Herpes in je oog, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 14:32

Vreemd, de oogarts van mijn dochter zei tegen mij dat je het maar in één oog kunt krijgen.

Supertje schreef:
Ik heb het ook, al heel lang, sinds ik een jaar of 18 was (ben nu 37). De oogarts heeft me regelmatig verteld dat ik enorm geluk heb dat de schade bij mij zo beperkt is, en nu ik hier de verhalen lees besef ik dat des te meer.
Ondanks bijna 20 jaar terugkerende infecties (nu al ruim 2 jaar niets overigens) heb ik allebei mijn eigen hoornvliezen nog, en is de schade relatief klein. Ik heb het in beide ogen gehad, links vaker dan rechts, maar mijn zicht is meer dan redelijk, rechts nauwelijks schade, links wat meer waardoor ik met mijn linkeroog wat wazig zie.

Ik heb overigens nooit een koortslip gehad, ook geen andere plekjes behalve in mijn ogen. Voor ontdekt werd dat het oogherpes was duurde best lang (weken) de eerste keer. Ik krijg namelijk geen dik oog, de ooglidranden ontsteken nooit, en mijn oog is ook niet vuurrood, wel een stuk roder dan normaal. Ik heb meestal een rode vlek in mijn oog langs de iris, en het begint bij mij met het gevoel of er een zandkorrel in zit gecombineerd met enorm lichtschuw. Dan weet ik dat ik direct naar de oogarts moet, want als ik dat heb is de pijn niet uit te houden de dag erna.
Dat lichtschuwe heb ik overigens altijd wel, het is wel wat erger geworden door de ooginfecties, maar heb ik mijn hele leven al door oculair albinisme (albinisme van alleen de ogen, waardoor ik hele lichte ogen heb).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:19

Benita schreef:
Vreemd, de oogarts van mijn dochter zei tegen mij dat je het maar in één oog kunt krijgen.

Het virus trekt zich terug in een zenuwknoop van de betreffende zenuw waar het zich heeft openbaard. En van daaruit wordt het weer actief.. Dus ik denk dat de arts bedoelde dat als het weer terugkeert, het actief wordt op 1 van de takken die uit die zenuwknoop komen. En daarom aan dezelfde kant van je hoofd, in hetzelfde oog.

Maar je kunt natuurlijk wel op meerdere plekken op je lijf deze infectie krijgen. Bijvoorbeeld aan 2 ogen. Daarom waarschuwen ze ook niet aan je geïnfecteerde oog te komen en je handen goed te wassen als je dat wel hebt gedaan. Mijn andere oog is nog vrij en ik ben duchtig gewaarschuwd daar heel erg mee op te passen.

beccy

Re: Herpes in je oog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 07:35

Benita, mijn zoon heeft het toch ook echt aan beide ogen hoor!
Staan onder stricte controle in het oogziekenhuis. De impact is idd groot, maar we zijn o zo dankbaar voor de 20%die hij nu wel ziet. Al blijft het nog jaren spannend of hij niet weer een uitbraak zal krijgen..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:03

Pff wat naar. Ik ken niemand die het heeft verder maar dingen aan je ogen zijn altijd eng vind ik. De gevolgen kunnen zo groot zijn. Jammer dat ze er dus blijkbaar regulier niks mee kunnen. Vast en zeker dat heel bokt nu over me heen valt wat betreft reclame. Wat trouwens flauwe kul is want stel dat je het wel zou doen dan is de kans alsnog erg klein dat je bij mij terecht komt gezien de plek waar ik woon, maar heb je al eens alternatief geprobeerd? Ik zou een bioresonantietherapeut zoeken die werkt met rayonex apparatuur (belangrijk) en dan laten testen op bnps en ziekteverwekkers. Het lijkt me dat het dan te herleiden moet zijn. De kans op schade aan ogen is echt vreselijk Brr. Elke kans die je hebt om het te voorkomen zou ik persoonlijk aangrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:21

Bioresonantietherapeuten krijg je mij niet heen. Dus daar zijn we snel over uitgepraat. En ik heb eerlijk gezegd niet zo'n behoefte aan een discussie daarover. Ik heb dit topic geopend om ervaringen te delen over herpes in je oog en inderdaad niet zodat allerlei alternatieven hun hocuspocus kunnen komen promoten. Als iemand het zelf heeft en prettige ervaringen heeft met een alternatieve behandeling en dat wil.delen wordt het een ander verhaal...

Terug naar het onderwerp: beide ogen en zo'n kleintje.. dat vind ik echt heftig, Beccy! Hoe doet hij dat in het dagelijks leven? Op school bijvoorbeeld en met spelen?

Mijn oog gaat nog steeds goed. Gisteren een hele dag achter de PC gewerkt zonder zonnebril. Nog wel een beetje hoofdpijn. Ik ben wel benieuwd hoe andere 'lichtgevoeligen' dat doen. De beeldschermen van mn smartphone en iPad zet ik standaard op de nachtstand. Maar het beeldscherm op mn werk heeft dat niet...

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:42

Euhm sorry hoor. Wilde je attent maken op dat dit bestaat voor het geval je het niet wist. Blijkbaar weet je het wel en vind je het niks. Dikke prima. Maar om dan zo kortaf/beledigend te doen lijkt me niet nodig. Ik ben in ieder geval niet uit op discussies over wel of niet alternatief, daar heb ik geen enkel belang bij en ordinair spuien ben ik ook niet van. Ik heb er persoonlijk geen enkel belang bij of en hoe jij je laat behandelen. Voor mij verandert er namelijk niks. Succes verder. Hoop dat je zult vinden wat je zoekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 15:17

Sorry, ik wilde je niet beledigen. Ik heb er gewoon helemaal niks mee en maak dat soms een beetje bot duidelijk. Daarvoor m’n excuses, Pluisje88.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:49

safina schreef:
Sorry, ik wilde je niet beledigen. Ik heb er gewoon helemaal niks mee en maak dat soms een beetje bot duidelijk. Daarvoor m’n excuses, Pluisje88.

Geeft niet. Geaccepteerd :j geeft niet dat het jouw ding is. Dat mag gewoon je eigen mening zijn. Ik heb er goede ervaringen mee (eerst goede ervaringen, daarna opleiding gestart) maar uiteraard is iedereen helemaal vrij om iets wel of niet te willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:35

pluisje88 schreef:
safina schreef:

Geeft niet. Geaccepteerd :j geeft niet dat het jouw ding is. Dat mag gewoon je eigen mening zijn. Ik heb er goede ervaringen mee (eerst goede ervaringen, daarna opleiding gestart) maar uiteraard is iedereen helemaal vrij om iets wel of niet te willen

Gelukkig! Dankjewel. :o

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:17

Ik wist niet dat dit nog zo vaak voorkwam :oo
Het is bij mij eenmalig toevallig ontdekt. Ik heb daar één kuurtje voor gehad en daarna nooit echt last van gehad naar mijn idee. De klacht waarmee ik naar huisarts ging, was het zien van sneeuwbeelden/snow vision. Ik ben nog wel bij de oogarts geweest daarvoor, maar daar is niets uitgekomen, heb daar nog steeds wel last van.
Het enige wat ik echt herken uit dit topic, is het overgevoelige voor licht. Ik heb buiten eigenlijk altijd mijn zonnebril op en in de auto altijd mijn zonneklep naar beneden.

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:40

@safina, daan krijgt ambulante begeleiding op school van Visio. Die begeleiden hem en leren hem ook braille aan. Dit omdat de toekomst qua zicht voor hem onzeker is. Hij zit op een klein schooltje dat hem heel goed begeleid en waar iedereen hem enorm steunt. Verder trekt hij echt goed zijn plan en zou je als je hem ziet spelen niet zeggen dat hij zo slechtziend is..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:06

safina schreef:
@cindy: na even googlelen ontdekte ik dat het bij paarden ook voorkomt inderdaad. Niet leuk voor je paard. Heb zelf ook wel eens gedacht aan Lysine slikken. Schijnt preventief te kunnen werken. Ook bij mensen.

Ik heb zelf ook t herpes virus, dan wel koortlip steeds. Vroeger enorm veel, als t weg was zat er weer 1 en nooit 1 maar minimaal 3. Vreselijk en die jeuk! Toen ooit eens een suplement gekocht waar l-lysine in zat (nooit verder over gedacht) en dat hielp goed. Toen t op was alleen de l-lysine gaan gebruiken en het is werkelijk top spul. Werkt echt. Zodra ik t voel of dat mijn lippen anders gaan aanvoelen neem ik ze direct in een aantal dagen. Soms komen ze heel klein door en soms helemaal niet. (Net 1 gehad maar was ook niet fit dit weekend en is ook maar een kleintje)

Nu heb ik t gevoel dat ik (21jr) er overheen aan t groeien ben heb ze nu nog maar eens in de zoveel maanden. Slik het nog steeds als ik weer wat merk!

Raad het zeker aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:34

beccy schreef:
@safina, daan krijgt ambulante begeleiding op school van Visio. Die begeleiden hem en leren hem ook braille aan. Dit omdat de toekomst qua zicht voor hem onzeker is. Hij zit op een klein schooltje dat hem heel goed begeleid en waar iedereen hem enorm steunt. Verder trekt hij echt goed zijn plan en zou je als je hem ziet spelen niet zeggen dat hij zo slechtziend is..

Wat is Daan een kanjer, dat hij zo zn eigen plan trekt en het zo goed doet! Braille leren... Tsjonge, wat kan dit een impact hebben. Daar ben ik wel van onder de indruk.

@PanamaD ik heb ook wel eens een wetenschappelijk onderzoek gelezen dat L-lysine kan helpen. Dus ik denk dat ik dat ook maar ga nemen.

@xNK ik sta er ook verbaasd van hoe vaak het voorkomt. En ook wel van de heftige gevolgen. En ik rijd ook geen auto zonder zonnebril en zonneklep naar beneden. Zo herkenbaar! In het donker in de regen rijden in druk verkeer vind ik trouwens ook lastig. De koplampen van andere auto's schitteren teveel. Zijn er anderen die dat ook hebben? Gelukkig kan ik goed op de fiets overal heen en pak ik voor langere afstanden het OV. Maar het is echt heel vervelend.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:48

safina schreef:
In het donker in de regen rijden in druk verkeer vind ik trouwens ook lastig. De koplampen van andere auto's schitteren teveel. Zijn er anderen die dat ook hebben? Gelukkig kan ik goed op de fiets overal heen en pak ik voor langere afstanden het OV. Maar het is echt heel vervelend.

In het donker inderdaad heel herkenbaar... Lichten blijven ook lang als 'nabeelden' hangen 's avonds, dan ben ik gewoon ongeveer een minuut verblind. Ik ben ook nog een beetje nachtblind, dus dat werkt sowieso niet mee. := Ik rijd lange afstanden 's avonds met een nachtbril.
Ik vermijd het autorijden niet, ik vind het wel heel leuk, maar ik wil altijd wel een goede zonnebril bij me hebben. Voor extremere dagen (als ik hoofdpijn erbij heb bijv) heb ik ook nog een bril die mijn ooghoeken ook afdekt, maar die is lelijk en oncomfortabel... :')

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:09

Wat fijn PanamaD dat L-Lysine bij jou goed helpt.

Ik heb het ook tijden geprobeerd maar eigenlijk weinig baat bij gehad. Als mijn weerstand slecht was kwam het gewoon, wat ik ook slikte oid. En daarnaast is L-lysine vrij prijzig..

Het enige wat helpt bij mij is desinfecterende handcrème (NIET IN HET OOG Natuurlijk) op de blaasjes smeren. Dan zijn ze altijd dezelfde dag nog in gedroogd

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:05

safina schreef:
In het donker in de regen rijden in druk verkeer vind ik trouwens ook lastig. De koplampen van andere auto's schitteren teveel. Zijn er anderen die dat ook hebben? Gelukkig kan ik goed op de fiets overal heen en pak ik voor langere afstanden het OV. Maar het is echt heel vervelend.

Ik zou ook een nachtbril adviseren. Deze maakt het niet donkerder maar dimt de intensiteit van het licht. Dus het licht wordt minder fel.

Zelf vind ik regen + donker ook erg vervelend, maar het gaat wel. Gewoon even extra goed opletten en desnoods snelheid klein beetje aanpassen.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:11

Ik kan ook heel slecht tegen licht in het donker. Met autorijden kunnen koplampen van andere auto's me soms echt verblinden en als het echt donker is, zonder lantarenpalen, vind ik het lastig om te zien hoe de weg loopt. Dit heb ik overigens ook met de fiets. Dan is het nog veel erger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 22:34

Een nachtbril heb ik inderdaad en dat helpt wel iets. Ooit bij de action gekocht. Maar liever rij ik gewoon niet als het donker is en het regent.

Voor overdag heb ik een collectie gepolariseerde zonnebrillen. Een heleboel van Aliexpress en een dure die ik onlangs kocht (beetje om mezelf te troosten, haha). Ik hou mn zonnebril vaak ook gewoon op als ik met mensen praat en soms voelt dat wel een beetje vervelend, omdat je jezelf toch een beetje afschermt zo.

Het lijkt trouwens nog steeds goed te gaan met mn oog. Ben weer zonder last van het beeldscherm aan het werk, dus daar ben ik echt een beetje opgelucht over.