verzwikte enkel na een aantal jaren nog steeds pijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amber15

Re: verzwikte enkel na een aantal jaren nog steeds pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 01:53

Ik kom je topic tegen. Wat rot zeg, als je zo belemmert wordt en niemand lijkt te weten wat het is.
Heb niet al je berichten gelezen, maar heb je al eens second opinion gehad?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 06:48

Jeej... heftig hoor... misschien moet jij eens naar de huisarts en eisen voor een door verwijzing met iemand die echt onwijs veel verstand heeft?? Desnoods moet je het hele land door??

Misschien kunnen de artsen onderling eens flink sparren.....
beterschap ermee ben wel benieuwd hoe dir gaat aflopen...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:28

Ben je al wel eens bij de fysio geweest? Ik lees dat je in taped maar goed fijn in tapen kan je zelf niet omdat je er zelf niet goed bij komt.

Ik loop al 5 jaar elke 2 weken bij de fysio na enkel breuk. Op het moment is het los maken en weer in de tape. Zonder tape gelijk meer last ervan.
Brace vind ik niet zo fijn want dan pas ik niet meer in mijn schoenen maar t werkt wel als je de goede hebt.
Ik loop dus continu in de tape en als hij toch dikker wordt gaat er in de nacht nog tubigrip omheen

En idd. Vraag voor second opinion. Bijv Maartenskliniek. Wachtlijst is lang maar als je vraagt of ze de mri willen bekijken die al gemaakt is scheelt het misschien iets qua tijd al.
Zijn heel goed daar.
Loop daar zelf nu ook na niet verder komen bij andere zh

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:05

Dat is niet goed. J :(:) e enkel is nog dikker dan de mijne soms is.

Enige wat binnenschiet. Ben je gecontroleerd op post traumatische dystrofie? (Heet nu anders) Al zou je pootje daarvoor ook verkleurd moeten zijn ook.

Ik zou toch idd maartenskliniek of andere goed gespecializeerde kliniek opzoeken voor een tweede check

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:18

Als je een goede reisverzekering hebt, zou ik naar een ziekenhuis in de US gaan. Als je daar toch op vakantie bent. Zonder verzekering zeker niet doen. Ik hoop dat je gauw geholpen wordt. Sterkte.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:31

luckyfarm schreef:
Als je een goede reisverzekering hebt, zou ik naar een ziekenhuis in de US gaan. Als je daar toch op vakantie bent. Zonder verzekering zeker niet doen. Ik hoop dat je gauw geholpen wordt. Sterkte.

Bij een klacht die allang al voor je reis bestond heb je kans dat er niks vergoedt gaat worden...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:45

Rot hoor.
Ik zou zeggen koelen, traumeel er op en de Sint Maartenskliniek bellen.

Heeft de orthopeed iets verteld over het nut van verdoving plus pijnstilling inspuiten?
(Ik ken de vicieuze cirkel van pijn geeft spanning, spanning geeft pijn, dit belemmert genezing.)
...en ik vind het bepaald onbeschoft: eerst is het 'drie dagen afwachten', heb je na 3 dagen nog pijn is meneer niet thuis.

Sterkte!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 16:52

Nadat ze tegen me hebben gezegd dat het lag aan m’n achillespees ben ik naar de fysio gegaan zodat hij me oefeningen kon geven om m’n enkel sterker te maken, hij heeft m’n enkel meerdere keren ingetapet volgende week woensdag moet ik er weer naartoe. M’n huisarts had ik ook al gesproken en hij zei juist dat ik een second oppinion moest bespreken met m’n orthopeed. Ik heb met m’n moeder besproken dat zij eerst gaat proberen om een afspraak te maken en dan kijken we wel verder.

Wat die injectie zelf moet doen is me niet verteld, alleen dat er een verdoving in zat met pijnstillers en dat zodra ik pijn kreeg weer terug moest komen.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:55

Jeetje wat balen zeg. Zelf loop ik op dit moment voor een second opinion in het ziekenhuis. Nu krijg ik 14 januari weer een MRI en wordt deze vergeleken met de vorige van inmiddels 4 jaar geleden. Ik ben benieuwd of er wat uit gaat komen.

De eerste keer heb ik ook een injectie gehad die gaf bij mij niet meer pijn wel een soort van stijf gevoel de eerste dagen. Heeft uiteindelijk niks gedaan. Hopelijk kom je er snel achter normaal is dit natuurlijk niet.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:04

Gok dat je een injectie hebt gehad mer een tijdelijke pijnstiller Lidocaine en een corticosteroïd erin waarschijnlijk om te kijken of het dan rustiger wordt. Ze zijn in Nijmegen inderdaad erg goed in voet/enkel (ik werk er) maar omdat ze zo goed zijn inderdaad lange wachttijd. En vaak wordt van te voren al mri en zo bekeken om te beslissen of het wel zin heeft om op de wachtlijst gezet te worden .

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:04

Zo heb ik me jaren geleden mn enkel verzwikt met van een trapje afspringen altijd last van gehad tot er ineens een rare bult op mn enkel zat, naar de huisarts gegaan en dat was dus na al die jaren het botje wat was afgebroken die was gaan zwerven. Is er na een flinke ontsteking zelf uit gekomen. Heel eng en raar. Daarna gelukkig nooit meer last van gehad

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 18:36

Indi_Vito schreef:
Zo heb ik me jaren geleden mn enkel verzwikt met van een trapje afspringen altijd last van gehad tot er ineens een rare bult op mn enkel zat, naar de huisarts gegaan en dat was dus na al die jaren het botje wat was afgebroken die was gaan zwerven. Is er na een flinke ontsteking zelf uit gekomen. Heel eng en raar. Daarna gelukkig nooit meer last van gehad

Jeetje dat is ook wel heftig!

@genja
Het kan maar zo hoor dat het die injectie was, het heeft iig niet gewerkt helaas.
Ik heb idd al veel goede verhalen gehoord over het ziekenhuis in Nijmegen, mocht ik toch alsnog voor die second opinion gaan dan ga ik zeker kijken of zij nog plek hebben.

Gister heb ik de huisarts op gebeld of ze andere pijnstillers hadden omdat de ibuprofen en paracetamol gewoon niet werkt, ik heb nu tramadol en de pijn is redelijk weg. Vandaag ben ik bij de fysio geweest ook hij vind het allemaal te lang duren en gaat nu met mijn huisarts en behandelende orthopeed overleggen wat het zou kunnen zijn. 19 december moet ik weer terug komen bij de fysio en gaan we verder kijken en overleggen. 20 december moet ik weer terug naar de orthopeed. Ook reed er vandaag iemand met de fiets tegen m’n verkeerde enkel aan waardoor die nu helemaal blauw is. Daarom heeft de fysio m’n enkel voor de zekerheid ingetapet omdat het best hard is gegaan.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 16:44

Vorige week heb ik weer een afspraak met de orthopeed gehad. Ik ben bij hem uitbehandeld en moest volgens hem maar leren leven met de pijn of naar de pijnpoli gaan. Waarop mijn moeder eigenlijk direct heeft gevraagd om een second opinion. Volgende week maandag moet ik naar het medinova ziekenhuis in arnhem. Ook ben ik gisteren naar een andere fysio gegaan omdat ook mijn fysio het niet meer wist. Hij heeft ook nog een keer goed gekeken en gevoeld, hij denkt dat het m'n gewrichtkapsel is die knel komt te zitten tussen m'n gewricht omdat ik eigenlijk te flexibele enkels heb. Ik heb volgende week woensdag weer een afspraak bij hem en dan hopen dat we wat gerichter kunnen werken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:57

Ik heb geen verstand van jou letsel, maar ik heb al jaren voetklachten en onderbeenklachten en ben gebaat bij fascia therapie.
Dat is gericht op bindweefsel en bindweefselvliezen, wie weet is er een fysio die die opleiding gedaan heeft in je buurt die eens mee kan kijken?
Het is niet standaard dat fysiotherapeuten een opleiding fascia therapie gedaan hebben.
Bij mij heeft het iets wat al jaren niet goed zat enorm verbetert, nu zullen wonderen vast niet bestaan maar wie weet, het is anders dan normale fysio.
Google het maar eens.
Hopelijk kan de second opinion wat betekenen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 01:27

Afgelopen maandag ben ik bij de orthopeed in Arnhem geweest, hij durft ook niet met zekerheid te zeggen wat het is maar via de röntgenfoto is hij er wel achtergekomen dat er een stukje bot aan de binnenkant van m’n enkel zit dat er niet hoort, hij denkt overigens niet dat dat m’n klachten kan veroorzaken. Hij heeft me wel direct doorverwezen om een kijkoperatie te laten doen, ik kon na dat gesprek direct naar de anesthioloog om te bespreken welke verdoving ik het liefst wou hebben. Morgen wordt ik gebeld om een afspraak te maken voor de operatie zelf. Ze gaan iig tijdens de operatie het stukje bot weg halen en verder gaan ze zich echt focussen op m’n gewrichtskapsel en m’n enkelbanden.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 08:59

Hoe is het nu? Heb je inmiddels de kijkoperatie gehad.

Zelf ben ik er sinds deze week achter dat mijn klachten komen door beenmergoedeem. Kan helaas niet veel aangedaan worden. Maar we starten vol goede moed weer met fysiotherapie voor 3 maanden en gaan dan weer terug naar de orthopeed.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 21:44

MaNdiii schreef:
Hoe is het nu? Heb je inmiddels de kijkoperatie gehad.

Zelf ben ik er sinds deze week achter dat mijn klachten komen door beenmergoedeem. Kan helaas niet veel aangedaan worden. Maar we starten vol goede moed weer met fysiotherapie voor 3 maanden en gaan dan weer terug naar de orthopeed.

Ik ben vrijdag idd geopereerd.
Ik had last van een anterieur enkel impigment. Ik had littekenweefsel bij m'n spronggewricht zitten en dat kwam continu knel te zitten waardoor ik dus zo'n pijn kreeg.
De operatie zelf was heel snel klaar, het heeft een half uurtje geduurd. Daarna heb ik met de fysio een stuk gelopen en eigenlijk kon ik er toen de verdoving uitgewerkt was vrij snel op staan. Er zit nu nog een druk verband omheen maar ik moet zo veel mogelijk blijven lopen binnen m'n pijngrens. Ik heb eigenlijk vrij weinig pijn waardoor ik thuis al zonder krukken loop en zelfs de trap op en af kan zonder m'n krukken.
Morgen moet ik terug komen voor controle, als het goed is gaan ze dan ook het verband wisselen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 13:53

Vandaag is het 6 dagen na m'n operatie, ik heb nog veel pijn en m'n enkel zelf is nog erg dik. Ik koel nu 3 keer per dag al zie ik wel verandering in m'n enkel zelf.

Vandaag ga ik naar de fysio en gaan we een behandelplan opstellen.

Dag 1:
Spoiler:
Afbeelding

Dag 4:
Spoiler:
Afbeelding

Dag 6:
Spoiler:
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:58

Is nog flink dik idd zeg. Wel mooi zo 2 kleine plekjes maar.
Zal nog wel weer even duren voor alles weer rustig is. Ik ben 3 weken terug geopereerd en 2 schroeven eruit laten halen, momenteel ook nog veel last van complete enkel. Alles moet weer rustig worden in dat gebied, zal bij jou ook wel zijn.
Wel fijn dat ze iets hebben kunnen doen voor je en nu hopen dat het uiteindelijk ook echt werkt!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 17:17

wendy1987 schreef:
Is nog flink dik idd zeg. Wel mooi zo 2 kleine plekjes maar.
Zal nog wel weer even duren voor alles weer rustig is. Ik ben 3 weken terug geopereerd en 2 schroeven eruit laten halen, momenteel ook nog veel last van complete enkel. Alles moet weer rustig worden in dat gebied, zal bij jou ook wel zijn.
Wel fijn dat ze iets hebben kunnen doen voor je en nu hopen dat het uiteindelijk ook echt werkt!

Oh jeetje dat klinkt ook heel pijnlijk!

De fysio stond er heel erg versteld van dat ik al zonder krukken liep, hij vond het lopen er heel goed uit zien hij moest me alleen even afremmen omdat ik op het randje van overbelasten zit. Het bewegen zag er heel goed uit hij is alleen nog heel dik en blauw.

Spoiler:
Afbeelding

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 22:53

Ik zal even een update geven.
Het gaat ontzettend goed, ik loop gewoon volledig zonder krukken.
vorige week moest ik eigenlijk naar de fysio maar helaas was hij ziek.
Nu merk ik wel dat een week tussen de afspraken net wat te veel is en hij dus echt in een week weer vast zit.
verder loop ik zo veel mogelijk zolang ik geen pijn heb, koelen moet ik nog wel 3 keer per dag doen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 20:43

Even een update, het leek de goede kant op gegaan. M’n enkel werd een stuk minder dik maar helaas is m’n enkel sinds een maand weer helemaal gaan zwellen. Sinds gister is hij weer even dik als voor de operatie. De fysio en ik hebben afgesproken dat ik eerst langs de huisarts ga zodat hij er even naar kan kijken en dat ik de fysio daarna bel.
Ik baal hier weer zo erg van..

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:00

even snel je topic doorgelezen, een aantal jaar geleden ben ik ook dubbel geknakt met mijn enkel daarna jaren last , op foto's niets te zien maar eenmaal door de mri zagen ze dat er scheurtjes in mijn voetgewricht zaten . inmiddels twee maal 2 schroeven in mijn voet gekregen en heb nu nergens meer last van.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 21:05

tootje71 schreef:
even snel je topic doorgelezen, een aantal jaar geleden ben ik ook dubbel geknakt met mijn enkel daarna jaren last , op foto's niets te zien maar eenmaal door de mri zagen ze dat er scheurtjes in mijn voetgewricht zaten . inmiddels twee maal 2 schroeven in mijn voet gekregen en heb nu nergens meer last van.

Helaas hebben ze bij mij op de mri ook niks kunnen vinden. Het enige is echt dat m’n enkel zo dik wordt en pijn doet, verder kunnen ze nergens wat vinden behalve hebt littekenweefsel tijdens de operatie.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:09

o oke heb ik dan overheen gelezen , maar ik hoop echt dat ze erachter komen wat je hebt. sterkte !