onze dochter trouwen en nu ligt oma op sterven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nancy96

Re: onze dochter trouwen en nu ligt oma op sterven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 11:20

We hebben besloten dat de bruiloft gewoon doorgaat. De zus van mijn man die het meest voor haar moeder zorgt is het hier mee eens. De regeldingen worden ook door haar en een andere broer geregeld.

Wij wonen zo'n 150 km bij de rest van zijn familie vandaan, dus alles werd toch al door hun geregeld.
we kunnen inderdaad even aandacht eraan schenken tijdens de ceremonies en verder zal ons gevoel niet zo feestelijk zijn, of op zijn minst een beetje dubbel, maar we gaan er voor het bruidspaar een mooi feest van maken.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:44

Probeer die dag gewoon wel zo feestelijk te maken als kan hoor. Het is al rot genoeg dat het is, je wilt niet dat de bruiloft er een stempel door krijgt. Dit is de dag voor je dochter en haar aanstaande. Verdriet om oma komt bot genoeg de dag erna wel weer.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:50

Het kan ook wel iets heel moois zijn.
Mijn oma is in 2007 op mijn verjaardag overleden, ik denk nog elk jaar aan haar.
Natuurlijk was het op die dag even niet leuk, maar ook wel weer heel bijzonder dat ze op mijn verjaardag over ging.
Inmiddels denk ik met een brede glimlach terug.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:53

Ik hoop dat jullie een prachtige dag krijgen. Een mooie foto van oma, het netjes even noemen en ook waarom enkele familieleden er daarom misschien niet bij zijn en verder vooral genieten van de dag!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:55

Ik zou inderdaad iets van een mooie foto van oma neerzetten zodat ze er toch bij is.
En doorgaans heet de ambtenaar iedereen welkom op de bruiloft, misschien is het een idee als hij/zij daarbij ook noemt dat oma er in gedachten bij is.

Ik wens jullie ondanks de omstandigheden toch een mooie dag en heel veel sterkte met je schoonmoeder.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:02

Het is wel een iets andere situatie, onze oma is kerstavond 2017 overleden, was het laatste 1,5 jaar compleet dement, wat voor ons de situatie gevoelsmatig heel anders heeft gemaakt, het overlijden was een bevrijding, ook voor haar zelf, dat maakt het donkere randje gevoelsmatig compleet anders.
Natuurlijk hoop je dat het niet samen valt met de trouwerij, maar zoals ik ook bij jullie lees is het overlijden misschien ook wel iets waar je vrede mee hebt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:02

Helemaal met Jolien eens :j

Je kan er op die manier best een mooi tintje aan geven, dat oma in gedachten is en zo toch ge-eerd wordt zeg maar, maar dat dit feest ook bij het leven hoort en je ook moet genieten van deze mooie mijlpalen want het leven is al zo kort.

Op die manier kan het juist nog extra verdieping aan de feestvreugde geven :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:42

Mijn opa overleed 10 dagen voor mijn zus trouwde. Dat was heel gek op dat feest, maar opa kreeg daar ook een mooi plekje. Ik kan me nauwelijks meer herinneren dat het er echt een stempel op heeft gedrukt. Natuurlijk is het niet wat je hoopte, maar het leven kan soms raar lopen. Heel veel sterkte de komende tijd en een heel fijne dag gewenst zaterdag - gefeliciteerd alvast!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:57

Mijn oma overleed ca. 1,5 week voordat ik trouwde. Exact een week voor onze trouwdag werd ze begraven. Wij hebben er voor gekozen haar niet speciaal te benoemen tijdens ons huwelijk. Het was onze dag en we hadden geen speciale band met haar.