Hoe vaak en op welke manier was jij je haren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak was jij je haar?

1 keer per week
70 (15%)
2/3 keer per week
236 (53%)
4/5 keer per week
72 (16%)
6/7 keer per week
55 (12%)
anders
7 (1%)

Totaal aantal stemmen: 440

grizzlybear

Re: Hoe vaak en op welke manier was jij je haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:43

Ik was mijn haar om de dag met palmolive fris en vitaal. Daarna doe ik er nog conditioner in. Ik heb stijl haar met een beetje slag, ik probeer het zo min mogelijk te föhnen, maar als ik op tijd de deur uit moet doordeweeks doe ik het wel altijd.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 20:46

gerpiegorp schreef:
Ik was het als het vettig begint te worden -ik heb een hekel aan vettig haar- meestal zo'n 2-3 keer in de week. Ik rijd 4 keer in de week paard en werk ook met geiten, maar zelfs na grondig geiten knuffelen en potstallen mesten ruikt mijn haar eigenlijk niet naar geit/ander dier. Ik was het met shampoo met argan olie erin en soms conditioner, dat ligt er meer aan hoeveel tijd ik heb om te douchen en of mijn haar droog aanvoelt onder de douche :+

HOE DOE JE DAT?

Serieus, mijn haar stinkt een uur in de wind als ik bij de geiten ben geweest. Ze zitten ook allemaal zo mooi aan mijn haar te snuffelen en bijten. Ik heb een knot, en zo’n bolletje bovenop is wel heel interessant. En als je er dan bij kan, is het nog interessanter. Het leven van geiten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:49

Ik heb geen van allen soorten haar.
Mijn haar heeft een slag, is na het wassen net schapenhaar zo pluizig. Ook ontzettend vreselijk dik haar wat echt lastig is. Ik was dan ook echt zo min mogelijk, ik denk eens in de week of iets minder omdat het na het douchen direct terug bij af is. Ik smeer er dagelijks een clubje producten door waardoor het met de dag beter uit gaat zien, maar een druppel regen of wind en het is weer schapenhaar. Plus dat het te zwaar is voor in een (hoge) staart, en te pluizig voor los, ben ik altijd aan het vlechten omdat dat het meest praktisch is. Met een staart krijg ik binnen een uur extreme hoofdpijn.
Shampoo enzo.. tja ik probeer altijd weer wat nieuws uit :D

Met alle producten bij elkaar die ik, op het wassen na, gebruik verandert mijn haar van schapenvacht in gewoon licht pluizig golvend haar. Maar het blijft dik, zwaar en onhandig :Y)

Ik douche overigens wel iedere dag maar dan zorg ik dat mijn haar niet nat wordt.

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:52

Ik was mijn haar om de 2 dagen. Shampoo van Kevin Murphy en conditioner er achteraan. 1x op de 10 dagen een masker. Ik heb heel fijn, dun haar met Krul/slag erin. Gelukkig (tenzij ik er veel doorga of in pruts) niet snel vettig haar

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:54

Ik was ong om de dag met 2 in 1 shampoo, en tussendoor evt droog shampoo.
Ik heb super makkelijk haar. Borstel max 2-3x per week en verder alleen wassen en aan lucht laten drogen.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:55

1 a 2x per week, mijn haar schiet verschrikkelijk in de klit als ik het was dus zo min mogelijk :') als het vet is zeg maar, om de 4 a 5 dagen ongeveer

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:03

Ik werk 5 dagen per week met pluimvee en werk ook nog 3 middagen per week als ruiter. Vaak moet ik verplicht vóór mijn werk in de pluimvee douchen en haar wassen (hygiëne), maar dan geen shampoo, alleen water, en sowieso altijd verplicht er na, wel shampoo. Daarnaast ga ik geregeld naar de sportschool en als ik dan flink gezweet heb dan was ik het weer, zelfde geldt voor m’n paardenjob. :') In het weekend ben ik van beide jobs vrij en sla ik wel eens een dag over en gebruik ik droogshampoo. Ik was mijn haar minimaal 9, maar geregeld ook wel 20 keer per week.

Ik heb haartype 1. Gewoon stijl. Fijn, maar heel veel haar. Ik gebruik shampoo van de kapper (Kerastase) en heb het idee dat mijn haar daar gezonder van blijft. 2 keer per week gebruik ik conditioner of een haarmasker.

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:06

Ik was het 3x per week. Heb stiekem ook best een hekel aan douchen, ik lig liever in bad :o
Ik heb haar dat redelijk steil / met slagen valt, afhankelijk van het weer. Ik gebruik altijd Dove shampoo en volume conditioner van de Lidl. Dat bevalt het beste. Mijn haar pluist heel snel als ik het vaker ga wassen en het wordt gelukkig niet zo snel vet. Ik kam en borstel het ook alleen als het nat is en gebruik geen fohn, anders ben ik zo'n ontplofte poedel :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:06

_Ekenna schreef:
Ik werk 5 dagen per week met pluimvee en werk ook nog 3 middagen per week als ruiter. Vaak moet ik verplicht vóór mijn werk in de pluimvee douchen en haar wassen (hygiëne), maar dan geen shampoo, alleen water, en sowieso altijd verplicht er na, wel shampoo. Daarnaast ga ik geregeld naar de sportschool en als ik dan flink gezweet heb dan was ik het weer, zelfde geldt voor m’n paardenjob. :') In het weekend ben ik van beide jobs vrij en sla ik wel eens een dag over en gebruik ik droogshampoo. Ik was mijn haar minimaal 9, maar geregeld ook wel 20 keer per week.

Ik heb haartype 1. Gewoon stijl. Fijn, maar heel veel haar. Ik gebruik shampoo van de kapper (Kerastase) en heb het idee dat mijn haar daar gezonder van blijft. 2 keer per week gebruik ik conditioner of een haarmasker.

Zo dan ben je een vermogen aan shampoo kwijt per week! Ik was het maar 1, hooguit 2 x per week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:13

Ik kan mijn haar tussen de wasbeurten door echt niet nat hebben trouwens.. dan verandert het echt in touw en kan ik het dus alsnog wassen ;+

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:28

Ik was het 2 keer per week, type 2A, lang en geblondeerd. Waste het vroeger iedere dag maar ben blij dat ik daar mee gestopt ben, mijn haar is nu veel zachter en mijn hoofdhuid niet meer zo geïrriteerd. Om de week een keer een maskertje met kokosolie en na het douchen gaat er als het droog is ook een beetje kokosolie of arganolie in ter verzorging.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:34

Mijn haar zit er niet tussen :+ . Zit tussen steil, 2b en 3a maar dan de geëlektrocuteerd plofschaap variant, al naar gelang het weer en de hoeveelheid stylingproducten. Soms gewoon maar in een vlecht omdat dat dan de enige manier is om er nog enigszins menselijk uit te zien, soms valt het echt heel mooi in grove krullen los en als het vriest wordt het zo steil dat elastiekjes er uit glijden.
Sowieso 1x per week, maar meestal net 2. Met zweten doe ik het eerder uitspoelen met alleen water dan vaker wassen. Wat overigens gebeurd met simpele Andrelon shampoo en conditioner. Oil en care of zo. 't Werkt en mijn bijzondere hoofdhuid heeft daar geen moeite mee (gaat snel jeuken, maakt niet uit of je iets totaal natuurlijks of complete rotzooi er in smeert, heb echt van alles geprobeerd).

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:46

SavannahNx schreef:
Ik heb echt stijl stijl haar, en ik waste het elke dag. Na enkele uren word het vet en niet een beetje maar echt vet vet. Nu heb ik hairextensions, wel human hair, maar elke dag wassen is niet goed voor zowel mijn eigen haar, als de extensions dus nu was ik het twee volle dagen niet en op de derde dag pas in de avond. Haar is er nog niet aan gewend en na een uurtje of 6 na het wassen is het alsnog meteen vet. Hoop wel dat het eens verbetert na een maand.

Word echt beter, volhouden !

Ik waste het vroeger elke dag. Kreeg ook standaard op mijn kop van Mn moeder dat ik het weer niet gewassen had want het was zo vet. Wat ik uiteraard wel deed!
Met veel jeuk en krabben doorgezet en nu was ik het 1 keer per week. Wat een verschil, geen vet haar meer *\o/*

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:55

Ik was mijn haren bijna elke dag. Shampoo, condiotener soms haarmasker. Ik heb lang, heel dik haar met slag.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:56

Ik was het 3x in de week ongeveer. Een beetje om de dag. En dan was ik het met shampoo en crèmespoeling. Zonder crèmespoeling kom ik er niet doorheen met een kam of borstel.
Ik gebruikte altijd van allerlei merken door elkaar, van duurdere merken van de kapper tot andrelon, elvive, ambre solair e.d. En nu gebruik ik de allergoedkoopste eigen merk van de Jumbo of kruidvat. Ik merk echt geen verschil tussen de duurdere en goedkope merken.

Hanafubuki schreef:
Ik kan mijn haar tussen de wasbeurten door echt niet nat hebben trouwens.. dan verandert het echt in touw en kan ik het dus alsnog wassen ;+

Ik kan dat ook niet. Dan kom ik er met de kam of borstel echt niet meer doorheen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:11

Ik was het elke dag. Ik ga echt niet naar de paarden of sporten en vervolgens vrolijk ergens anders heen zonder mijn haar te wassen :=
Dat vind ik echt vies, sorry voor iedereen die ik nu tegen de schenen trap, maar oke.

Héél sporadisch was ik het een dag niet, maar dan voel ik me echt vies de dag daarna :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:15

prugelpiet schreef:
Ik was het elke dag. Ik ga echt niet naar de paarden of sporten en vervolgens vrolijk ergens anders heen zonder mijn haar te wassen :=
Dat vind ik echt vies, sorry voor iedereen die ik nu tegen de schenen trap, maar oke.

Héél sporadisch was ik het een dag niet, maar dan voel ik me echt vies de dag daarna :)

Hier hetzelfde. Ik werk met dieren en ik ruik na een dag toch echt dieren in mijn haar. :Y) Maar zelfs toen dat nog niet zo was deed ik het elke dag. Ik ben best verbaasd om te lezen dat veel mensen veel minder vaak wassen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:20

Ik heb en rij geen paard en de enige dieren waarmee ik 'werk' zijn mijn eigen hond, kat en vissen.
Wel zweet ik snel dus ik spoel mijn haar tussendoor wel uit maar echt wassen is normaal 2-3x per week en bij extreem zweten of vies haar eens een keer extra.
Scheelt ongetwijfeld ook een hoop dat het nog vrij kort is.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:35

Sowieso dagelijks (ochtend) en als ik 's avonds nog weg moet dan meestal nog een keer := Mijn haar is meestal in de middag alweer vet en zeker als ik een cap op heb gehad dan moet ik het echt wassen wil ik nog een beetje fatsoenlijk ergens heen kunnen. Probeer als ik het de tweede keer op een dag was dan wel alleen de bovenkant te wassen en de punten doe ik dan enkel met conditioner. Ik heb ook een hele vette huid, dat zal ook meespelen in het snel vies/vet worden van mijn haar.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:55

just_kiki schreef:
SavannahNx schreef:
Ik heb echt stijl stijl haar, en ik waste het elke dag. Na enkele uren word het vet en niet een beetje maar echt vet vet. Nu heb ik hairextensions, wel human hair, maar elke dag wassen is niet goed voor zowel mijn eigen haar, als de extensions dus nu was ik het twee volle dagen niet en op de derde dag pas in de avond. Haar is er nog niet aan gewend en na een uurtje of 6 na het wassen is het alsnog meteen vet. Hoop wel dat het eens verbetert na een maand.

Word echt beter, volhouden !

Ik waste het vroeger elke dag. Kreeg ook standaard op mijn kop van Mn moeder dat ik het weer niet gewassen had want het was zo vet. Wat ik uiteraard wel deed!
Met veel jeuk en krabben doorgezet en nu was ik het 1 keer per week. Wat een verschil, geen vet haar meer *\o/*

Ik blijf volhouden idd! Hoop dat ik dat ook ooit kan!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 00:06

3-4x per week.
Voorheen dagelijks maar ik heb haar tot over mijn bilspleet en ik heb er de laatste tijd echt een grafhekel aan om zo vaak te wassen, dus doe ik dat niet meer. :+
Mijn haar wordt relatief snel vet, al is dat wel een stuk minder geworden sinds ik veganist ben gelukkig. Als het echt vet wordt, wat ik onwijs lelijk vind, doe ik het vast zodat je het niet ziet en was ik het de dag er na.
Ik was alleen met shampoo, nooit conditioner.
Nadien doe ik er wel spul in dat zorgt dat het sneller droogt en ontklit. En ik föhn het meestal wel deels droog anders loop ik uren met nat haar en dat vind ik erg irritant, plus dan droogt het lelijk op.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 00:47

Ik heb werkelijk nooit begrepen dat mensen hun haar maar 1x per week wassen. Ik krijg er spontaan jeuk van.
Bij oma was het ook altijd : wat zit je haar mooi, heb je het gewassen? Uh ja? Ik was altijd mn haar. Oh, ja je nichtje had gisteren ook dr haren gewassen. Die doet dat 1x per week'. Ja dat moet zij weten, ik krijg na twee dagen vet haar en daar kan ik niet mee leven.
Ik heb heel lang elke dag mn haar gewassen, maar sinds ik samenwoon vind ik het gewoon fijn dat ik de ene dag langer douche en mn haren was en de andere dag gewoon ff lekker gauw kan douchen en klaar.

Ik was mijn haren om de dag. Met syoss shampoo en 1x per week een cremespoeling die uit een pak verf komt van mn moeder :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 01:04

Ik heb ook B volgens jouw plaatje. En nogal veel ook. Ik borstel het alleen onder de douche tijdens het wassen, verder nooit. Dat heeft mijn haar echt veel goeds gedaan.

Hoe vaak ik mijn haren was hangt af van mijn schermtrainingen. Zo'n schermpak (denk imkers met wapens :D ) is niet ademend en een schermmasker is al helemaal een broeikas. Als ik een lange training (2-3u) of een wedstrijd heb gehad was ik het sowieso. Als ik bij de paarden ben geweest ook. In totaal is dat een keer of 4, want soms valt het te combineren.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 01:10

Elke dag met andrelon voor krullend haar. Ik doe er elke dag een toef shampoo en conditioner in mijn hand em vermeng dat in mijn haar.

Ik heb ook 2b

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 01:31

prugelpiet schreef:

Nou dit inderdaad :')

Ik zit echt vol verbazing te lezen hoe -in mijn ogen- weinig mensen hun haar wassen :=
Ik was het echt elke dag, echt zelden dat ik een dag oversla, anders vind ik het echt vies :+