Golfers op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ryukapple

Re: Golfers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:55

Hier toen ik jong was (jaar of 10) wel actief golf gespeeld. Mijn vader was Nederlands kampioen en ze hadden jeugd nodig op de club waar hij lid was. Hier een daar ook wat wedstrijden gedaan en nog ergens een beker staan. Altijd veel lol gehad maar uiteindelijk gewoon echt geen tijd meer voor dus gestopt

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:11

Ik ben ook nog wel actief als golfer al ga ik minder dan ik eigenlijk zou willen. Momenteel heb ik handicap 39 al zou ik eigenlijk weer een kaart moeten lopen.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 10:57

Ja ik speel ook nog steeds redelijk actief. Handicap 35 inmiddels, maar nog niet zo stabiel. Heb wel nog steeds les en probeer regelmatig te gaan.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:56

Hoe bereken je je handicap? Ik ben aan het googelen maar ik word er niet wijs uit...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:26

25 jaar GVB, hcp 28 en speel veel te weinig.

Hoe bereken je je handicap? Je woont in de VS? Slecht nieuws: dat kan zo-goed-als-niemand je hier vertellen: het systeem in de VS is anders, waardoor je sneller lager uitkomt met je handicap. Dat is het enige dat ik ervan weet.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:59

Wij spelen discgolf, telt dat ook? :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:45

Piekosjj schreef:

Dat is met frisbees, toch? Altijd al eens willen doen, maar onderhand doet mijn lichaam niet meer mee.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:18

Cowboy55 schreef:
Hoe bereken je je handicap? Je woont in de VS? Slecht nieuws: dat kan zo-goed-als-niemand je hier vertellen: het systeem in de VS is anders, waardoor je sneller lager uitkomt met je handicap. Dat is het enige dat ik ervan weet.

-O- hm. Das balen. Zou leuk zijn om vooruitgang te kunnen meten.
Mja. Speel nu n jaar ongeveer. Denk dat ik gemiddeld drie-dubbel bogey heb op de baan. Moet mn eerste par nog spelen :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:27

AbbyBlues schreef:
Cowboy55 schreef:

-O- hm. Das balen. Zou leuk zijn om vooruitgang te kunnen meten.
Mja. Speel nu n jaar ongeveer. Denk dat ik gemiddeld drie-dubbel bogey heb op de baan. Moet mn eerste par nog spelen :')

Elk hole PAR +3? Op onze (=europese) rekenmanier vertaalt dat zich naar een handicap van 54.
PAR+2 op elk hole vertaalt zich naar hcp 36.
PAR+1 op elke hol is hcp 18.

Even op zijn John Farmer's Whistle.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 01:24

Cowboy55 schreef:
Elk hole PAR +3? Op onze (=europese) rekenmanier vertaalt dat zich naar een handicap van 54.
PAR+2 op elk hole vertaalt zich naar hcp 36.
PAR+1 op elke hol is hcp 18.

Even op zijn John Farmer's Whistle.

Oh tof! Dank je :D
We hebben een tee time voor a.s. zaterdag. Zal de score eens bijhouden en in het clubhuis vragen wat mijn Amerikaanse hcp is.

Wij hebben een beetje de ongeschreven regel dat als je meer dan 2x par hebt je gewoon 2x par schrijft. Niet echt representatief als je echt verbetering wil merken, maar goed. Onze baan is ook niet standaard geloof ik? Geloof dat de meeste 72 zijn maar de onze is 70.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:08

Cowboy55 schreef:
Piekosjj schreef:

Dat is met frisbees, toch? Altijd al eens willen doen, maar onderhand doet mijn lichaam niet meer mee.

Dat is met frisbees inderdaad! De banen zijn hier open en dus vrij te gebruiken, we hebben met 5 min fietsen twee banen (totaal 18 holes) dus wij gaan vaak even voor een uurtje frisbee’en. M’n vriend is er echt goed in, en ik ga gewoon mee voor de lol :))

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:31

Discgolf nog nooit van gehoord klinkt ook wel heel leuk.
Ik hou tegenwoordig wel elke golfronde een kaart bij in de app van golf.nl zo kan ik wel mooi kijken of er vooruitgang is of dat het stabiel blijft.