Allergische reactie.......

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StonedRomy

Berichten: 7551
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:16

Ik gok op een vorm van urticaria. Misschien warmte urticaria of temperatuurverschillen.

Zelf heb ik het voor alles onder de 14 graden. Je kunt in ieder geval eens een temperatuurs test laten uitvoeren op je huid.

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:17

Nee dat bedoel ik niet....
je kan een pollenallergie hebben.
en als je dan je was buiten hangt, bijvoorbeeld je lakens, kan je daar hele nare jeuk en uitslag van krijgen als je onder die lakens gaat liggen, of die kleding aantrekt.

sandorra

Berichten: 4029
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 09:17

Mijn was hangt niet buiten te drogen maar binnen....

Warmte is vreemd want het is nu koeler buiten en in huis als vorige week woensdag tm donderdag....
desloratine begin vd week al geslikt is vervangen voor een sterker middel de tavegyl.

Koude kompressen douchen gel etc al geprobeerd echter komt de jeuk heftiger terug als de kou is weggetrokken.....

snachts komen de plekken op overdag trokken ze weg maar nu zit ik er nog onder.....

Wasmiddel niet veranderd gebruik alles al neutraal zonder parfum etc......

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:23

Misschien je voedingspatroon?
Het kan zijn dat je een allergie hebt voor bepaald voedsel. En vriendin van mij heeft oa een allergie voor Citroen. En dat zit in een hele hoop producten verwerkt. Ook geurkaarsen, geurstokjes, luchtjes van andere mensen. Daar reageert ze mega op.
Ik heb zelf een allergie voor het wasmiddel OMO. Was verschrikkelijk, alles opnieuw meerdere keren wassen. En de nachten waren echt een ramp, zoals jij vertelt, om te huilen!
TS, ik leef echt serieus met je mee!!

sandorra

Berichten: 4029
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 09:43

Ik heb niks veeemds of ander gegeten afgelopen dagen.... zondagmiddag brood met jam en zondagavond een dr oetker pizza Hawaï
Maandag brood en s’avonds kroket op brood
Dinsdag bij ouders macaroni gegeten.
Gisteren brooddag.....
ook geen andere of vreemde of nieuwe dingen gegeten.

Als het van het eten zou zijn moet je gelijk een reactie krijgen en dat heb ik dus niet

tengeltje11
Berichten: 7178
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:06

Hier ook kort na mijn bevalling last van gehad,idd vreselijk!
De jeuk maakt je gek,het brand,jeukt,voelt warm aan.
Hier allerlei medicatie en zelfs bij de ha van wacht in het weekend een cortisone injectie laten plaatsen omdat ik het niet meer uithield,maar ook die haalde helaas niets uit....
Koud douchen bracht verlichting en een dubbele dosis Aerius(de pilvorm),bracht 2u na innemen een uurtje verlichting,toen kwam het weer erger en ik mocht ze elke 4u innemen.
Is na een 14-tal dagen vanzelf terug weggetrokken.

sandorra

Berichten: 4029
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 11:24

Huisarts gaat nu overleggen met het ziekenhuis over wat nu te doen.... ik wacht het telefoontje af....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:07

Even over allergie
Allergieen Kunnen juist ontstaan voor zaken die je al Hartstikke Lang gebruikt
Das het vervelende , je kunt iets al tien jaar sounder problemen gebruiken
En opeens kun je er niet meer Tegen.

Maar hoe dan ook, ik hoop dat je snel doorverwezen word of dat de Huisarts met iets komt wat in ieder geval flink verlichting Brengt
Want nog zo een nacht lijkt me idd ontzettend niet tof

Pimpelpaard

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:10

Nou dit had dus mijn verhaal kunnen zijn, al heb ik het pas drie dagen. Ik slik normaal al desloratadine, dus kreeg meteen prednison en zit sinds vannacht ook aan de Tavegyl. Ik heb ook geen idee wat de trigger is geweest, maar het gaat nog steeds door. Sterkte ts, ik leef met je mee en hoor graag wat er bij jou uitkomt. Misschien heb ik er ook nog wat aan... Y;(

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:25

Misschien werkt een gewoon anti-allergie pilletje van de drogist/supermarkt? :o Ik zat ook onder de plekken (alleen die van mij deden geen pijn) en kreeg ook een duur zalfje van de HA, maar dat werkte niet. 1 allergiepilletje van de Lidl en een paar uur later was alles weg.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:35

sandorra schreef:
Huisarts gaat nu overleggen met het ziekenhuis over wat nu te doen.... ik wacht het telefoontje af....



Sterkte! :(:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37409
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:37

Hopelijk kunnen ze iets doen, dit is zo vreselijk. Maffe is de nederlandse cortico zalf hielp een beetje. Een week wintersport in frankrijk en daar zalf gekocht en die hielp wel goed. Zou vreemd genoeg dezelfde sterkte moeten hebben maar toch hielp het. Tenzij een week omgeving vernderen de trigger heeft weggehaal

Sannens
Berichten: 1441
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:50

Het is inderdaad mogelijk dat het allergie is, maar bijvoorbeeld een 'beestje' dat zich in de huid nestelt en 's nachts lekker wakker worden, kan natuurlijk ook. Denk dan aan bijvoorbeeld Scabies. Vooral bij het plaatje van 4 uur lijken er gangetjes te zien te zijn. Maar dat is moeilijk te beoordelen vanaf een foto.

Belangrijkste: Ga naar een dermatoloog. Die zien zoveel huidbeelden, dat ze vaak al kunnen bepalen wat het is met een simpele blik. Als daar urticaria (galbulten) uitkomt, dan kan je daarna op zoek naar de verwekker. Als er iets van een parasiet uitkomt, en daar zou ik zelf nu eerder op inzetten, dan kunnen ze meteen de goede medicatie voorschrijven.

Succes en veel sterkte!

tengeltje11
Berichten: 7178
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:09

owja ts,slaap je onder een deken?
en zijn de plekken constant op dezelfde plaats?of veranderen ze?
probeer eens zonder een deken op je benen te slapen,warmte triggert zoiets altijd.

Britta31

Berichten: 13204
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:29

Slaap eens een nachtje bij iemand anders.Krijg je het daar niet.Dan weet je dat het in je huis zit.

sandorra

Berichten: 4029
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 15:48

Ik ben vandaag de hele dag niet thuis geweest vanaf vanmorgen en heb er nu nog steeds last van.... zit nu weer bij de huisarts in de wachtkamer want heb nog niks terug gehoord...zij hadden ook nog niks van ziekenhuis terug gehoord . Assistente gaat zo overleggen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23579
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:00

antje_vip schreef:
Misschien werkt een gewoon anti-allergie pilletje van de drogist/supermarkt? :o Ik zat ook onder de plekken (alleen die van mij deden geen pijn) en kreeg ook een duur zalfje van de HA, maar dat werkte niet. 1 allergiepilletje van de Lidl en een paar uur later was alles weg.


Tavegyl is antihistamine en dus een anti allergie ;)

Janneke2

Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:05

Vermox is anti parasiet en dus antihistamine.
("Moeder Natuur ontwikkelde histamine als afweer tegen parasieten.")

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:15

Het kan ook komen van nieuwe kleding die nog niet gewassen is.

Paardenfann4
Berichten: 1378
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:36

Komt het niet door muggen? Dat je allergisch bent voor de prikken daarvan? Sterkte! Ik hoop dat je er gauw vanaf raakt, wat het ook is.

A_nouk

Berichten: 11639
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:42

Als het vannacht nog uitbreid huisartsenpost bellen en vragen om een injectie met antihistamine :)

Hier helpt koelen goed tegen de brandende jeukende plekken. Emmer water naast je bed met ijsklontjes erin en een washandje erop leggen. Goed koel houden.

Hopelijk vind je snel waarop je reageert !
Niet toevallig in zee geweest en een kwal tegen gekomen ?

Mando

Berichten: 15750
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:52

Urticaria of tewel netelroos
Ik heb er een 2 weken voor in het ziekenhuis gelegen ik zag er niet uit
Heb er toendertijd ook prednison voor gekregen en anti histamine dat hielp goed
Heb toen wel 3 maanden thuis gezeten omdat zelfs het randje van mijn onderbroek al vreselijke uitslag gaf.
Je kan er inderdaad even zoet mee zijn

Succes en jeuk is erger dan pijn.


Bij mij hebben ze nooit kunnen achterhalen waar het vandaan kwam
Stress allergie

xsensibel

Berichten: 1465
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Allergische reactie.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:59

Oh dit lijkt exact op wat ik heb gehad, ik had een nieuw dekbed gekocht bij de ikea en blijkbaar kon ik daar enorm slecht tegen. Ik zat van top tot teen onder dezelfde vlekken/schijven als jij.

Ik ben toen naar de huisarts gegaan en daar kreeg ik antihistamine. Was binnen een uurtje weg. Ik voelde me wel enorm high door die medicijnen haha

Pimpelpaard

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:01

Ik heb net weer contact gehad met de huisarts en moet nu prednison en tavegyl tegelijk slikken. Hopen dat ik daarmee de nacht door kom en morgenochtend moet ik me weer melden bij de HA.

Vannacht was ik bij de huisartsenpost en daar heb ik de tavegyl in pilvorm gekregen. Dat is hetzelfde antihistaminicum als dat ze per injectie geven, maar hiermee kan ik makkelijker doseren als het niet over gaat. Terug gaan voor een spuit heeft dus helaas geen zin.

tengeltje11
Berichten: 7178
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:49

maar zelfs qua spuiten zijn er verschillende soorten(verschillende werkende stoffen),als de een niet werkt,kan een andere nog wel werken.

maar idd,je kan je er enorm high door voelen.
manlief ook ooit eens op de spoed een anti-allergie injectie gehad,heeft 2 dagen in bed geleden,was zo high dat hij echt niets kon.zijn allergie wat trouwens wel weg :+