rocky_1995 schreef:lotthje schreef:Tja, ze hebben het bij mij gegooit op het feit dat er veel meisjes van mijn leeftijd (ik was 16, zat in 4vwo at the time) heel erg perfectionistisch zijn en dat ik daardoor altijd hoofdpijn had. En dat ik er dus maar mee moest dealen. Ouch. Nu willen ze dus eerst kijken of ik geen onderliggende ontwikkelingsstoornis heb, wat mij ontzettend boos maakt,omdat het voor mij overkomt alsof ik dit allemaal dan zelf heb bedacht en mezelf steeds 'ziek' maak, voordat ze me verder willen helpen. Ondertussen ben ik op school gezakt naar 4 havo, twee keer, en nu naar een soort van speciaal onderwijs. Het is best zwaar om vol te houden als 17 jarige. Ik heb soms het idee dat mijn leven als tiener aan me voorbij gaat. Ik kan veel niet wat mijn vrienden wel doen, ik kon niet mee met mijn ouders op vakantie, of werken. Er gaan natuurlijk ook heel veel dingen wel goedalleen ik vind het zo jammer dat het ziekenhuis geen kennis heeft van de bovenstaande informatie van Janneke. Ik ga de PCS kaart wel spelen, misschien kom ik er dan eindelijk vanaf
Wauw ik kan mij daar echt boos om maken. Bij mij hebben ze ook geprobeerd om het op psychisch af te schuiven inderdaad. Ik zou ook perfectionistisch zijn, maar helaas voor hem ben ik zo eigenwijs dat ik mij niet zomaar iets laat aanpraten als dat niet zo is.Ja, ik ben prestatiegericht, maar nee absoluut niet perfectionistisch. Ze hebben het bij mij eerst afgeschoven op chronische pijn, maar de echte oorzaak is PCS en daar is pijn in mijn nek/schouders een syptoom van.
Helaas wordt PCS regulier vaak nog niet adequaat behandeld. Ik snap inderdaad dat je het gevoel hebt dat je jeugd aan je voorbij gaat Lotthje. Ik was 19 bij mijn laatste hersenschudding en ik herken helaas het gevoel.
Tja, ik ben ook prestatiegericht, maar toen ik nog in VWO zat, prima blij met een 6je. Zolang het maar voldoende was. Ik ben er ook flink boos over geweest. Maarja, dat zijn de dokters, en wat heb jij er dan over te zeggen..