Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Al 10 dagen overtijd maar niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:46

Vraag desnoods om een zwangerschaps bloedtest bij de huisarts, met zolang overtijd zou ik me toch wel zorgen gaan maken. Het kan volkomen normaal zijn dat er niks aan de hand is, maar het kan ook iets anders zijn met mogelijk grote gevolgen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 09:39

Hmm, dat zou wat zijn zeg. Had ik liever over een paar jaar gehad maar goed, als het echt against all odds groeit verdient die baby het wel haha. Heb een hele stabiele relatie gelukkig. Maar liever nog niet. Ik heb een bloedprikformulier klaarliggen die ik zo even ophaal.

Mijn vermoeidheid is iets beter geworden, wel heb ik last van hele levendige (en enge) dromen. En iedere keer als ik wil zitten krijg ik zo'n ongesteldheidssteek in mijn onderbuik. En rommelende darmen alsof ik grieperig ben. Moet nog steeds niet meer plassen dan normaal en ben ook niet vaak misselijk.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:52

Goed dat je bloed laat prikken, dan kun je het uitsluiten.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:54

Misschien een omweg....
Maar laat eens een voetreflexoloog je voeten behandelen, bij mijn partner kwam daar de hormoonpunten die gevoelig waren, al zeker 3 jaar voordat de daadwerkelijke klachten kwamen, eruit.

Toen niks mee gedaan, maar nu forse lichamelijke klachten door hormonen uit evenwicht.

Voeding kan je dan al heel goed helpen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 09:54

Lieverdje86 schreef:

Toch wel gek, dat ze op die zwangerschapstesten zetten dat het voor 99 procent betrouwbaar is. En vervolgens hoor je allerlei verhalen van mensen die toch wel zwanger waren. Dan lijkt het niet om 1 procent te gaan.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 09:55

A3a1 schreef:
Misschien een omweg....
Maar laat eens een voetreflexoloog je voeten behandelen, bij mijn partner kwam daar de hormoonpunten die gevoelig waren, al zeker 3 jaar voordat de daadwerkelijke klachten kwamen, eruit.

Toen niks mee gedaan, maar nu forse lichamelijke klachten door hormonen uit evenwicht.

Voeding kan je dan al heel goed helpen.

Bijzonder! Goed plan, daar ga ik ook eens voor kijken. Heb nog alternatieve zorg in mijn pakket ook. Mijn voeding is niet echt geweldig de afgelopen maand, misschien scheelt dat ook.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:56

StillAngel schreef:
Lieverdje86 schreef:

Toch wel gek, dat ze op die zwangerschapstesten zetten dat het voor 99 procent betrouwbaar is. En vervolgens hoor je allerlei verhalen van mensen die toch wel zwanger waren. Dan lijkt het niet om 1 procent te gaan.

Je hoort natuurlijk hoofdzakelijk waar het mis ging. Iedereen met een correct werkende test maakt geen openbare melding.

Ik ben benieuwd naar je bloedtest. :)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:02

Dan heb je al meer mogelijke verschijnselen dan ik had :P . Ik merkte echt aan helemaal niets dat ik zwanger zou kunnen zijn, behalve dan dat de menstruatie uitbleef. Zelfs helemaal op het eind hoefde ik minder vaak te plassen dan de doorsnee vrouw en kon ik gewoon zoveel eten als ik wilde, zonder dat in etappes te doen :') .
Bloedprikken geeft inderdaad meer uitsluitsel. Succes!

StillAngel schreef:

Ja en nee...dat betekend dat 1 op de 100 vrouwen een vals positief/negatieve test krijgt. Als je kijkt hoe vaak een test gedaan wordt en onder hoeveel vrouwen én dan ook nog het soort mensen dat jouw topic aantrekt (mensen die het herkennen/meegemaakt hebben, minder mensen die er niks mee hebben), dan is het best logisch dat je meerdere verhalen krijgt waarbij de test niet klopte, terwijl er veel meer mensen zijn waarbij het wel klopt, maar die zijn niet relevant voor jouw topic :P . Tot zover offtopic ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:09

StillAngel schreef:
Bedankt voor jullie reacties! <3

Ik heb geen ondergewicht, juist een kilo of 6/7 teveel (veel spiermassa wel door trainen vroeger). Ik ga over een paar dagen nog wel eens een test doen maar ik geloof er niet zo in dat ik zwanger ben. Ik heb ooit wel te maken gehad met PCOS op mijn 18de (nu 24), waarbij mij toen verteld is dat ik juist niet zwanger kon worden en als ik dat wilde het maar met behulp van medicijnen moest. Destijds werd ik helemaal slecht ongesteld. Toch heb ik het idee dat dat het ook niet is nu omdat ik toen een stuk zwaarder was (boven de 90 kilo).

Aan schildklier zit ik nu ook te denken. De huisarts zegt altijd dat ik het maar even moet aankijken, dus nu ook helaas. -O-

@janinevv: hoe oud ben je? Ik heb wel gehoord dat het bij jonge meiden vaker voorkomt dat ze nog niet regelmatig zijn en dat het heel normaal is.

PCOS kom je nooit echt vanaf,spontaan zwanger worden kan wel maar kans is zeer klein.
Hier ook PCOS en onregelmatige cyclus gehad maar laatste maanden was het door hormoon medicatie weer regelmatig.

De kramp van vorige maand kan goed een geknapte cyste zijn geweest.

Ff doorverwijzing naar de gyneacoloog vragen kan nooit kwaad.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:43

Ik ben zojuist ongesteld geworden na 3 weken over tijd. Ga het nu even bij houden voor de volgende keer anders ga ik ook naar de dokter.

Ben benieuwd ts. Ga je ook langs de dokter voor bloedprikken?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 12:04

Janinevv schreef:
Ik ben zojuist ongesteld geworden na 3 weken over tijd. Ga het nu even bij houden voor de volgende keer anders ga ik ook naar de dokter.

Ben benieuwd ts. Ga je ook langs de dokter voor bloedprikken?

Ik was gister bij de dokter om het formulier op te halen maar er was niemand omdat ze een uur lang pauze hadden. Je mocht ze alleen storen voor spoed en naja dat is het ook weer niet. Maar ik ben net verhuist en moet nog een nieuwe huisarts (het is nu 20min rijden met de auto) dus wel jammer.. ga van de week nog wel eens heen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:06

Oh dat is niet fijn
Kun je niet een afspraak maken ? Ben je in ieder geval zeker.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 22:50

Ja, ik ga binnenkort wel een afspraak maken. Stel het een beetje uit omdat ik doodsbang ben dat ik wel zwanger ben. Vandaag was ik nav iemand uit het topic naar een voetreflexoloog geweest en die heeft ook voor mij gependeld (why not). Die gaf wel heel sterk aan dat ik zwanger ben. Ook zijn mijn borsten nu wel opvallend gegroeid en is mijn buik gevoelig als ik erop druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:57

Als je wel zwanger bent en dat niet wilt blijven kan je er maar beter zo snel mogelijk bij zijn. Dan kan je nog een overtijdsbehandeling ondergaan, is volgens mij een stuk minder ingrijpend dan een abortus.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:20

Toch maar snel naar de dokter dan...?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:52

Het kan ook iets hormonaals zijn. Persoonlijk heb ik sinds een week of 2 erg last van hormonale schommelingen en klinkt wellicht vreemd maar is opvallend omdat het weer opnieuw veranderd en de dagen ineens weer korter worden. Ik ben zelf bekend met de tijd richting herfst/winter, dat ik dit gedrag vertoon en in de periode dat ik geen pil slikte veranderde mijn menstruatie patroon die periode ook heel sterk hoewel ik buiten die periodes de klok op mijn menstruatie gelijk kon zetten. Dus wellicht dat dit voor jou ook speelt?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 00:17

Shanna schreef:
Als je wel zwanger bent en dat niet wilt blijven kan je er maar beter zo snel mogelijk bij zijn. Dan kan je nog een overtijdsbehandeling ondergaan, is volgens mij een stuk minder ingrijpend dan een abortus.

Hmmm...hoewel je als vrouw natuurlijk baas in eigen buik bent schrik ik hier toch wel een beetje van. Het is het gemak waarmee een potentieel leven (en als je wat verder bent een leven) genomen wordt.

Ik kan mij voldoende situatie’s bedenken waarin een abortus te rechtvaardigen is maar als je toch een stabiele relatie hebt zoals ts aangeeft, is het dan niet “wat uit liefde ontstaan is wordt in liefde geboren”?

Het is niet mijn bedoeling om hier een discussie aan te zwengelen hoor. Ik had het alleen eerder al gelezen en het bleef in mijn hoofd zitten dus ik wilde het even kwijt.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 00:30

janderegelaa schreef:
Shanna schreef:

Hmmm...hoewel je als vrouw natuurlijk baas in eigen buik bent schrik ik hier toch wel een beetje van. Het is het gemak waarmee een potentieel leven (en als je wat verder bent een leven) genomen wordt.

Ik kan mij voldoende situatie’s bedenken waarin een abortus te rechtvaardigen is maar als je toch een stabiele relatie hebt zoals ts aangeeft, is het dan niet “wat uit liefde ontstaan is wordt in liefde geboren”?

Het is niet mijn bedoeling om hier een discussie aan te zwengelen hoor. Ik had het alleen eerder al gelezen en het bleef in mijn hoofd zitten dus ik wilde het even kwijt.

Daarom mag een abortus ook maar tot 21 weken zwangerschap. Het is dan zo groot als een artisjok en weegt zo'n 350-400 gram.

Stel dat TS nu zwanger blijkt dan is dit "leven" nog niet meer dan een klompje cellen. Als iemand bijvoorbeeld 8 weken (2 maanden) zwanger is, is het organisme - zo noemen we het maar even - niet groter dan een olijf en weegt het zo'n 2 gram. Er gebeurt dus nog niet veel en op dat moment is er nog niet eens een kloppend hart aanwezig, of hersenen. Het ademt niet. Het vertoont dus slechts twee tekenen van leven: consumeren (nu nog uit de placenta) en groeien. Grofweg dezelfde levenstekenen als een plantje. Misschien relativeert dat een beetje :)

Ik heb ook een stabiele relatie maar als ik nu ongepland zwanger zou worden dan laat ik het 100% zeker weghalen. Ik studeer, woon nog niet samen, verdien weinig (krap 1000 per maand) en heb een appartement van 35m2. Ik kan soms amper alleen rondkomen, laat staan dat ik voor een kind zou kunnen zorgen. Tevens ben ik zelf pas 21 en in mijn optiek zelf nog lang niet volwassen genoeg om een kind op te kunnen voeden.

TS ik hoop voor jou dat er snel meer duidelijkheid is over wat er aan de hand is! Ik ga mee met de adviezen van de mensen die zeggen een bezoek aan de HA niet te ver voor je uit te schuiven. Stel dat je zwanger blijkt te zijn kun je er imo niet vroeg genoeg bij zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 00:58

Sowieso is het verstandig om zo snel mogelijk naar de huisarts te gaan.
Als je wel zwanger bent en het weg wil laten halen kan dat tot een bepaalde week nog met een pil.

En als je het niet weg wil laten halen dan heb je zorg nodig.

Het kan van belang zijn om foliumzuur te slikken.
Maar je kunt ook beter sommige voedsels laten staan. En uiteraard niet roken, geen alcohol en geen kattenbak verschonen.

En stel je hoort dat je niet zwanger bent. Dan valt er een heleboel spanning van je schouders. Dat is ook fijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 01:01

janderegelaa schreef:
Shanna schreef:

Ik reageer toch even. Ik had, en heb nog steeds, een stabiele relatie. Maar toen ik zo'n twee jaar terug onverwachts, én ondanks een spiraaltje, toch zwanger raakte wilde ik dat er gewoon uit hebben, hoor. Dat ik van mijn partner hou wil namelijk niet zeggen dat ik moeder ben. Die genen heb ik blijkbaar niet.
Dus ik kan helaas niet meegaan in je uitspraak. :)

En dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat de keuze van TS zal zijn. Zij mag gelukkig, baas in eigen buik, haar keuze maken.

@TS: ga er alsjeblieft achteraan. Ook als je graag een kindje wilt is het voor je eigen gezondheid em dat van het kind belangrijk dat je het weet. Er schijnen bepaalde supplementen (excuses, ik weet ook niet welke) geslikt te moeten worden én jouw mentale voorbereiding en acceptatie mag ook in gang gezet worden.
Doe alsjeblieft z.s.m een bloedtest, gewoon voor je eigen zekerheid. :(:)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 02:03

Zou er ook even een bloedtest tegen aan gooien, dan weet je het zeker. Misschien dat ze dan meteen een algemene check doen met vitamine d, heb je meteen alles weer gehad.

En of iemand een abortus laat uitvoeren of niet is gewoon een eigen keuze. Je moet ook maar moeder willen worden. Al zou ik al 10 jaar een stabiele relatie hebben en een kind kunnen onderhouden zou ik het nog weg laten halen. Ik heb totaal niet geen moedergevoelens :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 03:04

Xpablo met 8 weken is er wel een kloppend hartje.
Wat je zegt klopt dus niet.
Wij hadden al een kloppend hartje met 7 weken.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 03:54

linnie050 schreef:

Ja dat kan zo zijn, maar het is een eigen keuze. Ik zou het ook onmiddellijk weg laten halen, al 11 jaar samen maar geen kinderwens, dat kan en mag tegenwoordig!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 05:45

linnie050 schreef:

Inderdaad. De vergelijking met een plant gaat dan echt niet op.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:37

Mloei schreef:
linnie050 schreef:

Inderdaad. De vergelijking met een plant gaat dan echt niet op.

Excuses, dan ben ik mis-informed. Ik wilde het gewoon proberen te relativeren.