Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gerpiegorp schreef:Ik was het als het vettig begint te worden -ik heb een hekel aan vettig haar- meestal zo'n 2-3 keer in de week. Ik rijd 4 keer in de week paard en werk ook met geiten, maar zelfs na grondig geiten knuffelen en potstallen mesten ruikt mijn haar eigenlijk niet naar geit/ander dier. Ik was het met shampoo met argan olie erin en soms conditioner, dat ligt er meer aan hoeveel tijd ik heb om te douchen en of mijn haar droog aanvoelt onder de douche
_Ekenna schreef:Ik werk 5 dagen per week met pluimvee en werk ook nog 3 middagen per week als ruiter. Vaak moet ik verplicht vóór mijn werk in de pluimvee douchen en haar wassen (hygiëne), maar dan geen shampoo, alleen water, en sowieso altijd verplicht er na, wel shampoo. Daarnaast ga ik geregeld naar de sportschool en als ik dan flink gezweet heb dan was ik het weer, zelfde geldt voor m’n paardenjob.In het weekend ben ik van beide jobs vrij en sla ik wel eens een dag over en gebruik ik droogshampoo. Ik was mijn haar minimaal 9, maar geregeld ook wel 20 keer per week.
Ik heb haartype 1. Gewoon stijl. Fijn, maar heel veel haar. Ik gebruik shampoo van de kapper (Kerastase) en heb het idee dat mijn haar daar gezonder van blijft. 2 keer per week gebruik ik conditioner of een haarmasker.
SavannahNx schreef:Ik heb echt stijl stijl haar, en ik waste het elke dag. Na enkele uren word het vet en niet een beetje maar echt vet vet. Nu heb ik hairextensions, wel human hair, maar elke dag wassen is niet goed voor zowel mijn eigen haar, als de extensions dus nu was ik het twee volle dagen niet en op de derde dag pas in de avond. Haar is er nog niet aan gewend en na een uurtje of 6 na het wassen is het alsnog meteen vet. Hoop wel dat het eens verbetert na een maand.
Hanafubuki schreef:Ik kan mijn haar tussen de wasbeurten door echt niet nat hebben trouwens.. dan verandert het echt in touw en kan ik het dus alsnog wassen ;+
prugelpiet schreef:Ik was het elke dag. Ik ga echt niet naar de paarden of sporten en vervolgens vrolijk ergens anders heen zonder mijn haar te wassen![]()
Dat vind ik echt vies, sorry voor iedereen die ik nu tegen de schenen trap, maar oke.
Héél sporadisch was ik het een dag niet, maar dan voel ik me echt vies de dag daarna
just_kiki schreef:SavannahNx schreef:Ik heb echt stijl stijl haar, en ik waste het elke dag. Na enkele uren word het vet en niet een beetje maar echt vet vet. Nu heb ik hairextensions, wel human hair, maar elke dag wassen is niet goed voor zowel mijn eigen haar, als de extensions dus nu was ik het twee volle dagen niet en op de derde dag pas in de avond. Haar is er nog niet aan gewend en na een uurtje of 6 na het wassen is het alsnog meteen vet. Hoop wel dat het eens verbetert na een maand.
Word echt beter, volhouden !
Ik waste het vroeger elke dag. Kreeg ook standaard op mijn kop van Mn moeder dat ik het weer niet gewassen had want het was zo vet. Wat ik uiteraard wel deed!
Met veel jeuk en krabben doorgezet en nu was ik het 1 keer per week. Wat een verschil, geen vet haar meer
prugelpiet schreef:Ik was het elke dag. Ik ga echt niet naar de paarden of sporten en vervolgens vrolijk ergens anders heen zonder mijn haar te wassen![]()
Dat vind ik echt vies, sorry voor iedereen die ik nu tegen de schenen trap, maar oke.
Héél sporadisch was ik het een dag niet, maar dan voel ik me echt vies de dag daarna