken dus je bent wel au sérieux genomen dus niet overdrijven aub.
Een allergische reactie uit zich echt niet als een paniekaanval...

Misschien valt er met een psycholoog, diëtist, goede fysio (spieren kweken en onderhouden) en een ergotherapeut nog wel vooruitgang te boeken... Maar ik denk idd dat er vooral op psychologisch vlak gekeken moet worden...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:57

Welke antibiotica had je gekregen?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 15:52

maximuss schreef:
Eerlijk: je bent door de molen gehaald en er is buiten een blaasontsteking en mss pds niks gevonden.
Je bent naar de fysio geweest en bent beginnen sporten: ik mis hier het gericht spieren kweken in buik en rug en het losmaken van spieren en banden...
Een nieuwe matras maar is dat wel de juiste? Is je voedingspatroon al onder de loep genomen en heb je psychologische begeleiding?
Je arts heeft je klachten laten onderzoeken dus je bent wel au sérieux genomen dus niet overdrijven aub.
Een allergische reactie uit zich echt niet als een paniekaanval...

Misschien valt er met een psycholoog, diëtist, goede fysio (spieren kweken en onderhouden) en een ergotherapeut nog wel vooruitgang te boeken... Maar ik denk idd dat er vooral op psychologisch vlak gekeken moet worden...

Ik ben indd jaren geleden door de loep gehaald als je het zo wilt noemen, ze hebben bloed onderzoek gedaan en daar kwam niks uit dus was het pds. En ik heb het ook niet daar over dat ik niet serieus ben genomen ik heb het vooral over de reactie die ik vandaag kreeg.
Ik heb de dag erna op internet gekeken en zag dat er een aantal mensen na het innemen van die medicatie ook angstig werden dus het zal echt niet alleen aan mij liggen.
Voedingspatroon is niet naar gekeken, probeer wel op te letten met eten en dingen via internet te proberen.
En ja ik vind heel eerlijk dat hij maar snel heeft gezegd pds.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 15:53

Polly schreef:
Welke antibiotica had je gekregen?

Trimethoprim

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:59

ilayda schreef:
bigone schreef:

Nee door die pil kreeg ik die aanval, een heel opgejaagd gevoel en daarna dus hardkloppingen. Ik heb vaker antibiotica gehad en nooit ergens last van gehad. Dus ik vind de reactie van de assistente totaal niet kunnen.

Dat komt inderdaad door je allergische reactie er op, je lijf maakt dan ineens veel cortisol en histamine aan wat die symptomen veroorzaakt.
Dus dat verzin je inderdaad niet..

PDS is een verzamelnaam, helpt je geen zak verder..eigenlijk betekent het, we weten het niet.
Als jij klachten blijft houden en je wilt verder onderzocht worden en hebt geen goed gevoel bij deze arts dan zou ik overstappen naar een andere HA. Ook eentje die met een frisse blik met je mee kan denken dat doet soms al wonderen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:12

Wat wil je dan nog meer? Behalve ongemak/ pijn, heb je heel weinig (of geen) klinische symptomen.

Pijn is subjectief en als die pijn dan ook gewoon weggaat gaan ze je echt niet binnenstebuiten draaien.

Ik kan de reactie van de assistente wel begrijpen. Die steken ook liever hun tijd in patiënten waarmee er iets meetbaar/ klinisch mis is. Ze hebben bij jou bepaalde testen gedaan en niks ernstigs gevonden, wees blij...

En blijf weg van het internet! Zeker als je neigt naar hypochondria!

@ elisa2: hartkloppingen en opgejaagd zijn is geen allergische reactie en dat zijn al helemaal geen bijwerkingen van deze medicatie. Secundair kan tachycardie en gejaagdheid optreden als gevolg van dyspnoe door een anafylactische reactie maar die primaire reactie was hier afwezig. TS heeft geen symptomen van anafylaxis maar wel overduidelijk van hysterie.
Histamine geeft heel andere symptomen.
Laatst bijgewerkt door maximuss op 11-09-18 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 16:12

Elisa2 schreef:
ilayda schreef:

Waarom raak je inn paniek door het slikken van een pil?? Ergens(alhoewel het zeer onprofessioneel is) kan ik me de reactie van de arts(of zijn vrouw) wel voorstellen. Doet niets af aan je klachten want die zijn voor jou reeel. Maar misschien is het wel een optie om het eens wat hogerop te zoeken. Want stel dat je in de toekomst (ooit) wel iets ernstigs mankeert dan kun je beter niet als hypochonder te boek staan. Sterkte en succes.

Dat komt inderdaad door je allergische reactie er op, je lijf maakt dan ineens veel cortisol en histamine aan wat die symptomen veroorzaakt.
Dus dat verzin je inderdaad niet..

PDS is een verzamelnaam, helpt je geen zak verder..eigenlijk betekent het, we weten het niet.
Als jij klachten blijft houden en je wilt verder onderzocht worden en hebt geen goed gevoel bij deze arts dan zou ik overstappen naar een andere HA. Ook eentje die met een frisse blik met je mee kan denken dat doet soms al wonderen.[/quote]

Ja indd ik ben er niet echt gerust op aangezien die buikpijn ook soms van mijn blaas komt. Dus ga morgen even naar de arts van mijn vriend bellen en kijken of hij nog patienten aan neemt.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 16:15

maximuss schreef:
Wat wil je dan nog meer? Behalve ongemak/ pijn, heb je heel weinig (of geen) klinische symptomen.

Pijn is subjectief en als die pijn dan ook gewoon weggaat gaan ze je echt niet binnenstebuiten draaien.

Ik kan de reactie van de assistente wel begrijpen. Die steken ook liever hun tijd in patiënten waarmee er iets meetbaar/ klinisch mis is. Ze hebben bij jou bepaalde testen gedaan en niks ernstigs gevonden, wees blij...

En blijf weg van het internet! Zeker als je neigt naar hypochondria!

@ elisa2: hartkloppingen en opgejaagd zijn is geen allergische reactie en dat zijn al helemaal geen bijwerkingen van deze medicatie. TS heeft geen symptomen van anafylaxis maar wel overduidelijk van hysterie.
Histamine geeft heel andere symptomen.

Nou ik vind het heel eerlijk gezegd niet heel normale om zulke erge pijn te hebben dat je je niet meer kan bewegen en gewoon misselijk word van de pijn.
En ik denk wel dat het van de medicatie komt want heb nog nooit zo iets gehad.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:20

Leer je lijf deftig te gebruiken en ik durf te wedden dat die pijn zal verdwijnen. Combineer het dan ook met de juiste voeding en dan is het helemaal top.

Of blijf je focussen op wat een ander voor jou zou moeten doen en dan gaat er niks veranderen en dan kun je blijven klagen...

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:26

Ik was laatst bij de uroloog en die zei ook dat de huidige inzichten zijn dat een vrouw in veel gevallen een blaasontsteking weg kan spoelen. Het is dus niet altijd nodig en wenselijk om AB te geven. ik heb ooit zelf ook een rare reactie op een AB gehad die vaak bij blaasontsteking voorgeschreven wordt. Bij mij was dat kortademigheid en benauwdheid.