ervaring gescheurde kniebanden mens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monnette1

Re: ervaring gescheurde kniebanden mens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 11:31

Okee, goed om te horen. Want ik begin me wel af te vragen wat de motivaties zijn, waarom besluit een orthopeed om wel gelijk te opereren of juist een tijd af te wachten. Nu i=het moment dat ik uit het gips ga dichterbij komt begin ik een beetje bang te worden dat ze me een tijd laten aantobben, en dat ik dan alsnog onder het mes moet. Maar goed, ik vrees dat ik het gewoon maar af moet wachten. Maar toch vind ik het fijn om jullie ervaringen te horen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 11:53

Omdat je operatiekamers zoveel mogelijk moet zien te vermijden :') . Zolang je iets conservatief op kan lossen, dan is dit het beste, je moet alleen opereren als dat echt heel erg nodig is.

Dus eerst fysio, kijken hoe jet kijf reageert. Blijft het zwak en blijf je last houden dan kan opereren altijd nog.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:51

Fysio is niet voldoende... ik heb 3 jaar intensief getraind om mn bovenbeenspieren sterker te maken, voor meer stabiliteit... werd op het laatst steeds instabieler....

Ik raad een operatie juist wel aan... de dag na de operatie merkte ik al zoveel verschil met daarvoor... ik had het jaren eerder moeten laten doen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:01

Verschil zit hem wel in of hij volledig doorgescheurd is of niet. Bij mij niet en werkt spieren sterk houden voldoende :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:23

Banjer schreef:
Fysio is niet voldoende... ik heb 3 jaar intensief getraind om mn bovenbeenspieren sterker te maken, voor meer stabiliteit... werd op het laatst steeds instabieler....

Ik raad een operatie juist wel aan... de dag na de operatie merkte ik al zoveel verschil met daarvoor... ik had het jaren eerder moeten laten doen

Wanneer trainen onvoldoende effect heeft wel, maar niet gelijk in eerste instantie. Er zijn legio mensen waarbij het wel goed gaat conservatief (waaronder ondergetekende). Opereren is een last resort wanneer training onvoldoende effect heeft. Daarvoor hoef je in mijn optiek niet 3 jaar door te modderen, maar ik zou in eerste instantie opteren voor een conservatieve behandeling.

monnette1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 16:46

Weten jullie nog hoe lang het duurde voordat je weer kon werken? En dan bedoel ik lichamelijk werk. En daarnaast normaal in het zand lopen? Want dat hoort er nu eenmaal bij als paardenliefhebber...Als ik lees dat sommigen door hun knie zakken bij oneffenheden, dan zie ik dat wel als moeilijkheid. Ik heb de paarden aan huis, dus moet minimaal 2x dgs door het zand heen lopen. (Nu doet mijn man dit voornamelijk en ik strompel er voorzichtig met gipsen pootje achteraan :D ) Maar na dinsdag zal dat de eerste 2 weken ook denk ik niet goed zijn.... Wel donderdag gelijk afspraak met fysio.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:27

Na mn operatie kon ik na 4 wk wel weer op stal rondhobbelen... voor de zekerheid wel met een kruk (moest 6 wk eigenlijk :o )