Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Sowieso MOET je helemaal niks, hoe hard een braaf getrainde dokter ook zijn best doet om je een D(K)TP vaccin aan te smeren. Want de kans dat je een los Tetanus-vaccin zou krijgen is erg klein.
En ook een beetje onnozel als je op dat moment al de ziekte zou gaan ontwikkelen want eer dat die prik dan aanslaat volgens de producent, zou je al dood zijn
Immunoglobuline ofwel zeg maar al strijdklare anti-lichamen zouden ze dan wel kunnen doen als je dat graag wilt maar je hebt zomaar geen Tetanus hoor
De bacterie die dat veroorzaakt maakt de kwalijke stof pas aan als ze van zuurstof afgesloten in een vuile wond zit. Dus wond goed laten bloeden en goed schoonmaken en dan is het risico op problemen extreem klein
Bij jou is de huid niet eens kapot? Dan is er helemaal niks aan de hand behalve dat het vervelend aan zal voelen
En bewezen veilige vaccins bestaan niet. Het is namelijk pertinent niet 100% veilig en onschuldig want alleen al als je niet tegen bepaalde hulpstoffen kan dan kan je direct in een shock raken. En lees de bijsluiters van de vaccins maar eens. Dat is informatie uit de eerste hand, van de producent zelf dus daar hoeft niemand spannend over te doen verder
En lees dan wel die van de producent zelf, niet die flauwe afgezwakte versie voor ouders. Maar minstens die voor professionals.
verootjoo schreef:Zoals bij elk medicijn zijn er altijd wel zeer weinig mensen die er niet goed op reageren. Dat ontkent niemand.
De werkzaamheid is bij het zeer overgrote deel wel bewezen.
quera schreef:NatasjavE schreef:Kijk, dat bedoel...onderbouwen heeft total geen zin.
Jij komt met bewezen veiligen ik heb ook nooit gezegd dat een vaccin niet werkt, het werkt wel. Maar pas na 21? Dagen.
quera schreef:NatasjavE schreef:Kijk, dat bedoel...onderbouwen heeft total geen zin.
Jij komt met bewezen veiligen ik heb ook nooit gezegd dat een vaccin niet werkt, het werkt wel. Maar pas na 21? Dagen.
quera schreef:En het grappige Polly , in Frankrijk en Italië waar de uitbraken van mazelen zijn... is vaccineren verplicht.
verootjoo schreef:quera schreef:En het grappige Polly , in Frankrijk en Italië waar de uitbraken van mazelen zijn... is vaccineren verplicht.
In Italië is het niet verplicht, wet is afgeschaft.
In Frankrijk is het pas sinds 2018 verplicht omdat daar de vaccinatiegraad niet werd gehaald en dit dus gevaarlijk werd.
Gaan we nu in NL ook achteraan.
We zijn verwend met zulke goede gezondheidszorg dat we denken dat die ziekten niet meer voorkomen. De mazelen komen keihard terug als er een te lage vaccinatiegraad is.
quera schreef:verootjoo schreef:In Italië is het niet verplicht, wet is afgeschaft.
In Frankrijk is het pas sinds 2018 verplicht omdat daar de vaccinatiegraad niet werd gehaald en dit dus gevaarlijk werd.
Gaan we nu in NL ook achteraan.
We zijn verwend met zulke goede gezondheidszorg dat we denken dat die ziekten niet meer voorkomen. De mazelen komen keihard terug als er een te lage vaccinatiegraad is.
Correctie wet is uitgesteld
Ierpier schreef:Kunnen we die anti-vaccinatie onzin even buiten dit topic houden? Vaccinaties werken, redden levens en zijn bijzonder veilig. Bronnen zijn letterlijk alle peer-reviewed journals, iedere daadwerkelijk opgeleide arts en een basiskennis statistiek en scheikunde, waar ik meer waarde aan hecht dan een stel complottheorie websites.
Daarbuiten vind ik dat er vaak nogal dramatisch wordt gedaan over tetanus. Dat krijg je niet zomaar, ik zou me geen zorgen maken.
nicole_floor schreef:Beetje kinderachtig om met anti vaccinatie sites te reageren. Ts als het geen open wond is hoef je geen vaccinatie te halen en anders kun je voor de zekerheid je huisarts even bellen, die kunnen je zo vertellen of je die vaccinatie nodig hebt ofniet.