Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Ja sowieso is het wel handig om dergelijke angsten te overwinnen anders durf je niks meer te doen!
Denk maar zo: ziek worden kan je overal, dan kan je beter een beetje plezier hebben in je leven en je er niet al teveel zorgen over maken want dat helpt toch niet.
Lizz schreef:Als jij heel de nacht naast je vriend hebt gelegen, dan ben je allang in contact geweest met het virus, mocht hij die uberhaupt hebben. Dat wil niet zeggen dat je ziek gaat worden, misschien heb je al antistoffen opgebouwd.
Dus volgens mij maak je je iets te druk om zelf om niet ziek te worden ipv dat je bezorgt bent om je vriend die ziek is.
Ik zou namelijk niet zo amused zijn als ik ziek was en mijn vriend ergens anders gaat zitten om maar niet ziek te worden van mij.
En wat anderen ook al zeggen, als je je gaat afsluiten van dingen gaat het nooit beter worden. Gewoon goed en gezond eten, handen wassen zo nu en dan (niet te overdreven want dan gaan ook de goede bacterien weg en heb je juist minder weerstand).
Maar ook als je juist jezelf opsluit zal je niet meer weerstand opbouwen. Je kan namelijk in contact komen met een virus zonder er erg ziek van te worden en juist antistoffen opbouwen tegen het virus zodat je er niet meer vattelijk voor bent.
_lautje_ schreef:Je klinkt behoorlijk dwangmatig. En ook je andere gedragingen klinken mij niet als enkel deze fobie in de oren.
Wellicht verstandig hulp te zoeken, want dit lijkt mij een behoorlijk beperkend probleem
dalena schreef:Lizz schreef:Als jij heel de nacht naast je vriend hebt gelegen, dan ben je allang in contact geweest met het virus, mocht hij die uberhaupt hebben. Dat wil niet zeggen dat je ziek gaat worden, misschien heb je al antistoffen opgebouwd.
Dus volgens mij maak je je iets te druk om zelf om niet ziek te worden ipv dat je bezorgt bent om je vriend die ziek is.
Ik zou namelijk niet zo amused zijn als ik ziek was en mijn vriend ergens anders gaat zitten om maar niet ziek te worden van mij.
En wat anderen ook al zeggen, als je je gaat afsluiten van dingen gaat het nooit beter worden. Gewoon goed en gezond eten, handen wassen zo nu en dan (niet te overdreven want dan gaan ook de goede bacterien weg en heb je juist minder weerstand).
Maar ook als je juist jezelf opsluit zal je niet meer weerstand opbouwen. Je kan namelijk in contact komen met een virus zonder er erg ziek van te worden en juist antistoffen opbouwen tegen het virus zodat je er niet meer vattelijk voor bent.
dalena schreef:Nou, dit vind ik een beetje raar. Hij weet hoe erg last ik van deze fobie heb. Heb mij continue verontschuldigd. Misschien snap jij niet helemaal wat zo'n fobie met je doet. Dit is overigens geen aanval maar ik voel me al schuldig hiervoor en dan komt dit. Ik wil er juist voor hem zijn, maar dat kan ik gewoonweg nu nog niet.
En ik sluit me juist niet meer af voor dingen, zoals ik al eerder aangaf. Het gaat nu juist zo goed en daarom wil ik ook juist naar het huisje toe gaan. Alleen even kijken of vriend zich goed genoeg voelt, en dat is zo
dalena schreef:Hij was eerder op dan ikHad dus al gegeten ed.
Het ging me niet alleen om mij. Er wonen meer mensen thuis en mijn jongste zusje is er nog wat vatbaarder voor. Daarom wil mijn moeder ook het zekere voor het onzekere nemen en hebben we hem net toch weer even naar bed gestuurd.
Overigens heeft hij het topic meegelezen want ik had hem de link doorgestuurd, en nogmaals hij weet hoe erg ik ermee zit en hoe graag ik er voor hem wil zijn. We hebben beneden ook gewoon gepraat net, hij was dankbaar dat ik hem steunde via het appen en weet dat ik er niet tegen kan. Hij zei dat hij daarom vannacht zei dat ik beter weg kon gaan. (ook al heeft hij dat niet tegen mij gezegd, hij kon zich het volgens mij niet heel goed meer herinneren). Ik ben zo blij met een vriend zoals hij, dat hij begrijpt wat het inhoudt en dat ik wel bij hem wil zijn maar dat nog ff niet gaat![]()
Ook nog met mijn moeder gepraat hierover en die wilde dus ook dat hij naar boven zou gaan. Ook al denken we nu allemaal wel dat het niet besmettelijk is. (Maarja met 3 mensen met emetofobie in huis is er nog wel wat angst!)
@tokedri Ah dat was de 72uur die ik had onthouden, wist dus alleen niet meer precies waarvoor. Ik kan dus nu alsnog ziek worden dan... Dan is het ook beter als ik niet al te lang bij de rest blijf?
dalena schreef:De rest van het gezin heeft er geen last van. We zijn met zn 8en en dan wij met zn 3en kunnen er gewoon niet tegen. En mijn moeder heeft het gewoon liever niet, aangezien zij alles moet schoonmaken ed. Ze heeft er echt geen fobie voor.
tokedri schreef:dalena schreef:De rest van het gezin heeft er geen last van. We zijn met zn 8en en dan wij met zn 3en kunnen er gewoon niet tegen. En mijn moeder heeft het gewoon liever niet, aangezien zij alles moet schoonmaken ed. Ze heeft er echt geen fobie voor.
Je kunt t toch zelf schoonmaken? Vanaf een jaar of twaalf kan dat wel